Zodia coupé-urilor lungi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O reţetă de succes împotriva crizei economice este combinaţia dintre o maşină sport-coupé şi o limuzină de lux. Coupé-urile lungi, de lux, sunt, se pare, nişa câştigătoare în care se va produce marele ambuteiaj al marilor producători de automobile.

Odată lansată de Maserati, ideea coupé-urilor lungi, de lux, a devenit o nouă tendinţă pe care constructorii au luat-o în serios.

A fost mai întâi Quattropor­te, apoi Porsche Panamera, Aston Martin Rapide sau Mercedes CLS Grand Edition, iar lista rămâne deschisă.

Salonul de la Detroit­ confirmă apetitul constructorilor pentru acest segment care îmbină un nume celebru cu sportivitatea, cu luxul şi cu un design fluid, de mare rafinament.

Audi Sportback Concept

Audi confirmă şi la Detroit faptul că nu are de ce să se teamă de criză! Pentru că, mai presus de toate, nemţii din Ingolstadt­ ştiu să facă maşini şi să deseneze caroserii care te fac să întorci capul după ele. Cu noul lor Sportback Concept, „Stăpânii inelelor” anunţă prezentarea noului limbaj de design al casei.

Astfel, noua lor creaţie va sta la baza viitorului model A7. Potrivit comunicatului de presă emis de Audi, Sportback Concept este un sedan cu alură de coupé, lung de 4.950 mm, lat de 1.930 mm şi cu o înălţime de 1.400 mm. Noul proiect este „unul futuristic, bazat pe tehnologii inovatoare şi ecologice”.

Designul conceptului Audi reuşeşte să păstreze gena puternică a mărcii, într-o combinaţie extrem de reuşită de rafinament, sportivitate şi stil agresiv. Zona frontală păstrează personalitatea firmei, prin blocurile optice care amintesc de cele de pe modelul R8 şi prin grila frontală pentagonală, single frame, ce defineşte noile modele Audi.

Anumite trăsături ale caroseriei sunt preluate de Sportback de la conceptul A1 Metroproject. Profilul se evidenţiază prin linia plonjată a acoperişului şi prin jantele de 21 inchi. Propulsia este asigurată de un motor ecologic diesel, V6, de 3.0 litri, de 225 CP şi un cuplu maxim de 550 Nm care va îndeplini normele UE de poluare aplicabile începând cu anul 2014.

Consumul anunţat este de 5.9 litri la 100 km. Viteza maximă anunţată de producător este de 245 km/h, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h, durează doar şapte secunde. Transmisia este asigurată de noul sistem S tronic, cu şapte rapoarte, la care se adaugă un sistem de tracţiune integrală quattro.

Printre dotări se numără servodirecţia electromecanică, discurile de frână ceramice şi suspensiile CDC („Continuous Damping Control”), preluate de la SUV-ul Q7. Interiorul atrage atenţia prin simplitate şi prin combinaţia de piele şi inserţii de lemn raiate care - alături de spaţiile vitrate ample - sporesc senzaţia de spaţiu. 

Jaguar XFR

image


Jaguar a lansat la Detroit sedanul sport XFR, cel mai puternic model fabricat vreodată de celebra firmă. XFR va fi un concurent serios pentru Mercedes-Benz E63 AMG, BMW M5, sau Audi RS6. Disponibil din primăvara acestui an în show-room-urile europene, la un preţ de aproape 100.000 de euro, XFR este pus în mişcare de un motor V8 de 5.0 litri ce produce nu mai puţin de 510 cai putere.

Propulsorul are o capacitate cilindrică de 5.0 litri şi dezvoltă puterea maximă între 6.000 şi 6.500 de rotaţii. Cuplul maxim, de 625 Nm, este obţinut la o turaţie cuprinsă între 2.500 şi 5.500 de rotaţii pe minut. Graţie acestor virtuţi mecanice, XFR sprintează de la zero la 100 de km/h în doar 4,7 secunde şi este capabil să atingă 250 km/h, viteză limitată electronic şi apropiată de cea obţinută de rivalii direcţi.

Puterea motorului este trimisă roţilor punţii spate prin intermediul unei cutii automate cu şase trepte. Diferenţialul spate este controlat electronic şi poate împărţi cuplul pe fiecare roată cu ajutorul unui sistem format dintr-un motor electric şi un cuplaj cu mai multe discuri. De asemenea, suspensiile sunt controlate electronic, reglajul automat realizându-se prin intermediul unui sistem care ajustează tăria suspensiei.

Quattroporte Sport GTS

image


Alături de Lamborghini, constructorii „Tridentului” din Modena nu sunt singurii italieni care s-au prezentat la Salonul Auto de la Detroit. Cei de la Maserati au atacat în forţă evenimentul cu o premieră: modelul Quattroporte Sport GTS.
Modelul a fost conceput ca o adevărată „maşină cu aspectul unui salon de lux”.

Deoarece Maserati Quattroporte Sport GTS se vrea o sportivă mai sportivă decât sportiva Quattroporte S, italienii au coborât garda la sol, au îmbunătăţit suspensiile, au modificat software-ul responsabil cu managementul cutiei de viteze şi au montat un sistem de evacuare cu valve pneumatice, pentru obţinerea unui „sound” special al motorului. Faţă de modelul S, Quattroporte Sport GTS se remarcă prin grila neagră, „ornată” cu lamele verticale.

Caroseria este caracterizată de nuanţa denumită „Noir Titanex”. De altfel, negru şi roşu sunt şi nuanţele care se regăsesc şi în interiorul înnobilat cu piele Alcantara. Quattroporte Sport GTS are un motor V8, de 4.7 litri ce dezvoltă 439CP, faţă de motorul curent, de 4.2 litri şi 430 CP.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite