VIDEO Volvo S60, gentleman pe şoselele româneşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Adevărul“ a testat una dintre cele mai sigure maşini aflate în acest moment pe piaţa din România. S60 are o mulţime de sisteme de siguranţă activă, devenind în acelaşi timp şi eco. Compania Volvo este mândră de sedanul său mediu S60 şi am văzut acest lucru încă de la lansare.

Ne aşteptam ca mândria nordică să fie reţinută, deoarece, la urma urmei, compania este în prezent deţinută de chinezi. Comunicatul de lansare menţiona cuvinte precum „emoţie", „pasiune" şi „cel mai sport Volvo de până acum", iar eu, sincer, mă aşteptam să simt ceva „chinezesc" la acest model.

Din fericire, nu am simţit acest lucru, dar nici treziri sportive în această maşină. Este drept că am avut versiunea cu o motorizare de doar 115 CP, dar sunt convins că nici versiunea de top din gama de propulsoare S60 nu te îndeamnă să conduci sportiv/agresiv, asta pentru că Volvo, în ciuda a ceea ce spune comunicarea, mizează pe eleganţă mai degrabă. Deşi mă aşteptam ca această versiune de test cu motor de 1,6 l diesel să pară uşor submotorizată pentru masa sa, S60 mi-a dat exact ceea ce mă aşteptam, suficientă putere pentru o maşină distinsă. În schimb, designul sedanului mediu îmbină perfect sportivitatea cu eleganţa.

Acest lucru se vede încă de la partea faţă, unde forma este asemănătoare cu a concurentelor sale mai sportive, dar grila faţă şi blocurile optice mari sunt, fără îndoială, nişte elemente care definesc eleganţa. Volvo nu a renunţat la blazonul său şi se încăpăţânează să „zgândăre" clasa premium cu nişte materiale interioare plăcute la atingere, o tapiserie lucrată parcă la milimetru şi o ergonomie dintre cele mai bune. Până şi ecranul LCD este înclinat în locaşul lui către şofer pentru a-l face pe acesta să-şi abată atenţia de la drum cât mai puţine milisecunde. Consola centrală este şi ea înclinată spre şofer, iar spaţiul de depozitare de după ea (semnul distinctiv al Volvo) a rămas la locul lui.

Consola centrală este înclinată spre şofer, iar bordul este curat şi bine gândit



Plicticos de precisă şi sigură

Am constatat îmbunătăţiri majore la comportamentul dinamic, noua maşină este mai precisă şi mai fermă decât precedentele produse Volvo. S60 stă foarte bine pe şosea, iar în curbe este plicticos de sigur şi previzibil (asta datorită transmisiei faţă, care, combinată cu o asemenea motorizare, nu oferă surprize niciunui şofer).

În noul S60 am găsit o maşină care vrea să exploateze un stereotip la maximum, acela de maşină sigură. De aceea, la preluarea maşinii, am pierdut mai mult de o jumătate de oră pentru a găsi setările şi toate sistemele de siguranţă activă prezente pe această maşină care (atenţie) nu avea toate „opţionalele" pe ea. Cu toate acestea, S60 de test mă avertiza când aveam pe cineva în unghiul mort, când cineva se apropia de maşină sau când cineva din faţa mea se oprea brusc sau făcea vreo manevră bruscă. Este drept că în traficul din Bucureşti toate aceste sisteme te cam înnebunesc, dar, în haos, întotdeauna este nevoie de un ajutor în plus. Pe autostradă am constatat că maşina mă avertizează la schimbarea benzilor, acesta fiind un alt sistem revoluţionar pentru automobile.

Revoluţia de stil a Volvo continuă şi după compacta C30 şi oferă prin S60 un design revoluţionar care este remarcat pe stradă. Dacă Volvo se laudă că a „injectat" sportivitate în acest model, eu nu am văzut-o decât la nivelul designului. În interior, materialele de calitate îţi iau ochii, iar bordul - spre deosebire de ce am văzut la alţi producători - este curat şi bine gândit, cu un număr minim de butoane care nu te pot arunca în confuzie.

+

- Sistemele de siguranţă. 
- Consumul mic şi sistemul eco DRIVe.
- La volanul lui S60 te simţi ca un gentleman.

-

- În interior, lampa de iluminare spate este integrată destul de nefericit.
- Linia portbagajului este ridicată cam ciudat pentru un sedan.
- Volvo nu trebuie să mizeze niciodată pe sportivitate.

Volvo S60 DRIVe 1.6D/115 CP R-Design

- 0-100 km/h: 10,9 secunde 
- Viteza maximă: 195 km/h
- Dimensiuni L/l/î: 4.628/1.865/1.484
- Volum portbagaj (l) : 380 
- Putere (CP) : 115 la 3.600 rpm
- Cuplu maxim (Nm) : 270 la 1.750 rpm
- Consum mediu: 6 l/100 km (doar trafic urban)
- Cutie de viteze manuală: 6 trepte
- Preţ (model testat) : 28.460 (fără TVA)

image
image
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite