Volkswagen Touareg, un SUV spaţios şi precis

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Noul Volkswagen Touareg impresionează prin masivitate,  designul este unul plăcut şi, în acelaşi timp, modern
Noul Volkswagen Touareg impresionează prin masivitate, designul este unul plăcut şi, în acelaşi timp, modern

„Adevărul“ a testat unul dintre cel mai bine vândute SUV-uri din România. Este vorba de VW Touareg, în versiunea cu motor V6 TDI.

Noul Volkswagen Touareg este cea de-a doua generaţie a SUV-ului producătorului de la Volfsburg. Maşina impresionează prin masivitate, designul fiind unul plăcut, fără linii inutile, dar în acelaşi timp, modern. De fapt, este cel mai frumos desenat VW, după coupe-ul Scirocco. Blocurile optice faţă, forma grilei şi luminile de zi de tip LED respectă linia producătorului german atât de fidel încât aproape se confundă cu cele alte altor modele.

Volkswagen produce SUV-ul Touareg de 10 ani. Germanii au intrat pe piaţă cu acest SUV într-o perioadă în care se forma acest segment şi normal că şi-a făcut loc pe această piaţă. Dacă prima generaţie era mai simplistă şi mai apropiată de conceptul iniţial de „maşină a poporului", a doua generaţie a primit foarte multe elemente care o ajută să concureze cu succes alte SUV-uri premium.

Performanţe în offroad

Materialele din interior au devenit mai rafinate, bordul are inserţii de lemn, spaţiile de stocare sunt multiple, iar pasagerii au mult prea mult spaţiu la dispoziţie. Este şi normal, deoarece această generaţie este bazată pe platforma Porsche Cayenne.

Motorizarea testată de noi este cea mai populară din lume. Este vorba de V6 TDi de 245 CP, care duce maşina de peste 2 tone de la 0 la 100 km în doar 6,9 secunde. Sistemul Start-Stop este mai discret decât cele văzute la alţi producători. Repornirea motorului atunci când este eliberată pedala de frână nu este foarte zgomotoasă şi perceptibilă.

Judecând după proporţiile din exterior, este greu de crezut că maşina are acum o greutate mai mică. Totuşi, toate versiunile sunt cu peste 200 de kilograme mai uşoare decât precedentele. Sistemul de suspensie şi cel de tracţiune integrală au fost reproiectate şi acum au performanţe mai bune în offroad. Pe asfalt, comportamentul dinamic este foarte bun. De fapt, te simţi ca şi cum ai conduce un Golf puţin mai mare. Chiar şi ruliul specific acestei categorii de vehicule este foarte bine gestionat. Este ciudat cum de direcţia răspunde atât de bine, acesta fiind un aspect unde inginerii de la VW s-au întrebuinţat serios pentru a scoate performanţe bune.

Dacă aveţi nevoie de funcţii offroad, Touareg oferă mai mult decât este necesar, fiind foarte uşor de controlat şi modificat sistemele ABS, EDS (diferenţialul) şi ASR (controlul de stabilitate). În acelaşi timp, se poate activa sistemul Hill Descent Control şi modifica setările cutiei automate şi Touareg este gata să uimească pe cel care este la volanul său cu ce poate face pe teren accidentat.

Pentru clienţii care au exclus din start SUV-urile care oferă şapte locuri, Touareg este o alegere bună. Este uşor de condus, are o cutie de viteze automată cu un răspuns bun şi cu o direcţie precisă. Consumul este destul de mic comparativ cu al rivalilor. Poate că nu are capabilităţile offroad ale Discovery sau
G-Classe, dar este demn deluat în seamă.

Materialele din interior sunt mai rafinate, bordul are inserţii de lemn, iar spaţiile de stocare sunt multiple. Foto: Gabriel Mistodie



Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI Bluemotion

- 0-100 km/h: 7,6 secunde
- Viteza maximă: 220 km/h
- L/l/î: 4.795/1.940/1.709
- Masă proprie: 2.153 kg
- Volum portbagaj (l): 580
- Cilindree (cmc): 2.967
- Putere (CP): 245 la 4.000 rpm
- Cuplu maxim (Nm): 550 la 1.750 rpm
- Consum mediu: 11,5 l/100 km (urban)
- Cutie de viteze: automată
- Preţ de bază: 48.174 de euro (fără TVA)

Pro:

- Motorul V6 oferă performanţe bune.
- Capabilităţi offroad destul de bune.
- Interiorul este premium.

Contra:

- Prea mult lemn în interior.
- O maşină atât de mare este greu de parcat în Bucureşti.

Concurenţii lui VW Touareg

Toyota Land Cruiser. Performanţe foarte bune pe offroad şi un SUV cu tradiţie. Motorul este mai puţin performant, dar şi preţul este mai bun.

BMW X5. Nu este mai offroad, dar este mai premium. Este un concurent de temut, dar şi preţul este mai mare.

Audi Q7. Are ampatamentul mai mare, lucru care nu ajută în offroad. Q7 arată bine şi este mai premium. Totuşi, Touareg are avantajul preţului.

Materialele din interior sunt mai rafinate, bordul are inserţii de lemn, iar spaţiile de stocare sunt multiple
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite