VIDEO Volkswagen Blue Motion, 100% electric

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Noul Golf E-Motion este un autoturism electric realizat după ultima tehnologie disponibilă şi folosind toată experienţa posibilă în domeniu. Golf electric Blue E-Motion va deveni producţie de masă începând cu 2013, iar „Adevărul“ este primul ziar românesc ce a avut acces la acest proiect.

Anul 2010 va intra în istorie drept anul când EV-urile (maşinile electrice) au devenit realitate de serie, trecând de faza de proiect etern. VW a intrat în acest subiect mai târziu decât concurenţii, Martin Winterkorn, preşedintele companiei nemţeşti, anunţând că „noi vom fi" cei care vom face EV-ul de masă.

De aceea, ne-am bucurat enorm de invitaţia unică oferită de Rudolf Krebs, marele boss al tuturor proiectelor E-Traction din grupul VW. A conduce prototipul Golf Blue E-Motion este o uriaşă experienţă în domeniu, dar şi singura posibilitate de a evalua cam unde se află VW în drumul său către dominaţia EV mondială.

Noul Golf E- Motion, văzut din exterior, este identic cu ultima generaţie Golf. Şi interiorul este identic, mai puţin cadranele de bord care au alte indicaţii. Noi am condus prototipul în condiţii de iarnă aprige, la temperaturi de -15 grade Celsius şi drumuri îngheţate.

Golful electric are posibilitatea de a recupera energie la frânare pe trei paliere. În practică, există padele la volan - în genul celor de la cutiile automate - care pot activa D1, D2 şi D3 - ultima echivalentă B- braking, maşina frânând exact ca la o frână de motor. Am găsit foarte utile aceste padele, uşor de folosit şi de un ajutor enorm la un condus eco cu anticipare a traficului. Practic, nu am mai avut nevoie de frână; desigur doar în situaţii extreme când ne-am trezit cu un neamţ fix în faţa noastră. Asemenea dotare este unicat şi spre meritul celor de la VW. Nota bene, Golful electric nu are mai multe trepte de viteză, ci una singură. Mai exact, pedala de „gaz" are acum rolul unui potenţiometru de la orice aparat casnic de unde dai mai tare sau mai încet.

Maximum 115 km/h

Bateriile Li-Ion folosite ajung la 315 kilograme şi sunt proiectate de inginerii VW. Dr. Krebs ne-a spus că este mândru de inginerii pe care îi are, dar că nu s-a decis asupra companiei care va fabrica bateriile pentru maşinile electrice ale grupului. Aşezarea acestor baterii s-a făcut peste tot unde a existat loc. Practic, toate echipamentele au fost montate sub capotă restul fiind folosit de baterii, de la locul fostului rezervor şi până la tot spaţiul de sub podea. Cu toate acestea, Golf Blue E-Motion are un portbagaj de 279 de litri, un volum absolut suficient pentru o asemenea maşină. Cântăreşte 1.545 de kilograme cu doar 205 kilograme mai mult decât un Golf Blue Motion TDI cu o cutie DSG.  Cele 180 de celule ale bateriei oferă o capacitate de 26,5 kWh. Este suficient curent pentru motorul electric (ce cântăreşte doar 80 de kilograme) de 115 CP şi 270 Nm ca să facă prima sută de kilometri în 11,8 sec. oferind un demaraj spectaculos!   

În funcţie de ce vrei de la maşină şi motor, Golf E-Motion oferă o altă găselniţă tehnică unicat. Maşina poate funcţiona în trei moduri. În profilul „Comfort +", puterea motorului este la dispoziţie, viteza maximă de 135 km/h fiind posibilă de atins. În modul „Normal" dintre cei 85 kW ai motorului mai rămân apelabili doar 65 kW, iar viteza maximă poate atinge doar 115 km/h. În fine, pentru cei mai grijulii cu energia de la bord se poate opta pentru „Range +" care duce motorul doar la 50kW şi o viteză maximă de 105 km/h. Cum în acest mod se tăia şi climatizarea, în timpul testelor din Germania nu l-am încercat. Noi am mers doar în modul „Comfort +" de unde şi o autonomie ceva mai scăzută.

În faţa concurenţei

Deocamdată, nu ştim câte ore are nevoie Golful electric pentru a fi încărcat. Suntem asiguraţi că se va înscrie cu brio în standardele din industrie. Ştim însă că va fi alimentat printr-o singură priză, şi nu două ca la concurenţă - aflată exact sub logo-ul de pe capotă. Nu ştim volume, preţuri sau alte date care să ne ajute să facem o comparaţie cu actualii actori. Însă, judecând după ce ştie să facă acest prototip, VW se pregăteşte serios să devină un jucător de top în domeniul EV dacă nu chiar lider, aşa cum pretinde. Sigur că nici ceilalţi nu vor sta degeaba. Iar avansul lui Toyota de vreo 14 ani la hibride sau Renault Nissan de vreo 2 ani la EV-uri s-ar putea să conteze în 2013. Cât de mult, vom vedea. Ce este cât se poate de cert, cursa electrificării automobilului este generală, demarată ireversibil şi în curs de accelerare.

image
Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite