Vechiturile nemţeşti se bat cu Sandero

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cel puţin elementul "preţ" poziţionează modelul Dacia în competiţie cu autoturismele second-hand cel mai bine vândute - Golf IV, Opel Astra şi Ford Focus Aparent, un paradox:

Cel puţin elementul "preţ" poziţionează modelul Dacia în competiţie cu autoturismele second-hand cel mai bine vândute - Golf IV, Opel Astra şi Ford Focus

Aparent, un paradox: hatchback-ul de la Dacia se vinde cel mai bine în Germania, în timp ce românii se dau în vânt după rebuturile nemţeşti.

Românul cu buget de 10.000 de euro trăieşte o adevărată dilemă: maşină second-hand sau Sandero nou-nouţ? În această limită de preţ se mai încadrează doar Loganul şi Chevrolet Aveo sau Renault Symbol, însă mai puţin echipate.

Dacia spune că nu poziţionează cel mai nou hatchback în competiţie cu vechiturile nemţeşti care au invadat piaţa românească. Cel puţin elementul "preţ" - 8.950 de euro costă versiunea Laureate, una dintre cele mai echipate şi cu siguranţă cea mai populară - permite însă o astfel de comparaţie.

"Pe piaţă din România, Dacia Sandero nu este poziţionată ca o alternativă la vehiculele second-hand. Sandero este un model nou, prin care Dacia intră pentru prima oară în istoria sa în segmentul maşinilor mici, concurând actori consacraţi pe acest segment de piaţă, precum Ford Fiesta, Skoda Fabia sau Peugeot", explică reprezentanţii Dacia. Pe de altă parte, cele mai bine vândute mărci de autoturisme rulate sunt Volkswagen (9.284 de unităţi vândute în luna iulie), Opel (7.352 de unităţi) şi Ford (3.907 unităţi).

Golf IV, cel mai cerut

La Volkswagen, modelele Golf IV şi Passat s-au vândut cel mai bine. Doar Golf IV a fost achiziţionat de peste 2.000 de români într-o singură lună. Din portofoliul Opel, cel mai bine s-a vândut Astra, iar la Ford - Focus şi Fiesta. Pe site-ul Autovit, cel mai mare parc de maşini rulate din ţară, aceste autoturisme - cu cel mult patru ani vechime - se vând în medie cu 10.000 de euro.

Maşinile second-hand au invadat România, peste 40.000 de autoturisme fiind înmatriculate din luna iulie, odată cu intrarea în vigoare a noii taxe auto, iar oficiile Registrului Auto Român (RAR) au fost date peste cap.
Nemţii s-au îndrăgostit de Sandero

5.000 de români au cumpărat până acum modelul Sandero, potrivit datelor furnizate de Dacia, alte 5.000 de unităţi fiind vândute la export. În acest moment, prima piaţă de export pentru Sandero este Germania, cu peste 2.200 de unităţi vândute în numai două luni, o adevărată surpriză, în condiţiile în care piaţa franceză era până acum de referinţă.

De altfel, în primele opt luni din 2008, în Germania au fost vândute peste 16.000 de automobile Dacia - Logan Berlină, Logan MCV şi Sandero -, ceea ce consolidează locul al doilea al Germaniei, după Franţa, în topul destinaţiilor de export ale Dacia.

Românii nu se zgârcesc

Echipamentele de securitate (airbag-urile laterale), dar şi cele de confort (radio CD cu MP3, geamuri electrice) precum şi cele de look (jante de aluminiu) au fost cele mai cerute dotări opţionale de către români la noul Sandero.

"Cei mai mulţi clienţi au preferat versiunea Sandero Laureate, ceea ce reflectă tendinţa clienţilor modelelor Dacia de a alege versiunile cele mai echipate", ne-au declarat reprezentanţii producătorului auto. Referitor la motorizări, 75% din vânzări sunt realizate de motorizarea 1,4, iar 25% de 1,6 litri.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite