Vara cabrioletelor
0
Plăcerea provocată de sonorităţile motoarelor puternice atrage clienţii cu venituri consistente. O confirmă şi vânzările din ce în ce mai numeroase ale unor modele cu motoare puternice.
Variaţiuni pe aceeaşi temă, prototipuri sau modele de serie limitată, sportivele sunt un pariu câştigat din start, atâta vreme cât oferă cele trei senzaţii esenţiale: forţa, siguranţa şi eleganţa.
Aston Martin DB Volante

„Maeştrii vrăjitori” din comitatul Warwickshire storc şi ultima centimă din formele apetisantului Aston Martin cu cea de-a 16-a variantă decapotabilă a mărcii, denumită DBS Volante.
Cei patru pasageri care încap în „raptorul” britanic sunt protejaţi de un plafon retractabil din pânză, ce păstrează profilul atrăgător al maşinii, indiferent de poziţia sa. Acoperişul se pliază în portbagaj în doar 14 secunde şi poate fi acţionat chiar şi în mers, până la viteza de 50 de kilometri pe oră.

Aston a menţinut pentru DB Volante acelaşi V12 de şase litri care produce 510 CP şi un cuplu de 570 Nm. Viteza maximă atinsă este de 307 km/h, iar acceleraţia de la zero la 100 km/h se realizează în 4,3 secunde.
Chevrolet Corvette Grand Sport

Corvette Grand Sport este readus „pe scenă” de Chevrolet după 15 ani de absenţă. Motorizarea este asigurată de un propulsor LS3 V8, de 6,2 litri, care dezvoltă 430 CP!
Şi asta nu este tot: puterea poate fi mărită la 436 CP din fabrică, prin adăugarea unui sistem de evacuare cu două moduri. Cuplul motor atinge valoarea de 575 Nm, respectiv 580 Nm. Clienţii au de ales între o transmisie manuală cu şase trepte şi o transmisie automată cu şase rapoarte.
Lamborghini Murciélago

Venit parcă din viitor, Lamborghini Murciélago LP 650-4 Roadster a fost dezvoltat din versiunea coupé. Motorul de 6,5 litri, V12, produce nu mai puţin de 650 de cai putere, o valoare pe care cu greu o poate utiliza cineva în condiţii de rulare normale. Acceleraţia de la zero la 100 km/h este de 3,4 secunde, iar viteza maximă, de 330 km/h.
BMW Z4

Comercializat deja de la jumătatea acestei luni, roadsterul Z4 de la BMW se rupe de trecut. Este mai mare, mai greu şi mai spaţios, mai bine finisat şi mai luxos. De altfel şi acoperişul din pânză a fost înlocuit cu un hard-top retractabil ce dispare sub capota spate în 20 de secunde.
Z4 este mai lung cu 14 centimetri faţă de predecesorul său, tocmai pentru a putea adăposti motoarele în şase cilindri dispuşi în linie, de turaţie înaltă, ce oferă un echilibru fără precedent. Toate variantele noului BMW Z4 au o transmisie cu şase viteze cu schimbări foarte scurte, disponibilă standard, iar opţional o transmisie sport automată cu şapte trepte cu dublu ambreiaj sau o transmisie sport automată cu şase trepte, Steptronic.
Z4 beneficiază opţional şi de suspensia „Adaptive M”, cu amortizoare reglabile electronic. De asemenea, cu „Dynamic Drive Control” în dotare standard, BMW Z4 permite reglajul tracţiunii şi al suspensiei la simpla atingere a unui buton, în trei moduri: Normal, Sport şi Sport+.
Noul Z4 este primul BMW Roadster care dispune de sistemul iDrive care contribuie la activarea şi supervizarea tuturor funcţiilor de entertainment, informare, navigare şi telecomunicaţie. Pentru Z4 sunt propuse trei versiuni de motoare cu şase cilindri dispuşi în linie, cu capacitatea de trei, respectiv de 2,5 litri: 306 CP şi 400Nm pentru BMW Z4 sDrive35i, 258 CP şi 310 Nm pentru BMW Z4 sDrive30i şi 204 CP şi un cuplu de 250Nm pentru BMW Z4 sDrive23i. Preţurile variază de la 35.462 euro până la 46.112 euro, cu toate taxele incluse.
Lexus IS Convertible

Lexus a lansat luna aceasta pe piaţă noul model IS. Modelul IS 250C este dotat cu un motor V6 de 2,4 litri care produce 204 CP, în timp ce varianta IS 350C este echipată cu un motor V6 de 3,5 l, care produce 306 CP.
Nissan 370Z Roadster

Noul 370Z Roadster beneficiază de un propulsor V6, de 3,7 litri care produce 332 CP la 7.000 rpm, comparativ cu cei 313 CP ai modelului precedent. Nissan 370Z Roadster este echipat cu o cutie de viteze manuală, cu şase trepte şi raporturi mai scurte decât la vechea cutie a lui 350Z. Clienţii pot opta şi pentru o cutie automată, cu şapte rapoarte, acţionată de padele amplasate în spatele volanului.
Slalom
Salon de criză la Tokio

Maserati şi Porsche au anunţat că nu vor participa anul acesta la Salonul Auto de la Tokio ce urmează să se organizeze în perioada 21 octombrie - 8 noiembrie. Potrivit primelor estimări, anul acesta, la Tokio, manifestarea va consemna un număr înjumătăţit de modele comparativ cu cel de acum doi ani.
Numărul brandurilor neparticipante, din afara Japoniei, se ridică acum la 22, singurele nume mari rămase încă pe lista organizatorilor fiind Ferrari, Hyundai şi Lotus, precum şi 14 branduri auto locale. De asemenea, patru dintre cei mai mari constructori de camioane japonezi au anunţat că vor absenta.
GTbyCitroën a ieşit pe pista de la Nürburgring

După ce a făcut senzaţie la Salonul Auto de la Paris şi a fost recompensat cu premiul Louis Vuitton pentru cel mai reuşit concept car, GTbyCitroën a ieşit pe circuit. GTbyCitroën a fost vedeta cursei de 24 de ore de la Nürburgring.
În deschiderea cursei, conceptul creat de Citroën a parcurs un tur de onoare pe circuitul legendar, după care a fost parcat la standul celor de la Polyphony, creatorul jocului „Gran Turismo 5”. Motorul maşinii este un V8, de 782 CP. Pe 12 iunie, conceptul îşi va face apariţia pe circuitul de la Le Mans, la deschiderea cursei, apoi va ajunge la Festivalul Vitezei de la Goodwood, din Marea Britanie, în perioada 3-5 iulie.
BMW seria 5 GT, primele imagini oficiale

Producătorul bavarez a prezentat primele imagini oficiale ale seriei 5 GT, derivat al prototipului prezentat la salonul de la Geneva. Prima apariţie publică a versiunii de producţie va fi în luna septembrie, în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.
BMW a decis să publice şi toate detaliile de natură tehnică despre noul său Sport Activity Vehicle (SAV), un model atipic, greu de plasat într-un segment deja existent. Noua serie 5 GT oferă o poziţie la volan similară celei întâlnite la SUV-uri, versatilitatea unui MPV, dar şi spaţiul interior al seriei 7. Propulsoarele vor fi pe benzină (două) şi unul pe motorină.