Vânzările de maşini din Europa sunt în declin

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Inflaţia şi scumpirea petrolului afectează vânzările de autoturisme noi, care au scăzut în iunie cu 7,9% faţă de aceeaşi perioadă din 2007 Europa Occidentală a înregistrat cea mai

Inflaţia şi scumpirea petrolului afectează vânzările de autoturisme noi, care au scăzut în iunie cu 7,9% faţă de aceeaşi perioadă din 2007

Europa Occidentală a înregistrat cea mai puternică scădere a numărului de maşini vândute, de peste 8%, în timp ce în ţările nou intrate în UE declinul a fost de 3,7%.

Constructorii auto din Europa au înregistrat încă o lună de vânzări slabe. Vânzările de maşini noi din Europa au coborât în iunie cu 7,9% faţă de aceeaşi perioadă din 2007, după ce în mai înregistraseră o scădere anuală de 7,8%, ca urmare a scumpirii produselor petroliere şi a inflaţiei, a anunţat Asociaţia Europeană a Constructorilor de Maşini (ACEA).

Asociaţia spune că inflaţia accentuată şi creşterea preţurilor la carburanţi au fost principalii factori ce au dus la reducerea numărului de maşini nou înmatriculate.

În total, în primele şase luni ale anului, vânzările de maşini au înregistrat o scădere de 2,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 8,33 milioane de unităţi, ca rezultat al vânzărilor slabe de luna trecută, asta după ce în mai înregistraseră o coborâre anuală de 7,8%, în luna mai.

Scăderi mai mari în Europa Occidentală

În Italia şi Spania se întâlnesc cele mai mari scăderi, pentru că numărul de înmatriculări a scăzut cu 20%, respectiv, 31%. Asociaţia Europeană a Constructorilor de Maşini spune că printre principalii factori ai declinului se numără inflaţia în creştere şi preţul tot mai piperat al carburanţilor.
În iunie au fost înmatriculate în cele 28 de state monitorizate de ACEA un total de 1.427.008 maşini noi.

Asociaţia monitorizează statele membre ale Uniunii Europene, mai puţin Malta şi Cipru, alături de Islanda, Norvegia şi Elveţia. Scăderea este mai puternică în statele din Europa Occidentală, de 8,3%, la 1.278.263 vehicule, în timp ce în ţările nou-intrate în Uniunea Europeană, declinul a fost de 3,7%.

În Europa Occidentală, "principalele pieţe europene au răspuns în mod diferit" la condiţiile economice, a subliniat ACEA.

Irlanda, cel mai puternic declin

Ca şi în mai, Irlanda este ţara cea mai afectată din Europa Occidentală, înregistrând o scădere a vânzărilor de 48,7%, la 7.907 unităţi.

În Marea Britanie declinul a fost de 6,1%, la 209.190 înmatriculări, în Italia de 19,5%, la 184.275 unităţi, în timp ce în Spania a atins 30,8%, fiind înmatriculate doar 114.958 autovehicule noi. În schimb, vânzările au înregistrat o creştere minoră, de 1,5% în Franţa şi de 1,0% în Germania.

Austria a afişat cea mai mare creştere din Europa Occidentală, de 10,8%, la 34.713 unităţi. Scăderea vânzărilor a afectat toţi marii constructori de automobile. Principalul producător european, grupul german Volkswagen, ce comercializează mărcile Volkswagen, Audi, Seat şi Skoda, a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 6,1%, la 283.887 unităţi.

Vânzările celui de-al doilea grup, PSA Peugeot Citroën, au scăzut cu 9,7%, la 183.336 unităţi. Vânzările Renault au marcat o scădere moderată, de 5,6%, la 137.053 unităţi.

România, locul 12 în UE

România s-a plasat în primul semestru pe poziţia a doisprezecea la nivelul Uniunii Europene după avansul înmatriculărilor de maşini noi, de 4,5%, piaţa auto autohtonă rămânând, alături de cea poloneză, cea mai importantă din Europa de Est după numărul de automobile noi.

Înmatriculările de maşini noi în statele estice ale UE au crescut în primul semestru, în medie, cu 6,9%, faţă de un declin de 2,1% la nivelul blocului comunitar. Piaţa auto din România a înregistrat un avans de 4,5%, al şaselea din Europa de Est, de la 143.396 vehicule înregistrate în ianuarie-iunie 2007 la 149.803 de unităţi în prima jumătate a acestui an.

Potrivit ACEA, marca românească Dacia, deţinută de grupul francez Renault, a avut cel mai bun avans, de 37,5%, dintre brandurile auto comercializate în Europa de Vest, cu o cotă de piaţă de 0,6%, în urcare cu 0,2 puncte procentuale faţă de primul semestru din 2007. Dacia a vândut 45.253 de maşini în ţările occidentale, faţă de 90.657 la nivelul UE, consemnând, în cele 27 de state, un avans mediu de 6,4%.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite