Vanzarile de autoturisme au crescut cu 15,6 la suta

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vanzarile de autoturisme pe piata romaneasca au totalizat, in primele noua luni ale anului, 74.594 unitati, in crestere cu 15,6% fata de perioada similara a anului trecut, reiese din datele Asociatiei

Vanzarile de autoturisme pe piata romaneasca au totalizat, in primele noua luni ale anului, 74.594 unitati, in crestere cu 15,6% fata de perioada similara a anului trecut, reiese din datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) Numai in luna septembrie au fost comercializate 9.000 de autoturisme, cu 22,7% mai multe decat in luna precedenta. Pe ansamblul primelor noua luni, piata autoturismelor fabricate in Romania a fost de 44.958 unitati, in crestere cu 11,8% fata de aceeasi perioada a anului 2002. In acelasi timp, numarul automobilelor de import comercializate s-a ridicat la 29.636, ceea ce reprezinta o majorare de 22% fata de intervalul ianuarie - septembrie 2002. In luna septembrie au fost vandute 5.653 de autoturisme de fabricatie autohtona, reprezentand o majorare de 31,3% fata de aceeasi luna a anului 2002, in vreme ce vanzarile de autoturisme de import au insumat 3.347 unitati, cu 14,9% peste nivelul inregistrat in septembrie 2002. Dacia a fost cea mai solicitata marca de autoturisme in luna septembrie, cu vanzari de 4.005 unitati (29.657 in primele noua luni), urmata de Daewoo, care a comercializat 1.621 unitati (14.905 unitati pe ansamblul primelor noua luni) si de Renault - 709 unitati vandute in septembrie si 6.628 in primele noua luni ale anului. Locul al patrulea in ceea ce priveste volumul vanzarilor este ocupat de autoturismele Skoda, care au fost solicitate de 581 clienti in septembrie (4.627 unitati vandute in primele trei trimestre), in vreme ce pozitia a cincea este ocupata de Peugeot, cu 386 de unitati vandute in septembrie (3.336 in perioada ianuarie-septembrie). Dacia si-a adjudecat, in luna septembrie, o cota de piata de 44,5% (39,8% in primele noua luni), in timp ce Daewoo detine 18% din totalul vanzarilor de autoturisme (20% pe primele trei trimestre). O pozitie importanta pe piata este detinuta si de Renault, cu aproape 8% in septembrie, respectiv 9% pe ansamblul primelor noua luni, producatorul francez fiind urmat de Skoda, care revendica 6,5% din vanzarile de autoturisme ale lunii septembrie si aproximativ aceeasi cota pana in luna septembrie inclusiv. Cota de piata a Peugeot era de 4% in septembrie si de 4,5% in primele trei trimestre. Vanzarile de autoturisme cu propulsoare diesel au reprezentat 22% din vanzarile lunii septembrie, proportie care se pastreaza si in intervalul ianuarie-septembrie.
Autovehiculele comerciale - din ce in ce mai cautate
Piata autovehiculelor comerciale a urcat cu 27,2% in primele noua luni, cu 19.747 de unitati vandute, numai in luna septembrie fiind consemnat un avans de 73%, aferent unui numar de 2.700 de vehicule, informeaza Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). In perioada ianuarie-septembrie, au fost comercializate 12.409 autoutilitare de productie autohtona, cu 42,7% mai multe decat in perioada similara a anului 2002, in vreme ce autovehiculele comerciale de import au inregistrat vanzari de 4.266 unitati in primele noua luni, in scadere cu 3% fata de anul anterior. Prima pozitie in clasamentul vanzarilor de vehicule utilitare cu masa mai mica de 3,5 tone este ocupata de Dacia, cu 1.533 unitati in septembrie si 12.025 unitati in intervalul ianuarie-septembrie, urmata de modelele de import Fiat, care a comercializat 124 de autoutilitare in luna septembrie (1.042 in primele noua luni), si de Ford, cu vanzari de 107 unitati in septembrie (602 unitati pe ansamblul primelor noua luni). Peugeot ocupa ce-a de-a patra pozitie in topul vanzarilor, cu 99 de unitati comercializate in septembrie (684 in primele trei trimestre), urmat de Volkswagen - 81 unitati in luna septembrie si 661 in primele noua luni. In clasamentul vanzarilor pe modele conduce Ford Transit, cu 92 de unitati in septembrie si 530 pe ansamblul primelor noua luni, urmat de Fiat Ducato (75 de unitati in septembrie, 551 pana in septembrie inclusiv), in vreme ce pozitia a treia este ocupata de Peugeot Boxer, cu 53 de unitati comercializate in luna anterioara (383 unitati in primele trei trimestre).
SIAB 2003 a revigorat piata
Daca in luna august a.c., piata auto a cunoscut un recul fara precedent in ultimii ani, vanzarile scazand cu 35% fata de luna precedenta, luna septembrie consemneaza o revenire spectaculoasa, asa cum s-a vazut din statisticile intocmite de APIA. Un rol important in revigorarea pietei auto l-a avut, fara indoiala, si Salonul International Auto Bucuresti 2003, organizat la Romaero, in perioada 25 septembrie - 5 octombrie a.c. Multi dintre potentialii cumparatori au asteptat acest targ pentru a se hotari asupra marcii si a modelului pe care urmau sa-l achizitioneze, altii s-au lasat tentati de una sau alta dintre masinile expuse. Ca urmare, pe perioada desfasurarii targului, Pro Auto, importatorul oficial al marcii de lux Morgan, a primit 20 de solicitari pentru cele doua modele expuse. Pentru autoturismele Volvo, cererea pe durata targului a fost de 65 de unitati, dintre care circa 30 pentru modelul S/V 30. GM Motor Company, importatorul marcilor Opel si Chevrolet, a incheiat, de asemenea, contracte pe perioada targului, ca si Eurial Invest, importatorul marcii Peugeot. La randul sau, Renault a incheiat nu mai putin de 165 de contracte in perioada SIAB, iar Nissan 120 de contracte. Dar, cele mai multe vanzari la acest targ au revenit producatorilor de la Pitesti, care au incheiat 250 de contracte, dintre care 177 pentru noul model Solenza.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite