Vânzările auto din acest an sunt mult mai slabe decât cele din 2011. Care este cea mai vândută marcă de maşini

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dacia Duster s-a vândut mai bine decât Loganul
Dacia Duster s-a vândut mai bine decât Loganul

Debutul acestui an nu a fost unul promiţător pentru piaţa auto.Vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale au scăzut în primul trimestru, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cu 8,6%, la 16.719 unităţi, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

În ceea ce priveşte segmentul autoturismelor, scăderea a fost de 6,2%, la 13.832 de unităţi.

"Topul pe mărci este format de Dacia, cu 3.437 unităţi vândute (25% din total), urmată de Volkswagen (1.737 unităţi - 12,5%), Skoda (1.334 unităţi - 9,6%), Ford (1.210 unităţi - 8,7%), Renault (783 unităţi - 5,6%), şi Hyundai (565 unităţi - 4,1%)", se arată într-un comunicat APIA.


Pe modele, Dacia Duster a depăşit Loganul, care a coborât pe locul al doilea, urmat de Skoda Octavia, Logan MCV şi Ford Fiesta. În ceea ce priveşte vehiculele comerciale uşoare (LCV), primele locuri sunt ocupate de Dacia, Volkswagen, Renault şi Ford, care acoperă peste 56% din totalul pieţei.


"Analizând segmentarea pe clase, constatăm faptul că tendinţa de anul trecut se menţine. Astfel, clasele A-C, care cuprind autoturisme cu preţuri relativ mici, dar cu volume importante, precum şi cea monovolum (împreună 63% din piaţă), înregistrează scăderi foarte mari, între -13% şi -40%, în timp ce clasele care includ autoturisme cu preţuri mai mari, respectiv clasele D, E, F şi SUV (37% din piaţă), au creşteri procentuale şi de două cifre (între +5% si +31%)", precizează reprezentanţii APIA.


În funcţie de tipul de combustibil, continuă şi chiar se accentuează trendul remarcat anul trecut, de creştere a ponderii autoturismelor cu motoare diesel, care au ajuns la 61,7% din vânzări, faţă de 48,6% anul trecut.

Deşi vânzările totale de autoturisme au înregistrat un regres de 6,2%, pe segmentul modeleleor cu motorizare diesel a fost consemnată o creştere de peste 19% faţă de perioada similară a anului trecut.


Producţia autovehicule a scăzut cu 5,8%, la 86.624 unităţi. Producţia de autoturisme s-a redus cu 4,4%, 81.167 unităţi, iar cea de vehicule comerciale cu 21,9% la 5.457 unităţi.


"Scăderea din ultima lună, coroborată şi cu scoaterea din producţie a modelului Transit Connect pe care îl realiza Ford anul trecut, duc la o scădere totală a producţiei în primul trimestru de 5,8% faţă de 2011 (volum total 86.624 unităţi faţă de 91.917 în 2011). În condiţiile unei cereri interne în continuare extrem de reduse, cea mai mare parte a producţiei din primul trimestru a fost exportată (peste 92%)", se mai arată în analiza APIA.

Astfel, exporturile au înregistrat o scădere de 1,9%, la 80.106 unităţi, din care 75.316 au fost autoturisme (-0,3%) şi 4.790 vehicule comerciale uşoare (-21,5%).


Cel mai căutat model la export este în continuare Dacia Duster, 13.440 unităţi în martie şi un total de 38.633 în primul trimestru (ceea ce reprezintă peste 51% din numărul total de autoturisme exportate), urmat de Sandero (4.947 unităţi în martie, total 15.873 în primul trimestru) şi Logan (3.761 unităţi în martie şi 10.761 unităţi în primele trei luni).

Exportul din gama Dacia Logan s-a dublat faţă de primul trimestru al anului trecut.

Pe de altă parte, importurile au scăzut cu 8%, la 12.907 autovehicule, din care 10.395 au fost autoturisme (-8,1%) şi 2.333 vehicule comerciale (-7,5%).


Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite