VIPauto

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deputatul Razvan Ionescu, de la secretele de stat la cele de sub capota Razvan Ionescu, presedintele Comisiei de Aparare a Camerei Deputatilor, e pasionat de masini inca din copilarie. Pe atunci, era

Deputatul Razvan Ionescu, de la secretele de stat la cele de sub capota
Razvan Ionescu, presedintele Comisiei de Aparare a Camerei Deputatilor, e pasionat de masini inca din copilarie. Pe atunci, era innebunit dupa cele in miniatura, pe care le are si acum stranse intr-o colectie ce numara vreo 60 de bucati. Fiindca pretioasele jucarii se procurau foarte greu la acea vreme, prietenii de familie ai parintilor sai aveau, la fiecare iesire in strainatate, o sarcina obligatorie: o noua masina pentru Razvan. Fascinatia pentru motoare a devenit o chestiune mai serioasa, dar si foarte practica in timpul facultatii, cand a profitat de Dacia achizitionata la mana a doua pentru a se apuca de mecanica. "Eram foarte incantat ca puteam sa-mi repar singur masina. Nu dupa mult timp, a devenit chiar un lucru banal acela de a face o carburatie, o aprindere sau de a inlocui o piesa", povesteste el. Si-a aprofundat studiile de mecanica auto in paralel cu cele pentru facultate, insusindu-si partea de teorie din manualul de specialitate "Cum sa-ti repari singur masina". Isi testa cunostintele intr-un garaj situat in spatele facultatii, unde amicii lui de la "Transporturi" isi preparau singuri masinile pentru raliuri. Mai tarziu, s-a "specializat" intr-un service auto din Germania, unde s-a angajat, vreme de sase luni, pentru a-si plati cursurile de limba germana. Saltul tehnologic s-a produs insa dupa terminarea facultatii, odata cu achizitionarea unui Oltcit. "Motorul boxer pe care il avea Oltcitul era complet diferit de cel al unei Dacii. Primul avea racire cu aer, in vreme ce la Dacie racirea e cu apa. Componentele erau si ele dispuse altfel. Mesteream la Oltcit mai ales iarna. Marea arta la acea masina era pornirea. Trebuia reglat amestecul de aer cu vaporii de benzina, ca sa aiba scanteie si o aprindere eficienta". Cu Oltcitul s-au cam terminat si preocuparile "mecanice" ale actualului deputat. In ciuda pasiunii permanente pentru motoare, a trebuit sa renunte la cheie si surubelnita in momentul in care a schimbat Oltcitul cu un Cielo. "Aparusera service-urile specializate. Aveam deja o masina pe injectie, deci totul devenise mult mai complicat". Dupa o serie variata de marci de masini conduse de-a lungul anilor, cel mai mult s-a atasat de una de teren - o Toyota Land Cruiser. "E eleganta si nu iti creeaza impresia unei masini de teren, pare mai degraba o masina de oras. Comportamentul ei pe drum accidentat e ireprosabil, dar o poti folosi la munca, la vanatoare, la plimbare, in orice situatie". In privinta noilor achizitii auto, Razvan e de parere ca acestea trebuie facute dupa un rationament strict financiar. "Le folosesti doi, trei ani si, pentru a nu-si pierde mult din valoare, e bine sa le vinzi in favoarea uneia noi. Criteriile alegerii unei masini sunt, in opinia sa, costurile de intretinere, confortul si performantele. Razvan Ionescu apreciaza marcile BMW si Audi, dar i-ar surade oricand ultimul model Maybach.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite