VIDEO Un candidat surprinzător

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Stilul vechii generaţii a fost dinamizat, mergându-se pe ideea motto-ului „More Swift“
Stilul vechii generaţii a fost dinamizat, mergându-se pe ideea motto-ului „More Swift“

Calitatea rulării şi dotarea standard sunt atuuri care-i permit maşinii să concureze cu celelalte modele din segment. Deşi pare un facelift, acest Swift este com­plet nou şi foarte bine pregătit. Apreciem evo­luţia maşinii şi dărnicia echipării de serie.

Designerii Suzuki au preferat să nu-şi tocească prea mult creioanele şi au rotunjit pur şi simplu vechiul model. Însă doar designul nu a fost revoluţionat, pentru că Swift este - în ciuda primei impresii - o maşină complet nouă, realizată cu mare grijă, ce aduce o grămadă de îmbunătăţiri. Iar asta începând chiar cu dimensiunea.

Interior inspirat

Deşi nu o arată, lungimea a crescut cu nouă centimetri, ampatamentul cu cinci centimetri, iar lăţimea 0,5 cm. Per total, nu sunt valori mari, dar vizual pare mai mult. Swift are acum un look mai puternic, de maşină împlinită. Şi chiar aşa este. Interiorul a fost gândit extraordinar de bine şi pus în practică la fel de inspirat. Ce înseamnă asta? Că îţi găseşti repede poziţia de condus, butoanele sunt acolo unde trebuie, cu excepţia celui care comandă computerul de bord, iar materialele sunt solide şi bine asamblate, fără a avea pretenţia de a-şi depăşi condiţia. Ne-a uimit pur şi simplu echiparea standard a versiunii GS, testate: scaune încălzite, cruise control, aer condiţionat automat, ESP, keyless, volan îmbrăcat în piele şi airbag pentru genunchiul şoferului sunt echipemante pe care le găseşti cu greu la un model de clasă mică. Dar la fel de atent trebuie să drămuieşti bagajele pentru a încăpea în cei 211 litri ai portbagajului. Poate ar fi fost bună o banchetă culisabilă, care să degajeze ceva loc în plus, dar aceasta rămâne la stadiul de dorinţă.

Nici pe locurile din spate nu te prea lăfăi la drept vorbind, ba chiar se stă cam înghesuit. Şi, atenţie când închideţi hayonul: copertina portbagajului nu basculează şi ea în jos, deci trebuie să o lăsaţi dumneavoastră.

Plăcută la condus

Trecând mai departe, chiar dacă din nou nu pare, motorul pe benzină de 1.2 litri este complet nou, la fel ca şi platforma tehnică. Suspensia are o setare extrem de reuşită şi chiar dacă puntea spate nu este independentă, filtrează înfundat şi elegant denivelările deranjante. Iar pentru stabilitate, ajunge să dozezi corect acceleraţia în curbă şi vei fi recompensat cu o virare plină de aderenţă şi progresivitate. Întrucât cei 118 Nm sunt în efectiv complet la 4.800 rpm, prima impresie la volanul lui Swift nu entuziasmează.



Cu o lentoare uneori încăpăţânată în jurul a 3.000 de ture, devine prietenoasă când schimbi pe la 4.000 rpm şi neaşteptat de temperamentală dacă urci după 5.000 de ture. În toate cazurile, motorul va fi foarte manierat acustic, iar uneori parcă aduce şi ceva note sportive. Peste cele de mai sus tronează un consum realmente redus, noi obţinând o medie de 7,3 l/100 kilometri prin Bucureşti, ceea ce nu este departe de declaraţiile constructorului.

În final putem spune că Swift se poate bate de la egal la egal cu numele grele ale segmentului, chiar dacă nu are decât o motorizare disponibilă, de 1.2 litri. Dar una care este foarte căutată la această clasă. Preţul porneşte de la 11.500 de euro cu TVA.

Suzuki Swift 1.2

0-100 km/h (s)    12,3
Viteza maximă (km/h)    165
L/l/h (mm)    3850/1695/1510 
Ampatament (mm)    2430
Portbagaj (litri)    211
Masă proprie (kg)    960
Combustibil benzinăEuro 5
Cilindree (cmc)    1242
Putere (CP/rpm)    94/6000
Cuplu (Nm/rpm)    118/4800 
Consum u/e/m    6,1/4,4/5,0 
Emisii CO2 (g/km)    116
Cutie de viteze    5 trepte

d
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite