Toyota se reorientează spre pieţele emergente

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Oficialii Toyota, compania care obţine o mare parte din profitul său din operaţiuni în SUA, au declarat că în următorii 10 ani se vor concentra pe pieţele emergente, susţin surse din interiorul gigantului auto japonez.

Producătorul urmează totodată să desfiinţeze două posturi de vicepreşedinţi şi să restrângă numărul de membri în consiliul de administraţie, potrivit unei noi stategii denumită „Global Vision 2020". Planul include şi strategii de creştere a vânzărilor după numeroasele operaţiuni de rechemare recente care au afectat maşinile firmei.

O altă parte a strategiei Toyota este orientarea către pieţele emergente. Producătorul auto a prezentat deja anul trecut un model compact (denumit Etios) destinat pieţei indiene. Acesta va fi vândut şi în China, Thailanda şi Brazilia. Japonezii îşi pun mari speranţe în acest model, vicepreşedintele Yukitoshi Funo referindu-se la acesta ca la „Corolla secolului 21", o aluzie clară la cel mai vândut model de până acum al japonezilor. Această reorientare, alături de un succes la scară mare al Etios, va duce la decizia de a se reloca anumite facilităţi în zonele emergente.

În America de Nord, producătorul obţine aproximativ 60% din profitul său operaţional. Totuşi, în prezent, pe această piaţă lucrurile nu sunt chiar roz pentru Toyota, lucru sesizat şi de compania de rating Standard&Poor care a modificat ratingul producătorului auto de la AA la AA-, criticând profitabilitatea slabă. Cealaltă parte a planului Toyota se referă la revenirea în forţă pe pieţele americană şi europeană prin intermediul unei game complete de autoturisme eco reunite sub brandul Prius.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite