VIDEO Toyota drege busuiocul cu 20 de milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru a recâştiga încrederea consumatorilor de pe piaţa auto din Europa, constructorul japonez investeşte bani într-o campanie multimedia. Toyota Motor Europe a lansat o amplă campanie media în care angajaţii din uzină arată o dăruire totală la asamblarea maşinilor. Vor reuşi să mai convingă pe cineva?

„Toyota ta este şi Toyota mea". Aşa sună campania media prin care cel mai mare constructor auto din lume vrea să ne convingă că cele 8,5 milioane de maşini cu defecte nu au reprezentat decât o simplă întâmplare.

Iar conducerea Toyota s-a gândit că cel mai bine pot vorbi despre produsele companiei, chiar angajaţii din uzine. Într-un clip publicitar, o angajată de pe linia de asamblare se destăinuie:

 „Dacă sesizez vreo problemă, trag de „sfoara Andon"(cea care opreşte banda rulantă), iar întreaga linie de producţie se opreşte. Nu o repornesc, decât atunci când problema în cauză a fost rezolvată".

„Calitatea contează"

Bridie Tucker, „vedeta" spotului, lucrează la uzinele Toyota din Burnaston, Marea Britanie, unde se asamblează principalele modele pentru Europa, Auris şi Avensis. Angajatul englez al japonezilor continuă cu sinceritate:

"Am tras de maneta asta de sute de ori până acum, şi asta este bine, pentru că face ca fiecare muncitor să fie personal răspunzător de calitatea automobilelor care ies pe poarta fabricii noastre".

Spoturile publicitare sunt difuzate începând cu luna mai pe marile posturi de televiziune precum BBC World şi CNN, dar şi în principalele ziare internaţionale. În Europa, spoturile publicitare rulează deja în Germania şi în Marea Britanie, iar din mai şi iulie, campania va ajunge şi în mass-media din Franţa, Italia şi Spania.

Scădere de 7,1% în primul trimestru

În Europa, Toyota a rechemat în service peste 1,7 milioane de modele de Auris, Avensis, Aygo, Yaris şi Prius. Vânzările Toyota în luna februarie au scăzut cu 20%, până la 43.531 de unităţi.

Declinul a continuat şi în martie, cu un regres de 13,6%, ajungând la 66.257 de maşini comercializate. Chiar dacă în ianaurie vânzările au fost pe plus, în primul trimestru din 2010 vânzările au fost cu 7,1% mai mici faţă de perioada similară din 2009.

Astfel, în primele trei luni ale acestui an, Toyota a vândut în Europa 116.765 de maşini. Managerii constructorului japonez speră că prin campania media să reuşească să vândă, în 2010, măcar 765.000 de unităţi, cu 84.000 mai puţine decât cele 849.000 prognozate. Anul trecut, Toyota a comercializat în Europa 877.000 de automobile.

În România, 12.500 de maşini rechemate

Compania Toyota România a lansat, în februarie, acţiunea de rechemare în service a unui număr de 12.500 de autovehicule vândute, cu posibile defecţiuni la pedala de acceleraţie. Posesorii acestor vehicule au primit scrisori de informare de la dealerii Toyota de la care au achiziţionat maşina, prin care erau invitaţi pentru programări în service.

Cei de la Toyota România, spun că verificarea unei maşini durează aproximativ 30 de minute, costurile urmând să fie suportate de companie. Oficialii companiei nipone susţin că în România nu a avut loc niciun accident cauzat de eventuale disfuncţionalităţi la nivelul pedalei de acceleraţie.

La modelele incluse în acţiunea de rechemare există posibilitatea ca pedala de acceleraţie să rămână blocată mecanic într-o poziţie parţial apăsată sau să revină lent la poziţia normală.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite