Toyota Yaris HSD, cea mai mică hibridă de serie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Noul Yaris are lumini de zi de tip LED  şi o grilă mai îngustă
Noul Yaris are lumini de zi de tip LED şi o grilă mai îngustă

 „Adevărul“ a fost în Amsterdam şi a testat cea mai nouă maşină hibridă a grupului Toyota, Yaris HSD. Un oraş plin de biciclete este mediul potrivit pentru a încerca noile tehnologii eco.

Acum opt luni, Toyota a prezentat lumii noua generaţie a subcompactei sale, Yaris. Acum pune în lumina reflectoarelor cea mai bună variantă din acea gamă, Yaris HSD. Prin această maşină se întregeşte şi gama de hibride Toyota, care are acum cinci modele: Prius, Prius +, Prius plug in hybrid, Auris HSD şi Yaris HSD.

Acest model este unul vital pentru întreaga lume auto deoarece arată că hibridele se pot construi şi sub forma unor maşini ultracompacte, de oraş. Toyota se aşteaptă ca noua variantă eco să-i crească vânzările de Yaris cu 20%.

Noul model Yaris Hibrid a primit acelaşi sistem ca şi Auris HSD. Totuşi, producătorul japonez a optimizat acest sistem din punct de vedere al greutăţii înainte de a-l instala pe Yaris. Astfel, şi motorul electric, dar şi grupul de acumulatori sunt mai uşoare. Acumulatorii sunt acum atât de mici încât au putut fi situaţi doar sub bancheta spate fără a răpi din spaţiul dedicat portbagajului.

Îmbunătăţiri stilistice

Designul Yaris HSD este optimizat aerodinamic. Acum are un coeficient aerodinamic de 0,286. Acest lucru se vede mai ales în partea de jos a maşinii, unde s-a îmbunătăţit curgerea fluxului de aer. Au apărut şi îmbunătăţiri stilistice faţă de Yarisurile normale. Astfel, noul Yaris are lumini de zi de tip LED (care vor fi întâlnite pe noua generaţie Avensis), o grilă mai îngustă şi blocuri optice spate mai arătoase.

Interiorul Toyotei Yaris HSD arată mai bine, mai ales în varianta Style

Interiorul Toyotei Yaris HSD arată mai bine, mai ales în varianta Style

În interior, iluminarea este făcută în nuanţe bleu şi alb, specifice modelelor hibride Toyota, iar sistemul Touch & Go are un mod în care se prezintă monitorizarea sistemelor energetice.

Materialele sunt mai bune decât cele de pe Yarisul normal, per total interiorul arătând mai bine, mai ales în varianta Style (cea cu scaune din piele). Prin această variantă, Toyota îşi face intrarea în zona modelelor subcompacte cu stil.

O maşină rafinată

Această maşină se conduce destul de uşor. De fapt, cam toate hibridele din grupul Toyota se conduc uşor. Maşina este destul de fină şi rafinată, dacă avem în vedere comportamentul suspensiei. Şi transmisia CVT contribuie la confortul conducerii, dar, deşi este una variabilă continuă, sentimentul meu a fost dintotdeauna că am o transmisie automată (poate şi din cauza lagului resimţit la kick-down). Performanţele de consum sunt destul de bune, cu 4 litri la 100 km, dar cred că acest tip de maşini trebuie livrate împreună cu un curs de conducere pentru sistemele Hybrid Synergy Drive.

info

Asta pentru că astfel de hibride trebuie conduse într-un anumit fel, iar sistemele trebuie deplin înţelese. Astfel, un condus sportiv ar putea duce la consumuri de combustibil mai mare decât cele de pe variantele convenţionale. În consola centrală avem două butoane: eco mode şi EV mode. Eco mode reduce efectul apăsărilor mai dure asupra pedalei de acceleraţie, iar EV mode permite rularea în modul exclusiv electric pe doi kilometri.

Comportamentul direcţiei este acceptabil la viteze mari, dar foarte bun la viteze mici. Stabilitatea în curbe este una bună, cu un uşor comportament subvirator la viraje luate mai strâns.

După nenumărate calcule şi teste, veţi descoperi că Yaris HSD este mai bun decât varianta diesel. Totuşi, nu mă pot abţine să mă gândesc că vor ieşi nişte maşini eco speciale atunci când Toyota va combina eficientele sale motoare turbodiesel cu sistemul
hibrid.

pro

- Toate diferenţele stilistice faţă de actualul Yaris.
- Cuplul instant oferit de motorul electric.
- Este foarte uşor de condus.

contra

- Levierul mare al cutiei automate.
- Pentru performanţe eco, trebuie condusă într-un anumit fel.
- Este o maşină destul de lentă.

Toyota Yaris Hybrid 1.5 L VVT-I HSD Style

- 0-100 km/h: 11,8 secunde
- Viteza maximă: 165 km/h
- Masă proprie: 1.085 kg
- Volum portbagaj (l): 286
- Dimensiuni (L/l/î) mm: 3.905/1.695/1.510
- Putere (CP): 100 combinată
- Consum: 4 l/100 km
l Preţ (model testat): neanunţat

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite