FOTOGALERII Test Drive Adevărul: Toyota Land Cruiser, decenii de experienţă în offroad

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Adevărul a testat un SUV care și-a construit o reputație timp de mai bine de 60 de ani în lupta cu terenurile accidentate. Toyota Land Cruiser 150 vine într-o formă mai robustă și cu un look mai apropiat de al fratelui mai mare Land Cruiser 200 (V8).

Într-un segment în care europenii vin cu forme din ce în ce mai rotunjite și mai aerodinamice, Toyota împrumută designul și proporțiile mai masive ale unui model dintr-un segment superior (Land Cruiser V8) și propune un SUV care inspiră robustețe. Fostele bosaje proeminente ale roților au devenit acum elemente de caroserie, mașina căpătând un aspect masiv.

CLICK PE POZE PENTRU A VEDEA O FOTOGALERIE!

image

Un lucru putem spune despre toate generațiile Land Cruiser, se simt mai bine în offroad decât în onroad. Iar atunci când am observat că mașina de test este dotată cu o transmisie automată, am privit mașina ușor neîncrezător, deoarece încă sunt fan al comenzilor mecanice ale diferențialelor.

Recunosc că m-am înșelat, modurile și controalele electronice ale sistemului de tracțiune integrală ale noii generații Land Cruiser fac față cu brio oricărui tip de teren accidentat, având presetări pregătite pentru orice. Dacă un pickup străbate traseele accidentate cu același curaj cu care o face SUV-ul Toyota, acesta o face și cu un plus de confort. Land Cruiser este ca un apartament de lux pe roți, cu piele în interior și sistem audio de fidelitate înaltă de la JBL, tocmai bun de dus în vârful muntelui.

Pe asfalt, mașina are un comportament bun. Impresionant este modul în care este controlat tangajul, lucru neobișnuit la un vehicul așa de înalt. Deși pentru viteze superioare este nevoie de destul elan, odată ajuns acolo te simți în siguranță.

Pentru a scoate tot ce e mai bun de la motorul diesel de 3 litri și din transmisia automată cu cinci trepte, trebuie să îl muncești mult. Unitatea este destul de zgomotoasă la turații superioare și furnizează 173 CP. SUV-ul nu este unul dintre cele mai rapide, dar să nu uităm că are o masă proprie de aproape 3 tone.

Interior generos

Pe modelul de test am avut parte de cea mai generoasă configurație. În interior, materialele și finisajele sunt ireproșabile, lucru încântător pe o mașină offroad. Cabina verastilă va fi unul dintre atuurile de vânzare ale mașinii. Poziția de condus este excelentă și patru alți pasageri stau confortabil în mașină, iar spațiul din portbagaj este imens. Totuși, felul în care se deschide ușa spate face ca Land Cruiser să piardă la capitolul practicalitate.

Mașina de test avea toate dotările pe care și le poate dori cineva: geamuri electrice, controale ale sistemului audio pe volan, navigație, control automat al climatizării, tapiserie din piele, scaune față cu încălzire și un sistem JBL cu 13 difuzoare.

CLICK PE POZE PENTRU A VEDEA O FOTOGALERIE!

image

Nu am nimic de reproșat la capitolele ergonomie și vizibilitate. La baza consolei centrale sunt selectoarele modului de rulare 4x4 high sau 4x4 low. Lângă acest selector sunt comenzile pentru blocarea diferenţialului central Torsen cu alunecare limitată şi a celui spate, precum şi comanda sistemului Crawl Control.

În dreapta volanului se află un mic panou de unde pot fi comandate înălţimea gardei la sol, tăria amortizoarelor şi decuplarea sistemului de control al tracţiunii. Prin intermediul comenzilor de pe volan, poate fi ales programul de rulare în off-road, precum şi activarea camerelor video ale sistemului Multi Teren Monitor, cu ale sale 4 camere video care asigură o vizibilitate de 360 de grade, lucru deosebit de util atât la manevrarea în offroad cât și la parcarea SUV-ului masiv.

Plusuri şi minusuri
-
Nu este cea mai frumoasă din segment,
Motor destul de zgomotos,
Nu este unul dintre cele mai rapide SUV-uri,

+
Una dintre cele mai bune mașini offroad,
Interior cu multiple dotări,
Sistemul de camera video montate pe mașină

Toyota Land Cruiser 150 Luxury A/T AVS

- 0-100 km/h: 11,7 secunde
- Viteza maximă: 175 km/h
- L/l/î: 4.760/1.885/1.845
- Masă proprie: 2.990 kg
- Cilindree (cmc): 2.982
- Putere (CP): 173
- Cuplu maxim (Nm): 410
- Consum mediu: 10 l/100 km
- Cutie de viteze: automată, 5 trepte
- Preţ de listă: 51.055 euro (cu TVA)

Rivalii Toyota Land Cruiser

Range Rover Vogue. Englezii propun în acest segment un SUV cu un look fashion și mai multe motorizări, prețul este mai mare, dar mașina e la fel de eficientă în offroad.

Jeep Grand Cherokee. Propunerea americană în segment nu se dezminte în offroad și vine cu o ofertă de motoare interesantă.

Mercedes-Benz Clasa M. Un SUV mai scump, dar și mai rafinat. Actuala generație și-a dovedit deja capacitățile offroad.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite