FOTOGALERIE Testul adevărului: Decapotabila Mazda MX-5, o sportivă cu aer retro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Adevărul“ a testat Mazda MX-5, o maşină ce oferă senzaţii tari la preţuri mici şi, în acelaşi timp, te duce cu gândul la roadsterele britanice de la începutul anilor ’60. Mazda MX-5, cunoscută şi ca Miata în America de Sud, este unul dintre cele mai vechi roadstere de pe piaţa auto.

Prima generaţie Mazda MX-5 a fost lansată în 1989, iar modelul testat reprezintă faceliftul celei de-a treia generaţii. Încă de la început, maşina a fost concepută ca o sportivă uşoară, cu o greutate redusă şi o complexitate mecanică minimă. Aceste accente se văd mai ales la Mazda testată de noi, „minimalismul" mecanic fiind limitat numai de reglementările legale şi de siguranţă. Ideea de bază a primului model se întrevede şi aici: două locuri, acoperiş retractabil şi un şasiu proiectat pentru a face şoferul să se simtă conectat la drum.

image

(Click pe imagini pentru FOTOGALERIE)

La volanul acestei maşini ai în timpul condusului un feedback real şi simţi plăcerea de a şofa. Mazda MX-5 este joasă, se lipeşte de drum şi, decapotată, oferă senzaţii tari. Cu toate acestea, la volanul acesteia am simţit nevoia unui motor mai mare. Ţinuta de drum şi rigiditatea cabrioletului te fac să îi ceri mai multă putere decât cei 126 CP pe care îi oferă această versiune.

O maşină confortabilă

Designul actualei MX-5 te duce cu gândul la roadsterele britanice mici de la începutul anilor '60, precum Triumph Spitfire, Austin-Healey Sprite, MG Midget şi Lotus Elan. Aceste accente sunt mai pregnante pe părţile laterale şi în spatele maşinii.

image

Negru, metalic şi minimalist sunt trei caracteristici definitorii pentru interiorul Mazdei MX-5



Simplitatea interiorului îi poate deranja pe unii, dar nouă ni s-a părut în perfectă concordanţă cu restul maşinii. Scaunele din piele sunt confortabile, iar calitatea finisajelor este bună. Poziţia de condus este una foarte joasă, perfectă pentru o sportivă care te duce cu gândul la competiţiile de carting, iar volanul şi schimbătorul de viteze par simbiotice în anumite momente cu mâinile şoferului. Mazda MX-5 reprezintă ceea ce o maşină ar trebui să fie pentru fiecare o alternativă ieftină, dar şi plăcută, chiar distractivă, la drum.

Spaţiu redus pentru bagaje

Spre deosebire de celelalte CC-uri (coupé-cabrio), la MX-5, portbagajul oferă un spaţiu fix, indiferent dacă maşina este capotată sau decapotată. În interiorul său găsim spaţiu pentru două rucsacuri şi nimic mai mult. Acoperişul hardtop se capotează şi se decapotează imediat (numai când maşina este oprită) după desfacerea unei siguranţe. Până şi acest sistem mai clasic te face să te simţi într-o sportivă cu aer mai retro. Cu acoperişul închis, nivelul de zgomote din interior este destul de redus, deşi partea din spate a interiorului are un uşor ecou. Pe parcursul testului nostru de 500 de kilometri, maşina a înregistrat un consum de 9 l/100 km la o manieră de conducere mai agresivă.

+


- Ţinuta de drum,
- Designul retro care evocă nişte timpuri plăcute pentru entuziaştii auto,
- Preţul de achiziţie.

-

- Nu sunt prea multe spaţii de stocare,
- Maşina este foarte joasă, iar în România reprezintă un impediment,
- Motoarele nu sunt foarte puternice.

Mazda MX-5 Challenge

- 0-100 km/h: 9,9 secunde
- Viteza maximă: 198 km/h
- L/l/î: 4.020/1.720/1.245
- Masă proprie: 2.015 kg
- Volum portbagaj (l): 150
- Cilindree (cmc): 1.798
- Putere (CP): 126 la 6.500 rpm
- Consum mediu: 9 l/100 km (în oraş)
- Cutie de viteze: manuală, în cinci trepte
- Preţ (model testat): 18.863 de euro (fără TVA)

image
image
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite