VIDEO Testul Adevărului: Smart ForTwo, miniatura electrică

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Adevărul“ a testat cea mai mică maşină electrică existentă în lume. Smartul ForTwo va avea în curând o variantă electrică, disponibilă tuturor. Smart ForTwo, un urban agil bazat pe propulsie electrică, i-a fascinat pe toţi cei care l-au observat în trafic.

Aflat în cea de-a doua fază de dezvoltare, urmând să fie îmbunătăţit până în 2012, când se va lansa în aproape 40 de ţări, noul Smart electric este propulsat de o baterie inovatoare şi extrem de eficientă pe bază de litiu-ion. Motorul electric de 30 kW - 41 de cai-putere (CP) este amplasat în partea din spate a maşinii.

Are o acceleraţie bună şi face micuţa maşină agilă datorită cuplului de 120 Nm. Bateria poate fi încărcată de la orice priză existentă în zilele noastre în reţea de 220-230 V. Cu o baterie încărcată complet pot fi parcurşi până la 135 de kilometri. Această medie este mai mult decât suficientă pentru traficul din oraş, iar la o viteză medie de 25-30 km/h, Smart ForTwo electric poate fi condus timp de patru-cinci ore încontinuu până la următoarea încărcare. Alimentarea bateriei pe timpul întregii nopţi asigură o încărcare completă.

Bordul poate părea sărăcăcios, dar, pentru mulţi consumatori, el înseamnă autonomie mai mică

image

Mai mult, oficialii firmei au anunţat că viitoarea maşină electrică Smart care va intra în producţie va fi mai puternică, având un motor de 45 kW şi o autonomie mai mare. Maşina este destul de confortabilă pentru două persoane. Dar în portbagaj am avut loc doar pentru aparatul foto şi un rucsac. Fetele vor avea loc doar pentru o geantă de cosmetice mai voluminoasă şi o poşetă. Nici nu e nevoie de mai mult, având în vedere că acest Smart electric este făcut doar pentru drumuri în oraş. 

Micuţul Smart este foarte manevrabil, dar huburile care recuperează energia la frânare dau o senzaţie ciudată atunci când este apăsată pedala la maximum. 

Bateriile Li-Ion, mereu prezente

Bateria Li-Ion este integrată din anul 2010 în modelul Smart Electric Drive. Acest tip de baterii fac parte din viaţa noastră, fiind prezente în telefoanele mobile sau la camerele foto. Mai exact, ele reprezintă un fel de „oul lui Columb" pentru stocarea de energie electrică. Până la acel moment, autovehiculele au folosit tehnologia deja consacrată a bateriilor pe bază de nichel, însă, prin comparaţie, bateriile Li-Ion oferă o mulţime de avantaje, cum ar fi încărcarea în orice moment fără niciun efect asupra duratei de viaţă. 

Acumulatorii pentru autovehicule sunt supuşi condiţiilor extreme precum vibraţii şi temperaturi joase sau ridicate. Bateria Li-Ion are o marjă termică optimă de funcţionare situată între 15 şi 35 de grade Celsius. Acum, specialiştii de la Daimler pot preveni depăşirea temperaturii de 35 de grade Celsius prin intermediul unui sistem inovator de răcire integrat în baterie. În plus, bateria este conectată la sistemul de climatizare al autovehiculului. Astfel, bateria încă livrează 6 kW chiar şi la -35 de grade Celsius. Acumulatorul Li-Ion cântăreşte doar 46 de kilograme, în timp ce o baterie obişnuită care livrează aceleaşi performanţe cântăreşte 70 de kilograme. Noua baterie Li-Ion poate stoca mai multă energie şi, în consecinţă, poate livra energie pentru o perioadă de timp îndelungată. 

Micuţa maşină urbană electrică va fi o apariţie interesantă pe drumurile din Europa, mai ales că este o variantă electrică a celei mai mici maşini care poate fi întâlnită pe drum. La 20.000 de euro (din care, în unele state, scădem o subvenţie de 5.000 de euro),  poate fi o alternativă bună de a salva mediul. Totuşi, mai este mult de dezvoltat la tehnologia acumulatorilor pentru a face acest fel de maşini eco nişte variante auto pe care te poţi baza mai mult.

+

- Zero emisii şi 100% linişte.
- Este cea mai mică maşină de pe drum, deci o poţi parca oriunde.
- Ai ca bonus jante aurii.

-

- Deşi este micuţă ca o bijuterie, bordul nu e finisat de un bijutier.
- Autonomia şi puterea au performanţe scăzute, dar, la urma urmei, e un prototip.

Smart ForTwo Electric Drive

- Ecartament faţă/spate (mm): 1.283/1.385
- Ampatament: 1.867 mm
- Dimensiuni L x l x h: 2695 x 1559 x 1542 mm
- Putere (CP): 41 sau 30 kW
- Cuplu: 120 Nm
- Autonomie: 130 km
- Preţ (al viitorului model de serie): aproximativ 20.000 de euro

image
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite