Testul Adevărului: Porsche Panamera Diesel, dulcele compromis

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Adevărul“ a testat în această săptămână Porsche Panamera Diesel, primul sedan al producătorului care a fost echipat cu un motor diesel. Acum 15 ani, dacă îi spuneai unui fan Porsche că va găsi în showroomurile mărcii sale preferate SUV-uri şi sedanuri, probabil că te-ar fi crezut nebun. Astăzi, marca germană de supersportive caută succesul pe tot mai multe segmente.

Mulţi spun că primul compromis al Porsche a fost Cayenne. Atunci toţi „puritanii" au condamnat conducerea companiei pentru a scoate pe piaţă un SUV, dar acum regretă când observă că alţi producători de lux vor să urmeze exemplul germanilor.

Sedanul supersport Panamera a fost privit ca un alt compromis şi sunt încă mulţi cei care nu pot trece peste prejudecată şi nu pot accepta acest model în familia Porsche.

Acestora, dar şi lumii întregi, inginerii (sau mai degrabă contabilii Porsche) le-au aruncat o nouă provocare: un motor diesel. Acesta este adoptat de la Audi şi oferit pe SUV-ul Cayenne şi pe sedanul Panamera. Noi am ales să testăm varianta din urmă.

Nu este uşor să faci un motor diesel care să sune plăcut. Porsche a făcut-o! A creat un motor care sună în faţă ca un ceas elveţian şi în spate emite o muzică plăcută urechilor pasionaţilor de motorsport. Deşi puterea motorului V6 nu este impresionantă, doar 250 CP, aceştia vin către roţi într-un mod în care numai Porsche poate să „îi trimită". Cutia de viteze se comportă perfect în modul Sport, dar şi în cel manual, padelele încorporate în volan sporesc plăcerea de a conduce.

image

Cele cinci ceasuri cu instrumentarul de bord oferă toate informaţiile esenţiale



Rival serios pentru Panamera Hybrid

Pentru a fi mai eco, dieselul a primit şi un sistem stop-start. Pachetul complet funcţionează fără cusur şi face ca Panamera diesel să fie un rival serios din punct de vedere al consumului pentru varianta hibrid cu motor pe benzină. Manevrabilitatea este foarte bună, răspunsul direcţiei este foarte rapid şi, deşi Panamera este un sedan de lux, are suspensii care absorb foarte bine chiar şi gropile mioritice, în ciuda ţinutei sportive a maşinii şi a jantelor de dimensiuni mari.

Designerii de interior s-au întrecut pe ei înşişi în crearea habitaclului Panamerei. Cele cinci ceasuri care cu instrumentarul de bord oferă toate informaţiile esenţiale (inclusiv navigaţia). Pielea de cea mai bună calitate este folosită la finisaje, împreună cu inserţii de aluminiu şi cromate. Consola centrală are un design ce aminteşte de cel al luxoasei serii de telefoane Vertu Constellation. În interiorul Panamera, şi drumurile par mai bune. Cei care au proiectat suspensia acestui model au vrut parcă să ascundă realităţile mai puţin plăcute ale drumurilor (precum gropile şi denivelările).

Deşi este un sedan de lux, nu are suprafeţe vitrate mari, proiectanţii Porsche concentrându-se mai mult să dea o alură sportivă modelului a cărui lunetă are mai degrabă rol decorativ. Noroc că există senzori şi cameră video, altfel şoferii de Panamera ar trebui să manevreze maşina în marşarier folosind doar oglinzile laterale.

+

- În interior, te simţi ca într-un hotel de cinci stele.
- Botul agresiv tipic Porsche îi alungă pe toţi din calea ta.
- Economie cu un Porsche, acum se poate...

-

- Nu mi-aş lua bord culoare deschisă, se reflectă în parbriz.
- Portbagajul este unul dintre cele mai mici din segment.
- Se bate la capitolul economie cu varianta hibridă.

Porsche Panamera Diesel

0-100 km/h: 6,4 secunde
Viteza maximă: 242 km/h
L/l/î: 4.970/2.114/1.418
Masă proprie: 1.880 kg
Volum portbagaj (l): 445
Cilindree (cmc): 2.967
Putere (CP): 250 la 3.800-4.400 rpm
Consum mediu: 7,5 l/100 km (în oraş)
Cutie de viteze: automată, 8 trepte
Preţ (de bază): 89.047 de euro (cu TVA)

image
image
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite