Testul Adevărului: Megane CC Floride şi RS, opţiuni pentru ea şi el

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Designul este mai cuminte decât cel al unor modele precum Juke
Designul este mai cuminte decât cel al unor modele precum Juke

„Adevărul“ vă prezintă un test la dublu cu cele mai interesante derivate ale unei game compacte. Megane RS şi CC sunt două adevărate ispite de la Renault pentru domni şi doamne. Renault a testat segmentul de cabriolete compacte la noua generaţie prin 1.200 de exemplare CC Floride, destinate reprezentantelor sexului frumos. Noi am testat unul dintre cele 15 alocate României.

Deşi se cheamă Floride, maşina aceasta te duce mai degrabă cu gândul la soarele Rivierei şi la vremurile de glorie ale cinematografiei franceze. De fapt, cred că Megane CC Floride ar primi cu uşurinţă un rol într-un film de Roger Vadim. Acest cabriolet elegant te poate înveseli chiar şi în zilele ploioase, deoarece acoperişul este primul hard top panoramic întâlnit de noi.

Renault Megane CC Floride este distribuit în România cu o singură versiune de motorizare, de 1,4 litri şi 130 CP, pe benzină. Decapotabila este pusă în valoare de culoarea exclusivistă, Ivoire Floride, o nuanţă vintage pastelată, delicată şi luminoasă, şi de jantele din aluminiu de 17 inch, cu efect diamantat. Acestea sunt vopsite în ivoire, amintind de pneurile albe cu care erau dotate modelele anilor '50.

Un interior stilizat

Interiorul a fost finisat într-o nuanţă incendiară de roşu, o culoare potrivită pentru pielea dintr-un cabriolet, cu câteva tuşe ivoire care creează un efect elegant. Pe caroserie se regăseşte denumirea cromată Floride, caligrafiată în stil retro. Floride apare şi pe planşa bord, în timp ce pe mânerul schimbătorului de viteze sau pe covoraşe se află inscripţionată monograma „f".

Culoarea roşie a interiorului aduce aminte de cele mai luxoase cabriolete din anii ‘50



Interiorul este confortabil. Când maşina este decapotată, parbrizul fereşte pasagerii destul de bine de curent, dar deflectorul este cam inutil. Există suficient spaţiu pentru pasagerii din faţă, locurile de stocare sunt şi ele destule, dar puteţi uita de locurile din spate, acestea fiind doar pentru un copil sau plasele de cumpărături.

Sensibilă la drumurile bucureştene

La drum, CC-ul demonstrează că este destul de rigid, gropile din drumurile bucureştene simţindu-se destul de pronunţat. Este o problemă generală la decapotabilele cu patru locuri, al căror şasiu simte orice şoc al drumului. Maşina este mai mult una cu stat social decât una pentru iubitorii de senzaţii sportive.

Manevrabilitatea este destul de bună, motorul mai uşor oferă o distribuţie mai bună a greutăţii, iar în viraje maşina „stă" foarte bine. Direcţia asistată şi frânele oferă răspunsuri prompte. Megane CC Floride face ca modelele concurente să pară nişte răţuşte urâte. Totuşi, greutatea sa mare în combinaţie cu motorul de 1,4 litri face ca această maşină să nu fie una foarte sportivă.

CC Floride atrage priviri şi stârneşte pasiuni. Nu este „nervoasă", dar este elegantă şi are prestanţă. Combinaţia de culori din interior este pur şi simplu seducătoare. Este maşina ideală, pentru femei, fiind o adevărată bijuterie.

Culoarea roşie a interiorului aduce aminte de cele mai luxoase cabriolete din anii ‘50

RS Cup, sportiva preferată a bărbaţilor

Renault joacă tare în segmentul hot-hatchurilor şi, în ultimul timp, lansează versiuni tot mai tari. Renault Megane RS Cup este genul de maşină din care refuzi să te mai dai jos. Nervoasă şi rebelă, este genul de hot-hatch ideal pentru cei care doresc o mică „rachetă sportivă" cu care să umileşti uşor majoritatea participanţilor la trafic. Şi cum strada părea să nu fie mediul ideal pentru modelul nostru de test, Megane RS în versiunea Cup, am decis să mutăm „ostilităţile" pe circuitul AMC Kart.

Nu este un avion, este doar cel mai tare hot-hatch de serie din Europa



Mai ieftină şi mai interesantă

La o primă vedere, Cup se deosebeşte de RS-urile obişnuite doar prin etrierele roşii şi prin discurile de frânare cu caneluri. De fapt, a pierdut finisajele de piele, controlul climatizării şi farurile automate, dar are un diferenţial cu alunecare limitată, arcuri mai tari cu 35% pe faţă şi cu 38% pe puntea spate, precum şi bare stabilizatoare mai mari. Rezultă un model mai ieftin, dar şi mai interesant.

Motorul turbo de 2 litri şi 4 cilindri are o putere de 250 CP care este oferită la 5.500 rpm. La turaţii înalte, maşina se avântă cu mult curaj pe circuit, fiind de neoprit în liniile drepte. În viraje, RS-ul Cup stă foarte bine, chiar se prinde un pic prea mult de asfalt, lipsa unui mic derapaj al punţii spate tăind din distracţia noastră pe pistă. RS-ul Cup este o maşină care trebuie învăţată ca să-ţi ofere maximum de potenţial. ESP-ul se poate cupla parţial sau total pentru senzaţii tari (recomandate de noi doar pe circuit).

RS-ul are un sistem care garantează stabilitatea punţii faţă la acceleraţii mai dure şi pierderea a cât mai puţin posibil din cuplu. Toată puterea este simţită la potenţialul maxim la turaţii de peste 3.000 rpm, atunci când practic simţi că turbina „este pe foc".

Direcţia este precisă, dar la viteze mai mari ai un prilej foarte bun să exersezi poziţia ideală pe volan, cea cu două mâini, deoarece orice denivelare trimite un şoc care îţi poate „zbura" volanul din mână. 

Regele hot-hatch-urilor

Materialele din interior nu sunt tocmai cele aşteptate la o astfel de maşină. Sincer, ne dorim nişte inserţii de fibră de carbon şi un sistem audio mai performant de la un astfel de autoturism. Un plus este turometrul galben, care te face mândru de tine atunci când indicatorul de turaţie urcă tot mai sus. Interesante ar fi fost şi nişte indicatoare. Scaunele Recaro sunt o opţiune ce nu trebuie ratată, deoarece, atunci când ajungi să exploatezi RS-ul la maxim, o să ai nevoie de susţinerea lor laterală.

Computerul de bord oferă tot felul de date celor care sunt pasionaţi de motorsport, de la diverse cronometre, până la măsurarea forţelor G. RS Cup mai are şi sistemul R.S. Monitor. Acesta poate fi accesat din satelitul de comandă audio după ce ESP-ul a fost trecut în varianta Sport sau total decuplat. Sistemul oferă cinci tipuri de setări ale puteri - snow, progressive, linear, sport şi extreme.

Renault Megane RS rămâne regele hot-hatch-urilor. El poate ataca oricând orice model mai scump şi cu mai multe pretenţii. Este un model cu adevărat deosebit care trebuie salutat cu pălăria scoasă de fiecare dată când trece pe şosea.

+

- Arată foarte bine.
- Spaţiile de stocare destul de numeroase.
- Primeşti bonus un acoperiş de sticlă.

-

- Nu este suficient de sprintenă.
- Locurile din spate nu pot fi folosite.
- Suspensie destul de rigidă.

Nu este un avion, este doar cel mai tare hot-hatch de serie din Europa
info
ADVIMA20111014_0623
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite