VIDEO Testul Adevărului: La volanul Lexus CT200h, maşina viitorului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Adevărul“ a condus noua compactă hibridă a producătorului premium Lexus. CT200h ne-a arătat că este cea mai silenţioasă maşină de pe piaţă. Pentru că acum sunt în trend lucrurile eco, de la produse alimentare şi până la reciclare, am hotărât că o alegere bună pentru o plimbare ar fi noul Lexus CT200h hibrid.

Producătorul premium al gigantului Toyota a ţinut să ne avertizeze încă de la început că avem de-a face cu un produs ecologizat până la ultimul detaliu. De la sistemul de aer condiţionat cu funcţionare economică şi scaune încălzite pro-active la iluminare preponderent pe bază de LED, sistem audio cu amplificator eficient energetic, boxe din cărbune de bambus şi până la utilizare extensivă a unor materiale de provenienţă bio.

Consola centrală este situată foarte sus, dar nu este incomodă



Prima compactă din gama Lexus este una cu un design atrăgător, partea faţă este atent lucrată, cu detalii pe care îţi face plăcere să le descoperi. Nu avea nici cum să fie altfel, pentru că este o maşină care se adresează celor care vor o maşină eco care atrage la fel de multe priviri ca o sportivă. Nu suntem nişte conducători auto care preferă liniştea în detrimentul sunetului dement al unui motor cu evacuare sport. În schimb, ca orice om, în subconştient preferăm luxul. Lexus CT200h este aici pentru a ne oferi acest lucru, aducând în plus, ca dotare standard, liniştea.

image



Într-adevăr, CT200h este cea mai silenţioasă maşină pe care am condus-o. Este atât de silenţioasă încât pe anumite străzi surprinde pietonii, rularea bazată numai pe motorul electric făcând compacta mai silenţioasă decât o bicicletă.

Producătorul a echipat acest model cu sistemul Lexus Hibrid Drive, care îl face să se laude că aceasta este una dintre cele mai eco maşini de pe piaţă în acest moment. Sistemul este compus dintr-un motor electric AC tip sincron cu magneţi permanenţi, un generator şi un acumulator de tip nichel-metal cu o tensiune de 201,6 volţi. Cu ajutorul acestor inovaţii, Lexusul poate rula doar pe electric, e drept că doar pe distanţe foarte mici şi poate refolosi o mare parte din energia eliberată la frânare, toate acestea ducând la o folosire mai eficientă a fiecărei picături de combustibil.

La un condus sportiv, o hibridă nu scoate consumurile declarate de producător. Dar motorul electric şi transmisia numită inovativ transmisie hibridă cu variator continuu de turaţie, gestionată electronic, fac ca această compactă să fie foarte plăcută la conducere.

Schimbări de rapoarte perfecte

Echiparea Luxury a modelului de test este tot ceea ce îşi poate dori un client premium, habitaclul este confortabil şi cel mai silenţios din gamă. Maşina este dotată cu tapiţerie din piele, sistem de navigaţie cu senzori de parcare şi cameră şi un sistem audio Mark Levinson care se aude foarte bine. Schimbările de treaptă nu se simt, datorită motorului electric, iar maşina porneşte de pe loc cu mai multă putere decât una care are aceiaşi cai-putere, dar care nu are motor hibrid.

Propulsorul este unul de 1,8 litri, pe benzină, care produce 99 CP. Pentru cei care deja comentează că este puţin, ţinem să vă precizăm că la aceaştia se mai adaugă 60 de kW proveniţi de la motorul electric. Deşi ne aşteptam la câteva probleme de manevrabilitate cauzate de întregul sistem electric montat pe maşină, am descoperit că Lexusul are un comportament de drum bun, chiar şi în viraje.

Mai târziu, uitându-ne în fişa tehnică, ne-am dat seama şi de ce japonezii au făcut ca o compactă care iese uşor din clasa ei prin dimensiuni şi care are şi elemente ale unui sistem hibrid să cântărească doar 1.410 kilograme.

+

- Este foarte silenţioasă.
- Grupul motopropulsor este foarte agil.
- Nivelul finisajelor din interior şi echiparea Luxury vor satisface orice pretenţie a unui client premium.

-

- Rezervorul are o capacitate prea mică.
- Comutatoarele sistemului de încălzire al scaunelor par potenţiometre pe care învaţă studenţii la Poli.
- Atrage prea multe priviri, cam prea multe.

Lexus CT200h Luxury

- 0-100 km/h: 10,3 secunde
- Viteza maximă: 180 km/h
- Masă proprie: 1.410 kg
- Volum portbagaj (l): 335 (închis)
- Dimensiuni (L/l/î) mm: 4.370/1.755/1.430
- Cilindree (cmc): 1.798
- Putere (CP): 99 la 5.200 rpm + 60 kW (motor electric)
- Consum mediu: 5 l/100 km
- Preţ (model testat): 39.600 euro (cu TVA)

image

Rivalele nonhibride ale lui Lexus CT200h

image
image
image
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite