FOTO VIDEO Testul Adevărului: Hyundai Veloster, o sportivă agilă de oraş

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Adevărul“ a testat una dintre cele mai interesante maşini din România. Semicoupé-ul Veloster atrage privirile datorită designului inedit, cu două uşi pe dreapta şi doar una pe stânga. Coreenii de la Hyundai propun prin modelul Veloster o maşină de oraş, care se poate „strecura“ cu uşurinţă în traficul aglomerat.

De câţiva ani, producătorul coreean de autoturisme Hyundai a început un proces amplu de schimbare. Acest lucru s-a reflectat şi în aspectul maşinilor, compania alegând o nouă politică de design şi renunţând să mai creeze vehicule cu faruri „bulbucate". Prin modelul Veloster, testat de „Adevărul" în această săptămână, producătorul continuă în această direcţie nouă, mizând tocmai pe designul avangardist.

Modelul îmbină caracteristici ale unei maşini sportive cu ale unei compacte. Rezultatul este un autoturism adaptat condiţiilor europene de drum. Maşina nu este însă una ideală pentru familii. Are patru locuri, însă al patrulea pasager ar fi ca un musafir nepoftit, care trebuie să deranjeze şoferul de fiecare dată când intră sau iese din maşină, din cauza faptului că autoturismul are două uşi pe dreapta şi doar una pe stânga.

GALERIE FOTO

Veloster este construit pe o platformă Elantra modificată substanţial. Motorul 1,6 aspirat cu injecţie directă produce 140 cai-putere (CP) şi un cuplu motor de 166 Nm la 4.850 rotaţii pe minut (rpm). Propulsorul este silenţios la ralanti şi se turează liber, până ce combustibilul este „tăiat" automat la 6.700 rpm.

Interiorul a fost inspirat din lumea motocicletelor, dar pare mai degrabă „împrumutat“ dintr-un film science-fiction



Vioaie, nu agresivă

În oraş, Hyundai Veloster este foarte agil. Răspunsul direcţiei este foarte prompt, chiar şi la comenzile scurte, subvirarea fiind limitată. La viteze mici, suspensia este mai tare. În ciuda ampatamentului mare, Veloster se manevrează foarte uşor în mediul urban. La viteze mai mari, suspensia îţi dă câteva senzaţii tari la denivelări. Interiorul maşinii este pe gustul amatorilor de gadgeturi, bordul având un look îndrăzneţ.

Pe gustul iubitorilor de gadgeturi

Pe partea centrală, în formă de „V", regăsiţi o mare parte dintre comenzi şi ecranul tactil al sistemului multimedia. Majoritatea materialelor din interior sunt dure, însă cel al bordului are o textură care îţi lasă o impresie bună. Butoanele sunt mari, iar ecranele sunt uşor lizibile.

Poziţia de conducere este joasă, aşa cum trebuie la un automobil sportiv, iar spaţiul la pedale este bine delimitat. Scaunele oferă o susţinere laterală bună, care te face ca în curbe să te simţi confortabil. Veloster are un design suficient de îndrăzneţ cât să „se bată" cu alte maşini incitante din segmentul său. Dar ar avea nevoie de nişte motoare mai mari pentru a fi un GTI, ST sau DS killer.

Hyundai ne promite o variantă turbo care va ajunge la 208 CP. În rest, toate celelalte sunt pregătite pentru un motor mai mare: suspensia e rigidă, evacuarea are una dintre cele mai frumoase terminaţii din segment şi sună bine, iar maşina arată agresiv.

+

- Are un design atrăgător;
- Poziţia de conducere comfortabilă;
- Are multe spaţii de stocare în interior.

-

- Spaţiu restrâns pe bancheta din spate;
- Capacitatea motorului este mică;
- Prezintă o listă restrânsă de opţionale.

Hyundai Veloster 1.6 GDi 140 CP Highway

- 0-100 km/h: 9,7 secunde
- Viteza maximă: 201 km/h
- L/l/î: 4.220/1.790/1.399
- Masă proprie: 1.185 kg
- Volum portbagaj (l): 320
- Cilindree (cmc): 1.591
- Putere (CP): 140 la 6.300 rpm
- Consum mediu: 8 l/100 km (în oraş)
- Cutie de viteze: manuală cu 6 trepte
- Preţ (model testat): 21.381 de euro (cu TVA)

image
image
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite