FOTO Testul Adevărului: Cruze în cinci uşi, atac la clasa compactă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Designul Cruze a rămas acelaşi, cu excepţia părţii spate care a fost reproiectată complet
Designul Cruze a rămas acelaşi, cu excepţia părţii spate care a fost reproiectată complet

„Adevărul“ a testat în Zadar, Croaţia, cea mai nouă variantă a compactei Chevrolet Cruze, care vine cu atuuri precum nivelul de echipare bogat şi portbagajul foarte încăpător. Noul Chevrolet Cruze este mai dinamic, absoarbe elegant denivelările şi abundă în sisteme electronice de siguranţă.

Chevrolet Cruze Hatch­back este lansat destul de târziu, la patru ani de la premiera sedanului. Cruze a fost un succes comercial în mai multe pieţe din lume, rezultate bune în vânzări sunt aşteptate şi de la această variantă. Mai ales că sedanul acestei game a reuşit o performanţă impresionantă: este cel mai bine vândut model Chevrolet din SUA.

Putem spune că odată cu această versiune, Cruze intră „şi cu celălalt picior" în competitivul segment compact. Debutul şi-l face cu atuuri precum niveluri de echipare mai bogate şi un portbagaj foarte încăpător. Oficialii Chevrolet susţin că varianta Hatchback are acelaşi şasiu ca versiunea Cruze de WTCC. Datorită acestui lucru se observă un comportament dinamic îmbunătăţit al maşinii.

Drumurile din Croaţia, asemănătoare cu cele din România, au constituit un teren prielnic de testare a maşinii. Suspensiile absorb elegant denivelările, nelăsându-i pe cei din interior să simtă starea drumului. Encartamentul lat şi structura caroseriei fac ca maşina să „se aşeze" foarte bine în viraje, lucru foarte important în segmentul C. Ruliul este prezent însă în viraje mai strânse din cauza arhitecturii suspensiei spate (cu bare de torsiune).

Anumite materiale de pe bord şi-au schimbat culoarea, iar gama a primit un sistem de navigaţie cu card SD

Anumite materiale de pe bord şi-au schimbat culoarea, iar gama a primit un sistem de navigaţie cu card SD



Consum de 7,5 litri/100 km

Modelul testat este echipat cu un motor deja existent în gama Cruze sedan, o unitate pe benzină de 1,8 litri care dezvoltă 141 CP la o turaţie de 6.200 rpm. În condiţii de trafic mixt, am reuşit să obţinem un consum de 7,5 litri/100 km. Totuşi, 1,8-ul pe care îl ştiam de la sedan era uşor mai vioi decât acesta. Cutia de viteze manuală în cinci trepte este bine etajată şi ajută motorul foarte mult. În gama Cruze HBK mai este disponibil un motor pe benzină, de 1,6 litri şi 124 CP, şi un diesel (provenit de la Opel Astra), de 2 litri şi 163 CP.

O maşină destul de dotată

 În interior au fost făcute modificări subtile, cea mai sesizabilă fiind culoarea mai închisă a materialului textil de pe bord. În rest, bordul rămâne la fel de ergonomic şi de ingenios ca cel de la versiunea sedan. Plăcuta lumină albastră este păstrată şi, per total, spaţiul pentru pasageri şi compartimentele de stocare rămân neschimbate. Nu am nimic de reproşat în ceea ce priveşte confortul interior din punct de vedere al silenţiozităţii. Cruze-ul este antifonat foarte bine, iar zgomotul (fie că provine de la motor, rulare sau vânt) nu-i deranjează pe cei din interior nici la viteze specifice autostrăzii.

Anumite materiale de pe bord şi-au schimbat culoarea, iar gama a primit un sistem de navigaţie cu card SD

Click pe imagini pentru fotogalerie



Chevrolet se laudă cu o echipare bogată în sisteme electronice de siguranţă. În situaţii de urgenţă, controlul electronic al stabilităţii (ECS), sistemul de control al tracţiunii (TCS) şi sistemul de frânare antiblocare (ABS) cu distribuţie electronică a forţei de frânare (EBD) se vor activa pentru a-l ajuta pe şofer să menţină autovehiculul pe carosabil. Clienţii vor putea alege între trei niveluri de echipare diferite, LS, LT şi LTZ. 

Chevrolet Cruze
image
Chevrolet Cruze

+

- Sistem de navigaţie cu card SD.
- Portbagaj de 413 litri.
- Niveluri de echipare mai bune decât ale concurenţilor.

-

- Direcţia ar putea să fie un pic mai precisă.
- Nu sunt foarte multe locuri pentru pahare şi sticle.
- Poziţionarea controalelor de climatizare pe consola centrală.

Chevrolet Cruze HB, LTZ 1.8i

0-100 km/h: 10,1 secunde
Viteza maximă: 200 km/h
Cilindree (cmc): 1.796
Putere (CP): 141 la 6.200 rpm
Cuplu maxim: 176 Nm la 3.800 rpm
L/l/î: 4.510 / 1.797 / 1.477
Masă proprie: 1.250 kg
Volum portbagaj (l): 413
Consum mediu: 7,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: manuală: 5 trepte
Preţ (model testat): 16.935 de euro (cu TVA)

Chevrolet Cruze HB, LTZ 1.8i
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite