Testul „Adevărului“: Audi Q3, a treia lovitură pe segmentul SUV-urilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Designul clasic impresionează prin forma părţii frontale, specifică mărcii germane
Designul clasic impresionează prin forma părţii frontale, specifică mărcii germane

„Adevărul“ a testat cel mai nou Audi Q3. Acesta este răspunsul producătorului de la Ingoltstadt în urma incursiunilor concurenţilor săi direcţi în categoria crossoverelor compacte premium.

Q3 este cel mai nou şi cel mai mic 4x4 din gama Audi, apărut ca răspuns la mişcările rivalilor pe acest segment de crossovere compacte. Audi propune în acest segment o maşină high-tech cu elemente esenţiale precum capota şi haionul portbagajului din aluminiu - care o face cu 50% mai uşoară decât cea convenţională din oţel.

Designul este uşor previzibil, aidoma tuturor modelelor Audi, cu linii trasate destul de frumos, contururi plăcute şi lumini de zi şi blocuri optice spate absolut încântătoare. Am avut la test o variantă de top, cu motor de 2 litri TDI de 174 CP, echipată cu sistem de tracţiune integrală şi transmisie S-tronic standard.

În ceea ce priveşte manevrabilitatea, Q3 este foarte rafinat. La viteze de autostradă, zgomotul cauzat de vânt este aproape imperceptibil, la fel şi sunetul motorului diesel.

Una dintre cele mai bune transmisii automate

Maşina de test era echipată cu transmisia automată S-tronic, una dintre cele mai bune transmisii automate din lume. Acest lucru se simte atunci când conduci această maşină. Are timpi de răspuns foarte buni, este agilă şi este plăcută la condus. Evident că la acest lucru îşi aduc un important aport padelele de schimbare a treptelor de pe volan. Direcţia este un pic prea promptă, iar după mişcarea iniţială, o simţi uşor lipsită de răspuns. Evident, aceste lucruri ţin de fineţuri. În viraje maşina stă pe drum foarte bine pentru segmentul din care face parte.

Parcarea, mult mai facilă

Pentru a ne da seama mai bine de comportamentul suspensiilor noului Q3 a trebuit să îl conducem pe drumuri accidentate. Aici crossoverul se comportă destul de bine, dar nu putem avea de la el pretenţiile pe care le avem de la un offroader mai mare. Maşina este echipată cu o mulţime de programe de siguranţă, printre care cele mai noi fiind hold assist şi park assist. Acesta din urmă permite maşinii nu numai să realizeze aproape singură parcări laterale, dar şi garări mai complicate.

În interior, cu greu putem găsi lucruri pe care să le criticăm, oricât am fi de cârcotaşi. Materialele folosite sunt foarte bune, la fel şi finisajele, iar pielea maro este încântătoare. Păcat că ne face să credem că este un opţional care costă destul de mult. Postul de conducere este ergonomic, iar display-ul plasat în vârful coloanei centrale oferă toate informaţiile şi controalele necesare. Vizibilitatea este bună, excepţie făcând cea spate obturată de luneta cu formă şi dimensiuni inspirate de cea de pe TT.

Volanul este plăcut la atingere, iar toate informaţiile şi comenzile sunt imediat accesibile şoferului

Volanul este plăcut la atingere, iar toate informaţiile şi comenzile sunt imediat accesibile şoferului



Scaunele au suficient suport lateral, dar nu suficient cât să îţi permită să abordezi curbele la viteze mai „curajoase". Totuşi 3 oameni nu pot sta confortabil pe bancheta din spate la călătorii mai lungi. Audi Soundsystem oferă o ambianţă acustică potrivită pentru o maşină premium, subwooferul din portbagaj şi puterea totală de 180 W atrăgând cu siguranţă un segment mai tânăr.

+
- Interiorul este unul dintre cele mai frumoase pe care le-am văzut
- Ergonomia şi finisajele din interior
- Sistemul de parcare automată.

-
- Vizibilitatea la luneta din spate
- Spaţiul de acces la portbagaj nu este foarte generos
- Poziţia de conducere este cam înaltă.

Audi Q3 2.0 TDI quattro

0-100 km/h: 8,2 secunde
Viteza maximă: 212 km/h
L/l/î: 4.385/1.831/1.590
Masă proprie: 1.585 kg
Volum portbagaj (l): 460
Cilindree (cmc): 1.978
Putere (CP): 174 la 4.200 rpm
Cuplu maxim (Nm): 320 la 1.750 rpm
Consum mediu: 9,5 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: automată, 7 trepte, dublu-ambreiaj
Preţ (de bază versiune Dynamic): 49.559 euro (cu TVA)

Volanul este plăcut la atingere, iar toate informaţiile şi comenzile sunt imediat accesibile şoferului
info
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite