Test cu Dacia Dokker Van, prima dubă 100% românească FOTOGALERIE

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dacia și-a făcut un obicei din a lua cu asalt segmentele lumii auto. A fost o revelație pentru lumea auto când a lansat Logan, apoi când a lansat Duster, iar acum a pus ochii pe segmentul utilitarelor ușoare.

image

Privind la ce este deja aici, se pare că Dacia intră ca favorită (cel puțin pe piețele emergente), mai ales că termenul low-cost în cazul vehiculelor utilitare ușoare nu aduce niciun dezavantaj calitativ față de concurentele cu sigle mai cu pretenții.

Am ales pentru Dokker Van un test în București, în care am încercat să simulăm timp de o săptămână activitatea unui șofer al unei companii de distribuție. Pentru shooting și foto am ales locația Scania România, pentru a organiza un fel de comitet de primire pentru duba românească.

Încă de la început am observat că printre specialiști (șoferi sau manageri de parcuri auto ai firmelor de transporturi) și nu numai, Dokkerul stârnește un foarte mare interes. Aproape peste tot am întâlnit oameni curioși care doreau să afle cât mai multe despre utilitara pe care o vedeau pentru prima dată.

O utilitară destul de sprintenă

Modelul de test era echipat cu binecunoscutul motor provenit de la Renault de 1.5 dCi. Acest motor diesel este prezent sub capota acestui Dokker Van în varianta de 90 CP.

Mașina stă foarte bine în viraje pentru o utilitară, "trage" bine și este ușor de condus. Cutia de viteze cu 5 trepte este destul de precisă, deși cursa nu este foarte scurtă. Din punct de vedere al suspensiilor stă destul de bine, făcând față foarte bine gropilor și denivelărilor. Antifonarea nu este foarte bună, dar este o caracteristică comună a vanurilor. Motorul diesel este destul de zgomotos.

S-a vorbit de multe ori despre utilitare care se conduc ca un autoturism. Acum, interiorul lui Dokker este chiar cel al unui autoturism. Este drept, unele plastice sunt tari, dar spațiile de stocare sunt numeroase, volanul are priză bună și MediaNav-ul este o necunoscută în segment.
Până în acest an, prezența unui sistem de navigație pe un LCV reprezenta o dotare rar întâlnită deoarece este destul de scumpă, Dacia oferă pentru Dokker un astfel de sistem la doar 300 de euro. MediaNav are ecran tactil de 7 inch și conectivitate USB.

Sarcină utilă de până la 750 kg

Datorită dimensiunilor sale (lungime-4,36 metri, lăţime-1,75 metri şi înălţime-1,81 metri), Dacia Dokker Van oferă un volum de încărcare generos de 3,3 metri cubi şi o lungime de încărcare de 1,9 metri. Capacitatea sa de încărcare creşte în cazul opţiunii Dacia Easy Seat. Mașina de test avea această opțiune, astfel am putut vedea că scaunul pasagerului se pliază foarte ușor și spațiul obținut astfel este util în cazul transportului de obiecte mai lungi. Astfel se obține o lungime de încărcare de 2,42 metri. Mai mult, scaunul poate fi scos din vehicul, oferind un volum de încărcare de 3,9 metri cubi. Sarcina utilă maximă a Dacia Dokker Van atinge 750 de kilograme. Dacia Dokker Van este echipat în serie cu o uşă laterală culisantă. A doua ușă culisantă este disponibilă opțional.

La fel ca Dacia Lodgy, Dokker Van este realizat pe noua platformă M0. Puntea faţă de tip Pseudo Mac Pherson cu braţ triunghiular este cea din familia Dacia. Provenită de la Renault Kangoo, puntea spate este cu osie suplă şi epură programată, asociată cu arcuri helicoidale. Dacia Dokker Van dispune de acelaşi sistem de frânare ca Dacia Lodgy. El este alcătuit dintr-un sistem ABS cu repartitor electronic al forţei de frânare şi asistenţă la frânarea de urgenţă. ESC este disponibil opţional. Vehiculul este echipat în serie cu airbaguri pentru şofer şi pasager, precum şi cu airbaguri laterale cap/torace. Dacia Dokker Van este o furgonetă destinată micilor comercianţi şi întreprinzători, totuși vor fi numeroase companii de curierat (și nu numai) care vor găsi în acest model o soluție demnă de luat în seamă.

Dacia Dokker Van
0-100 km/h: 13,9 secunde
Viteza maximă: 162 km/h
L/l/î: 4.363/1.751/1.809
Masă proprie: 1.264 kg
Rezervor (l): 50
Cilindree (cmc): 1.461
Putere (CP): 90 la 3.750 rpm
Cuplu maxim (Nm): 200 la 1.750 rpm
Consum mediu: 8 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: manuală, 5 trepte
Volum util (l): 3300 (3900 cu Dacia Easy Seat)
Sarcină utilă (l): 695

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite