Testul „Adevărului“: Jeep Grand Cherokee, întoarcerea regelui offroad
0„Adevărul“ a testat cel mai bine vândut produs Jeep de la reintrarea sa pe piaţa românească. După ce a trecut prin criză, marca germană aduce un SUV care încă ne tentează. Jeep este una dintre firmele cu tradiţie în segmentul autovehiculelor de teren. Având în vedere acest lucru, Jeep nu îşi permitea să vină acum cu o maşină slabă pe segmentul pe care mai demult a fost rege.
Marele Cherokee al Jeep a ajuns la cea de-a patra generaţie. Acest model este conceput înaintea crizei financiare şi a divorţului dintre Chrysler şi Daimler. Totuşi, sub capotă se vede rodul colaborării cu italienii, acolo aflându-se un motor V6 construit de Fiat Powertrain Technologies. Designul este uşor europenizat, făcând din actuala generaţie Grand Cherokee cea mai frumoasă dintre toate.
Dimensiuni mai mari
Deoarece acest model este mai mare la exterior este şi mai spaţios în interior. Ampatamentul a crescut cu 13 cm, creştere ce se reflectă într-un plus de 4,5 cm la lungimea totală. În lăţime, creşterea totală este de 7,6 centimetri, ceea ce înseamnă că noul Jeep Grand Cherokee este într-adevăr un SUV grand.
Volanul asigură şoferului o poziţie ergonomică
Încă de la primii kilometri ai testului ne-am dat seama că avem sub control un Jeep cu totul nou. Manevrabilitatea este îmbunătăţită, comportamentul de drum este surprinzător, iar puterea motorului V6 de 241 CP este livrată prompt şi sigur.
Noua generaţie are suspensii independente pe toate cele patru roţi, fapt care ajută SUV-ul foarte mult la manevrabilitate în drum întins, pe asfalt. Aşa cum ne aşteptam, Grand Cherokee ne-a demonstrat şi că stăpâneşte bine traseele offroad chiar dacă are cutie automată.
Dintr-un selector, şoferul poate adapta foarte uşor setările sistemului de tracţiune integrală Quadra Drive II în funcţie de terenul pe care trebuie să ruleze maşina (pentru fiecare tip de teren există câte o setare).
Grand Cherokee mai este echipat cu sistemul Hill Descent Control, care permite coborârea oricărei pante în siguranţă. Pentru situaţii offroad şi mai grele există şi posibilitatea comutării în sistemul 4x4 Low.
Bordul are un sistem multimedia de ultimă generaţie
Suficient spaţiu pentru toţi
Grand Cherokee va fi vârful de lance al ofensivei Jeep în Europa, de aceea interiorul trebuia să fie pe măsură. Materialele folosite în interior s-au îmbunătăţit, scaunele şi volanul au multiple posibilităţi de reglare, iar spaţiile de stocare abundă.
Deşi are acelaşi aer conservator, pielea de pe scaune şi multiplele comenzi dau impresia unui produs premium. Pe acest model era montat un sistem audio Alpine, cu nouă difuzoare şi subwoofer, care redă muzică fie de pe CD, de pe stickul USB, de pe iPodul personal sau chiar pe hardul intern al navigaţiei.
Ergonomia şi vizibilitatea sunt foarte bune şi, pentru a parca imensa maşină cu uşurinţă prin oraş, există şi o cameră montată pe spate. Spaţiul interior este generos, pentru toţi pasagerii.
Grand Cherokee oferă suficient loc pentru cinci persoane. Acestea pot lua cu ele şi foarte multe bagaje, deoarece portbagajul are un volum de 782 de litri.
+
Finisajele: Designul uşor europenizat inspirat de cel al crossoverelor, manevrabilitate şi confort la drum îmbunătăţite, finisaje mai bune în interior.
-
Transmisia: Transmisia în 5 viteze parcă nu se potriveşte cu puterea motorului V6, consola centrală putea să fie mai rafinată, sistemul de navigaţie nu este user friendly.
Jeep Grand Cherokee 3.0 TD V6 AT 241 CP
0-100 km/h: 8,2 secunde
Viteza maximă: 202 km/h
L/l/î: 4.822/1.943/1.764
Masă proprie: 2.430 kg
Volum portbagaj (l): 782
Cilindree (cmc): 2.987
Putere (CP): 241 la 4.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 550 la 1.800 rpm
Consum mediu: 10,5 l/100 km (în test)
Cutie de viteze: automată, 5 trepte
Preţ (de bază): 46.100 euro (cu TVA)