Test „Adevărul“: Noul BMW Seria 1, maşina-gadget de oraş

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Partea frontală vine cu elemente caracteristice noului limbaj de design BMW
Partea frontală vine cu elemente caracteristice noului limbaj de design BMW

„Adevărul“ a testat cel mai nou şi cel mai mic model al producătorului german BMW. La doar câteva luni de la lansarea sa internaţională, Seria 1 vine să ne convingă de calităţile sale. BMW a decis în acest an că trebuie să aducă îmbunătăţiri majore celui mai mic model din gama sa de autoturisme.

Noua generaţie Seria 1 a fost lansată la sfârşitul acestei veri. Modelul are linii de design mai îndrăzneţe şi mai proeminente şi o parte frontală cu elemente caracteristice noului limbaj de design BMW care se întrevede cel mai bine pe Seria 5.

Compacta mărcii germane şi-a păstrat încă transmisia spate, fiind singura maşină din segmentul C care păstrează această caracteristică. Noi am testat-o în varianta 118i, echipată cu un motor ce dezvoltă 125 kW/170 CP.

Din punctul nostru de vedere, cele mai importante premiere ale noii generaţii se află sub caroserie. O premieră este modul de condus ECO PRO, oferit standard. Modelul de test era echipat cu sistemul Park Assist (care ajută foarte mult la parcarea lateral) şi cu Efficient Dynamics (sistem de recuperare al energiei la frânarea de motor).

Modelul mai era echipat cu BMW ConnectedDrive, un sistem care permite conducătorului auto să dispună de funcţii internet prin conectarea telefonului mobil al utilizatorului (în cazul nostru, un iPhone 4). Acest telefon asigură legătura maşinii cu internetul, permiţând postarea pe reţelele social media şi citirea de ştiri. Cu ajutorul telefonului de la bord se pot obţine date despre parametrii de funcţionare ai maşinii.

Comportament superior rivalelor compacte

BMW Seria 1 este adresat celor care le plac esenţele tari în sticluţe mai mici. Compacta bavareză are comportament dinamic apropiat de al unei limuzine dintr-o clasă superioară de la acelaşi producător, dar are dimensiuni care o fac perfectă în oraş.

Seria 1 ne-a făcut să ne întrebăm serios cum de stă aşa de bine în viraje, iar motorul oferă suficientă putere pentru a ieşi din orice situaţie. În schimb, cursa schimbătorului la trecerea între treptele superioare este un pic cam mare. Preferam curse mai scurte asemănătoare celor ale cutiilor manuale ale maşinilor sport.

Şoferul poate conduce foarte uşor maşina şi are acces la orice, chiar şi la internet

Şoferul poate conduce foarte uşor maşina şi are acces la orice, chiar şi la internet



Noua generaţie a Seria 1 are un comportament foarte bun, superior celui al concurentelor sale din clasa compactă şi periculos de apropiat de cel al unui hot-hatch de top. Este drept că şi situarea din punct de vedere al preţului este şi ea pe măsură.

În interior, tapiseria, deşi este textilă, este cusută cu mare atenţie la detalii. Materialele folosite în interior sunt de calitate, iar cele două persoane din faţă au loc suficient. Nu acelaşi lucru se poate spune despre cele trei locuri din spate care nu sunt recomandate să fie folosite toate odată la călătorii foarte lungi.  Poziţia de conducere este una joasă, şoferul are suficient spaţiu pentru cap, dar şi pentru picioare. Volanul este plăcut la atingere (datorită învelişului din piele şi a cusăturilor fine). Posibilităţile de reglare ale acestuia sunt multiple.

+

- Multiplele funcţionalităţi multimedia.

- Comportamentul dinamic.

- Calitatea materialelor din interior.

-

- Locurile din spate nu sunt pentru trei persoane mai masive.

- Cursa un pic prea lungă între trepte.

BMW Seria 1, 5 uşi 118i

0-100 km/h: 7,4 secunde
Viteza maximă: 225 km/h
L/l/î: 4.324/1.765/1.421
Masă proprie: 1.295 kg
Volum portbagaj (l): 360
Cilindree (cmc): 1.598
Putere (CP): 170 la 4.800 rpm
Cuplu maxim (Nm): 250 la 1.500-4.500 rpm
Consum mediu: 9 l/100 km (în test)
Cutie de viteze: manuală
Preţ (de bază): 28.024 de euro (cu TVA)

Şoferul poate conduce foarte uşor maşina şi are acces la orice, chiar şi la internet
Concurenţii BMW Seria 1
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite