Test „Adevărul“: Fiat Punto Evo, moda maşinilor cu motor mic

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Blocurile optice ale noului model Fiat Punto fac ca acesta să arate mai bine decât precedentul
Blocurile optice ale noului model Fiat Punto fac ca acesta să arate mai bine decât precedentul

„Adevărul“ a testat în Italia recentul facelift al subcompactei Fiat Punto. Modelul avea sub capotă motorizarea-vedetă a grupului, un TwinAir cu doi cilindri.

Punto a fost lansat în noua formă, denumită iniţial Grande Punto, în 2005. În acest an a primit un facelift care vizează blocurile optice, barele de protecţie, interiorul şi gama de motorizări. În gama subcompactă italiană sunt nu mai puţin de 10 motorizări, dar de departe vedeta este cel mai recent produs al modei downsizingului, TwinAirul cu doi cilindri, cu capacitate de 875 cmc şi o putere de 84 CP.

Soluţii de la propulsoarele diesel

Acest motor foloseşte sofisticata tehnologie de control a valvelor MultiAir şi o turbină de dimensiuni mai mici despre care Fiat spune că va minimaliza timpul de răspuns al motorului. La acest motor au fost adoptate soluţii de la propulsoarele diesel pentru a reduce efectul vibraţiilor.

Cu toate acestea, motorul se simte şi se aude ciudat. La creşterile în turaţii se simte că este un motor de doar doi cilindri sub capotă, iar eu schimbam treptele undeva între 3.000 şi 5.000 rpm.

Materialele din interior sunt mai bune, la fel şi finisajele



Deşi este destul de zgomotos pentru un motor pe benzină, micuţul TwinAir este mai puternic decât multe motoare diesel de capacităţi mici. În ciuda capacităţii cilindrice mici, face din micul Punto de patru metri o maşină care se mişcă uşor, mai ales cu doi adulţi la bord.

Există resurse chiar şi pentru viteze de autostradă şi cuplu satisfăcător la turaţii mai mari, chiar şi în viteza a şasea. La viteze ce trec de cele legale pe autostradă, zgomotul în interior este destul de accentuat. Direcţia este destul de precisă, dar la anumite giratorii sau în situaţii confuze îţi este greu să determini poziţia roţilor faţă.

În curbe, Fiat Punto stă destul de bine. Comportamentul dinamic al maşinii este destul de bun, la fel şi confortul interior, în ciuda drumurilor destul de proaste din jurul circuitului de testare Fiat de la Balocco.

Consumul, în funcţie de şofer

Punto echipat cu motorul TwinAir este o maşină la care consumul de combustibil este influenţat foarte mult de modul în care este condusă.
În funcţie de cât de ineficient este apăsată pedala de acceleraţie şi de cât „de sus" sunt schimbate treptele, se pot obţine cifre cuprinse între 5 şi 9 litri la 100 de kilometri. Pentru că am avut parte de o bucată bună de autostradă şi am schimbat vitezele la turaţii destul de mari, am obţinut un consum de 7,6 l/100km.

Deşi schimbările stilistice ale lui Punto Evo nu sunt numeroase, blocurile optice fac ca acesta să arate mai bine decât precedentul. Materialele din interior sunt mai bune, la fel şi finisajele. Gama a primit nişte dotări opţionale noi pentru a ţine pasul cu concurenţa. Cea mai importantă este tehnologia eco start/stop.

Fiat Punto Evo 2012 0.9 Twin Air

- 0-100 km/h: 12,7 secunde
- Viteza maximă: 172 km/h
- L/l/î: 4.065/1.687/1.490 mm
- Masă proprie: 1.300 kg
- Volum portbagaj: 270 litri
- Cilindree (cmc): 875
- Putere (CP): 85 la 5.500 rpm
- Cuplu maxim (Nm): 145 la 2.000 rpm
- Consum mediu: 7,6 l/100 km
- Cutie de viteze: manuală, 6 trepte
- Preţ de bază: neanunţat

Materialele din interior sunt mai bune, la fel şi finisajele
Fiat Punto
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite