Test „Adevărul“: Elantra, sedanul inspirat de Brâncuşi
0„Adevărul“ a testat cel mai nou sedan din gama Hyundai. Elantra aduce în atenţie un design cu forme neobişnuite, dar şi o singură variantă de motorizare în gamă.
Elantra este un semn clar că Hyundai vrea să facă o concurenţă mai serioasă în segmentul sedanurilor compacte din Europa. În acest an a adus o maşină atrăgătoare şi din punct de vedere al designului, dar şi al spaţiului. Elantra este o adevărată surpriză coreeană, dacă avem în vedere raportul preţ - dotări oferite. Maşina de test a dovedit că se pune în mişcare destul de repede de la 0 kilometri. Puterea este potrivită oricărei situaţii din trafic. Schimbarea rapoartelor cutiei de viteze se poate face rapid.
Elantra are un comportament dinamic bun pentru o maşină compactă, ba chiar are momente când acesta seamănă cu cel al unui sedan dintr-o clasă superioară. Gropile şi denivelările din asfalt sunt simţite şi auzite în interior, dar suspensia le absoarbe destul de bine pentru a nu fi deranjante.
Direcţia nu asigură o manevrabilitate apropiată de cea a maşinilor cu pretenţii „sportive", Elantra având totuşi un comportament bun şi predictibil. Pedala de frână „se simte" foarte bine, iar opririle asigurate sunt foarte prompte.
Spaţioasă şi confortabilă
În interior, materialele şi finisajele sunt mult mai bune faţă de cele cu care ne-a obişnuit până acum Hyundai. Designul consolei centrale este absolut încântător. Spaţioasă şi confortabilă în faţă, cu suficient spaţiu pentru două persoane, Elantra are un volan care poate fi reglat în înălţime şi profunzime. Din păcate, doar scaunul şoferului poate fi ajustat în înălţime.
În Elantra există spaţiu pentru picioare mai mare decât la majoritatea sedanurilor compacte. Cei din spate au parte de suficient spaţiu, în timp ce forma capotei nu „fură" din spaţiul din compartimentul superior al habitaclului spate. Instrumentele de bord sunt uşor de citit, iar display-urile sunt clare chiar şi atunci când porţi ochelari de soare polarizaţi. Comenzile sistemului audio sunt uşor de accesat. Controalele sistemului de climatizare au totuşi un layout neconvenţional care le face mai dificil de accesat.

Materialele din interior sunt de calitate bună, iar instrumentarul de bord are o configuraţie şi culori plăcute Foto: g. mistodie
Premiată la Salonul Auto de la Detroit
În interior maşina este destul de silenţioasă, la viteze de autostradă se fac simţite zgomotele provenite de la anvelope şi de la vânt, dar nu sunt deranjante.
Motorul se face auzit numai la acceleraţii. Din păcate, Hyundai oferă Elantra cu o singură motorizare, 1.6 MPi de 132 CP, alimentat pe benzină. Este foarte puţin pentru a concura într-o piaţă în care dieselurile câştigă tot mai mult teren. Am lăsat la sfârşit cuvintele despre design, care este încântător. Hyundai numeşte acest design fluidic sculpture şi susţine că este inspirat de operele lui Brâncuşi. O inspiraţie de bun augur pentru un constructor coreean care a produs un sedan care va atrage privirile multor europeni. Totuşi, pentru a concura cu succes în acest segment mai este nevoie de măcar o motorizare diesel. Elantra a primit la Salonul Auto de la Detroit premiul Nord American Car of the Year 2012.
+
- materiale bine îmbinate în interior
- preţ destul de bun (15.050 de euro)
- design futurist, care încântă şi atrage priviri
-
- sistemul de climatizare are un layout neconvenţional
- stâlpii A sunt puţin prea groşi
- gama are un singur motor, pe benzină
Hyundai Elantra Highway 1.6 MPi
0-100 km/h: 10,7 secunde
Viteza maximă: 200 km/h
L/l/î: 4.530/1.775/1.445
Masă proprie: 1.236 kg
Volum portbagaj (dcm): 285
Cilindree (cmc): 1.560
Putere (CP): 132 la 6.300 rpm
Cuplu maxim (Nm): 158 la 4.850 rpm
Consum mediu: 9 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte
Preţ (de bază): 15.050 de euro (cu TVA)

