Test „Adevărul“: BMW 740d xDrive, un lux discret

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Adevărul“ a testat vârful de gamă al producătorului german BMW, sedanul Seria 7. Varianta diesel cu tracţiune integrală oferă şoferului posibilitatea de a o configura după propriile preferinţe.

De la lansarea sa din anul 1978, BMW Seria 7 a rămas fidel caracterului său de sedan de lux. Acesta este vârful de gamă BMW, iar în prezent este o alegere evidentă a celor bogaţi, care doresc un sedan spaţios şi elegant şi cărora o maşină de genul Bentley sau Rolls Royce li se pare mult prea opulentă.

BMW Seria 7 reprezintă punctul culminant al know-how-ului companiei germane. Acesta are un interior frumos, spaţios, oferă un confort superior, iar finisajele sunt realizate din piele fină cu accente bogate de lemn ce împodobesc aproape toată suprafaţă.

Totul este bine gândit, chiar şi suprafaţa de sus a bordului acestui model (cu piele crem în interior) este neagră pentru a nu se reflecta în parbriz. Scaunele faţă se pot regla în aşa fel încât se pot „mula" pe orice tip de corp.

Sedanul prezintă o multitudine de caracteristici de lux şi high-tech, cum ar fi o cameră cu night-vision, camere laterale, dar şi asistenţă la parcare. Unii ar putea găsi încă interfaţa electronică iDrive un pic mai complicat de folosit, dar, cu cât va fi utilizată mai mult, cu atât va deveni mai familiară. Aspectul nou şi interfeţele de la BMW sunt unele dintre cele mai plăcute din industria auto în prezent.

Per total, BMW vrea să demonstreze prin această maşină că fiecare îşi poate configura o limuzină exact după dorinţele sale. Apoi, ca totul să fie clar că nu este un sedan Seria 7 obişnuit, inscripţiile „Individual" se regăsesc atât pe praguri, cât şi în partea de jos a volanului.

image

Volanul este plăcut la atingere, iar toate informaţiile şi comenzile sunt imediat accesibile şoferului 



Patru moduri de conducere

Deşi mulţi s-ar aştepta sub designaţia 740d să se ascundă un diesel V8, sub capotă găsim un propulsor în 6 cilindri cu o cilindree de numai 3 litri. În schimb, motorul este destul de puternic, lăudându-se cu 306 CP/4.400 rpm. Acesta este cuplat la o cutie de viteze automată cu 8 trepte, cu un răspuns foarte rapid. Ceea ce m-a surprins la această transmisie este lipsa totală a şocurilor la schimbarea treptelor, dar şi lipsa delay-ului la plecare de pe loc sau la kick-down.

BMW Seria 7 este o maşină foarte stabilă. Mulţi ar putea crede că acest lucru se datorează lăţimii acestei maşini. 740d se mai bazează pe un sistem denumit „Dynamic Driving Control" cu patru setări diferite, care modifică caracteristicile de manevrabilitate a maşinii. Acesta este un pic mai complicat şi pariez că majoritatea utilizatorilor acestui sedan îl vor lăsa pe „Normal".

Tracţiunea integrală xDrive are şi ea un cuvânt greu de spus. Demarajul şi reprizele foarte rapide sunt ajutate mult de transmiterea puterii la toate roţile şi de controlul electronic al sistemului 4x4, iar opririle sunt sigure şi prompte în orice situaţie.

BMW 740d xDrive este o maşină nu foarte opulentă din exterior, dar regească în interior. Preţul este cam piperat, dar cei care vor să iasă în faţă prin individualizare sigur nu se vor uita la bani.

+

- Interiorul care răsfaţă toţi pasagerii.
- Forma capotei şi a părţii frontale.
- Comportament dinamic deosebit.

-

- Preţ destul de piperat.
- Este genul de maşină la care trebuie să-ţi angajezi un şofer.

BMW 740d xDrive Individual

0-100 km/h: 6 secunde
Viteza maximă: 250 km/h
L/l/î: 5.072/1.902/1.479
Masă proprie: 2.025 kg
Volum portbagaj (l): 460
Cilindree (cmc): 2.993
Putere (CP): 306 la 4.400 rpm
Cuplu maxim (Nm): 600 la 1.500 rpm
Consum mediu: 8 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: automată, 8 trepte
Preţ (de bază): 89.900 euro (cu TVA)

image
image
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite