Symmetrical AWD

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Este o evoluţie a sistemului de tracţiune integrală permanentă dezvoltat de compania japoneză Subaru.

După cum sugerează şi numele, Symmetrical AWD se distinge prin simetria perfectă a componentelor grupului motopropulsor şi transmisiei.

Centru de greutate mai coborât

Sistemul dezvoltat de Subaru aduce un avantaj net. Aşa cum se ştie constructorul nipon este caracterizat de utilizarea exclusivă a motoarelor boxer. Acest propulsor este unul de tip orizontal, cu cilindrii opuşi caracterizat de un centru de greutate mult mai coborât decât la motoarele în linie sau în V.

Motorul boxer se caracterizează şi prin poziţia mai coborâtă a arborelui cotit al motorului, astfel că toate elementele transmisiei - cutie de viteze, ambreiaj, arbore cardanic, etc. - sunt montate mai jos pe caroseria maşinii. De aceea automobilele care utilizează acest tip de propulsor au un centru de greutate mult mai coborât faţă de motoarele convenţionale.

În practică, simetria perfectă stânga dreapta a grupului motopropulsor coroborată cu centrul de greutate coborât şi sistemul de tracţiune integrală permanentă aduce avantaje imense în materie de stabilitate şi ţinută de drum.

Ţinută de drum excelentă

Subaru se caracterizează printr-un comportament foarte neutru şi foarte uşor controlabil în viraje, maşina având un echilibru natural ce nu ţine neapărat de asistarea electronică a stabilităţii şi tracţiunii.

Motricitatea este la cote ridicate chiar şi pe suprafeţe alunecoase, iar mişcările de ruliu şi tangaj sunt mult diminuate faţă de cele ale automobilelor cu motoare în linie sau în V.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite