Surprizele verii: Ferrari 458 Italia , Ford Mustang, Peugeot 407

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Producătorii exclusivişti de la Ferrari şi Mustang, dar şi cei în serie, de la Peugeot, au pregătit poate cele mai spectaculoase modele ale verii, maşini care vor intra în producţie în curând.

Modelele sport cu motoare puternice atrag în continuare cumpărători, în ciuda crizei. Miza pe sport aduce câştiguri la ruleta industriei auto, ceea ce arată că în acest segment deviza „Rien ne va plus“ nu se aplică.

Ferrari 458 Italia

Stilul, pasiunea, creativitatea şi, poate cel mai important, tehnologia au bătut palma, iar rezultatul este noul model Ferrari 458 Italia. Producătorii au ales acest nume deoarece maşina întruneşte calităţi pe care numai un bolid italian le poate însuma, iar asocierea cu numele ţării producătoare părea necesar. Cifra –458 – reprezintă capacitatea cilindrică a motorului. Modelul este unul cu totul nou pentru Ferrari, ajustări fiind aduse motorului, designului, aerodinamicii, dar şi manevrabilităţii şi ergonomiei, şi asta graţie experienţei de care Ferrari beneficiază în compania Formulei 1.

Ţinta producătorilor, pentru acest model, a fost reducerea consumului de carburant, faţă de cel anterior, cu toate că are o putere mai mare decât „fratele“ său mai vârstnic, Ferrari F430. Cu o capacitate cilindrică de 4.499 de centimetri cubi şi un prim propulsor cu injecţie directă de benzină în V8, motorul dezvoltă 570 de cai-putere, stabilind astfel noi standarde la nivelul întregii game Ferrari şi în istoria companiei.

Cu toate acestea, nu numai consumul de carburant a scăzut, ajungând la doar 13,7 litri pe suta de kilometri, dar şi emisiile de CO2, care ating cele mai bune valori din segmentul său. Bolidul este echipat cu un sistem de transmisie cu dublu ambreiaj şi şapte trepte de viteză.

Graţie greutăţii de numai 1.380 de kilograme, acceleraţia de la 0 la 100 de kilometri pe oră se face în doar 3,4 secunde, iar viteza maximă pe care o poate atinge purtătorul emblemei căluţului cabrat este de 325 de kilometri pe oră. Şi dacă sub capotă Ferrari Italia 458 se dovedeşte a fi unul mai mult decât sportiv, interiorul maşinii se ridică, de această dată, la acelaşi nivel, producătorii încercând să se apropie cât mai mult de interiorul unei maşini de curse, fără a-i ştirbi însă confortul unei maşini pe care s-o conduci de drag şi cu plăcere. Designul caroseriei este realizat de cunoscutul Pininfarina, iar interiorul este desenat de directorul designerilor de la Ferrari, Donato Coco.  

Dearborn, Mustang pentru aviaţie

image

Dearborn este cel mai special model Mustang



Compania Ford Motor a pregătit o surpriză de proporţii fanilor bolidului: un model unic, o piesă de colecţie, iar cea mai vizibilă particularitate o reprezintă plafonul de sticlă. Modelul a fost creat special cu ocazia evenimentului „Air Venture“, ce are loc o dată la doi ani la OshKosh, în America, Ford fiind, de altfel, sponsorul acestui eveniment şi partener oficial al Asociaţiei Aeriene Experimentale.

Construit pentru a întruchipa maşina de vis a oricărui colecţionar, „Dearborn Doll“ se mai distinge şi prin barele împrumutate de la GT500, inscripţiile inspirate de avioanele de luptă din cel de-al Doilea Război Mondial şi combinaţia de culori, gri şi galben. Semnul distincitv al modelului este însă o domnişoară îmbrăcată în desuuri, cu tocuri înalte şi o floare de lotus în păr.

image

Dearborn Doll are nu mai puţin de 550 CP


Modelul îşi are rădăcinile în cel al fratelui său mai mare, Mustang GT, care a suferit însă modificări majore la partea de motorizare. Rezultatul final este un motor cu 24 de supape care scoate 550 de cai-putere. În cazul în care vă gândeaţi că acest model s-ar potrivi pe şoselele din România, mai bine vă răzgândiţi. Producătorii au coborât garda la sol cu peste doi centimetri şi jumătate, după ce au optimizat suspensiile. Elementele specifice bordului Dearborn sunt planşa de bord, care aduce cu cea a avioanelor de luptă, şi noul buton de pornire a motorului.

Peugeot 407 Coupé

image

Motorul noului model Peugeot dezvoltă până la 241 CP



Un design stilizat combinat cu bucuria de a conduce reprezintă atributele pe care au mizat constructorii de automobile Peugeot, iar cel mai nou model, 407 Coupé întruchipează cheia perfecţiunii din acest punct de vedere.

Atunci când a fost produs pentru prima oară, în 2005, elementul de bază al modelului era reprezentat de stilul elegant şi linia rafinată, care să confere plăcerea de a conduce pe un drum oricât de lung, toate combinate cu performanţe înalte ale motorului.

Acum, producătorii francezi prezintă pe piaţă cel mai puternic model de Peugeot lucrat în serie în cei 120 de ani de istorie ai Peugeot. Cu cei 241 de cai-putere obţinuţi la 3.800 de turaţii pe minut (o creştere cu 18% faţă de modelul precedent), modelul uimeşte printr-o optimizare a consumului de combustibil, redus cu 1,3 litri/100 de kilometri.

image

407 Coupé va fi disponibil pe piaţă din toamnă


În acelaşi timp au scăzut şi emisiile de CO2, rezultatul final fiind reprezentat de un model ideal şi pentru oraş, dar şi la drum lung. Fiind echipat cu un motor V6, noul Coupé accelerează de la 0 la 100 de kilometri pe oră în 7,7 secunde, ajungând astfel cel mai puternic bolid al producătorilor francezi.

Pentru cei mai conservatori, Peugeot a lansat şi un model mai economic, cu 163 de cai-putere şi un motor diesel în patru cilindri. Acesta are un consum mediu de 5,4 litri/100 km. Cele două noi motorizări vor fi disponibile de la sfârşitul acestei veri în trei versiuni diferite, „Feline“, „Sport“ şi seria specială „Navteq GT“, cu propulsor în V6 3.0 HDi.

Slalom

Mercedes pe platformă Renault

image

Concernele Daimler-Benz şi Renault au confirmat recent faptul că sunt într-o fază avansată a unor tratative privind colaborarea pentru dezvoltarea unei noi generaţii Smart Forfour. Potrivit „Automotive News“, Renault va pune la dispoziţia concernului Daimler platforma noului Twingo, pentru a servi modelului Forfour, ce va ieşi pe piaţă în 2013.

Colaborarea franco-germană va fi anunţată oficial în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din acest an şi care se va desfăşura în perioada 17-27 septembrie. Gama Smart va include în plus şi două modele inedite, printre care un roadster cu trei locuri în care şoferul este aşezat central.

Leaf, maşina 100% electrică de la Nissan

image

În urmă cu câteva zile, Nissan a prezentat primul său vehicul 100% electric, denumit Leaf, o maşină destinată producţiei de serie. Automobilul nu este gândit a fi unul de nişă, ci este un concurent al multor modele similare de pe piaţă. Potrivit producătorului, lansarea se va produce la sfârşitul anului viitor.

Autonomia este de până la 160 de kilometri, iar viteza maximă va fi de aproximativ 140 km/h. Timpul standard de încărcare este de circa opt ore. Deşi nu a fost anunţat preţul, se estimează că acesta se va situa în jur de 25.000 de euro.

Telefonul mobil dăunează grav şofatului

image

Rezultatele unui studiu efectuat în SUA, în anul 2002, de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) şi care demonstrează efectele dezastruoase ale dialogului la telefonul mobil – chiar şi în cazurile kiturilor handsfree – în timpul şofatului au fost dezvăluite abia acum de către jurnaliştii de la „New York Times“.

Potrivit datelor, numai în 2002, 240.000 de accidente au fost provocate de cei care vorbeau la telefonul mobil în timp ce conduceau. Dintre aceste accidente, 955 s-au soldat cu cel puţin un deces. Jeffrey Runge, şeful NHTSA la acea vreme, a mărturisit că „datele nu au fost date publicităţii din cauza unor presiuni politice“.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite