VIDEO Sportivitate nordică

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dincolo de securitate, noul S60 se doreşte a fi cea mai sportivă berlină creată vreodată de constructorul suedez. Clientul de Volvo a fost întotdeauna raţional, cu mare grijă pentru securitatea sa şi a familiei sale. Astăzi, noul Volvo S60 aduce şi emoţii dincolo de securitate.

„Volvo for Life" capătă noi dimensiuni care încep să aibă legătură şi cu maşinile frumoase. Toţi inginerii implicaţi în proiectul S60 îşi amintesc că sarcina a fost: cel mai sportiv Volvo! Acum se poate vorbi despre aerodinamică, la modul cea mai aerodinamică din istorie. Se poate vorbi despre un şasiu orientat spre dinamică, capabil să livreze senzaţii.

În fine, acum avem o rigiditate la torsiune redutabilă care nu face decât să contribuie la excelenta dinamică. Suedezii au introdus tot felul de rafinamente electronice pentru a contribui la scopul anunţat. Se poate comanda „Four C" sistemul care reglează suspensia măsurând de 500 de ori pe secundă tot ce simte fiecare roată în relaţia cu drumul. Se poate merge pe „Comfort" sau „Sport" în funcţie de mood.

Iar dacă se doreşte şi mai sporty, se oferă „Advanced" care tunează şi mai mult suspensia pentru performanţă şi mai puţin confort. Se poate opta pentru direcţie asistată în funcţie de viteză, opţiunea pe trei paliere fiind programabilă de cel de la volan.

Habitaclu elegant

image

Volvo vrea să marcheze ceva puncte şi la acest capitol în faţa puternicei concurenţe germane. Scaunele au evoluat la capitolul suport lateral, dar şi la ergonomie, fiind între cele mai comode din industrie. Calitatea materialelor este foarte bună, după cum şi calitatea aerului este atent monitorizată electronic obţinând chiar şi aprobarea Asociaţiei suedeze pentru studiul astmului şi alergiilor!

Constructorul s-a întrecut pe sine propunând un monitor de şapte inchi unde poţi naviga destul de intuitiv între diversele meniuri care deservesc radioul, navigaţia, setările maşinii etc. Acum, sistemul recunoaşte chiar şi DVD-uri pe care le poţi viziona la bord cu condiţia să nu fii în mers. Ca design, bordul, consola centrală a lui S60 amintesc de XC60 fiind inspirate de acolo cu modificări de personalitate proprie.

Consola este mai orientată către cel de la volan, iar short-cut-urile sunt diferite şi exact ce trebuie pentru a ajunge mai repede spre funcţia de care ai nevoie. Volanul în trei spiţe este nou şi plin de comenzi, care fac toată treaba fără să iei mâinile de pe acesta.

Motorul 2.0 T cu transmisia automată Powershift cu dublu ambreiaj ne-a plăcut cel mai mult în timpul testelor din Portugalia. Împreună oferă o agilitate foarte bună, o rulare plăcută şi demaraje absolut în regulă. În practică, senzaţia este că puterea este mai mare decât o arată datele tehnice.

Preţurile pentru S60 pleacă de la 30.940 de euro (TVA inclus) pentru benzină, în timp ce dieselul D3 de 163 CP este chiar mai ieftin, începând de la 30.345 de euro (TVA inclus). Este o poziţionare bună în raport cu teutonii segmentului, noul S 60 ieşind curajos la „lupta" emoţională cu Audi, BMW şi Mercedes. Însă, până la victorie, este un drum lung pe care Volvo îl va parcurge sau nu sub directa îndrumare a chinezilor de la Geely. Cel puţin aşa arată acum lucrurile. La toamnă, vom şti dacă deal-ul se parafează definitiv.

Volvo S60 2.0 T Powershift\


0-100 km/h (s) 8,2
Viteza maximă (km/h) 230
L/l/h (mm) 4.628/1.865/1.484
Ampatament (mm) 2.776
Portbagaj (litri) nc.
Masă proprie (kg) nc.
Combustibil benzină Euro 5
Cilindree (cmc) 1.999
Putere (CP/rpm) 203/6.000
Cuplu (Nm/rpm) 300/1.750
Consum mediu 8,0
Emisii CO2 (g/km) 188
Cutie de viteze auto şase trepte

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite