FOTOGALERIE Test Drive Adevărul: Smart ForTwo, maşina ultracompactă de oraş

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Test Smart ForTwo
Test Smart ForTwo

Adevărul a testat una dintre cele mai mici mașini existente pe piața din România, Smart ForTwo. Ultracompactă și dinamică, micuța mașină de oraș îți permite să te strecori eficient la orice oră prin trafic.

Mulți consideră cel mai mic model Smart ca unul ideal pentru aglomerațiile urbane și pentru parcări și nu iau în calcul și alte calități precum ar fi siguranța oferită și plăcerea de a conduce.

CLICK PE POZE PENTRU FOTOGALERIE!


Smart are calitățile sale incontestabile și meritul de a deschide un segment al pieței auto. O astfel de mașină este foarte ușor de condus mai ales datorită unei transmisii automate speciale. Modelul testat avea și padele pe volan, ceea ce făcea schimbarea treptelor mai confortabilă în modul secvențial.

Test Smart ForTwo

Micul Smart de test s-a dovedit foarte agil fiind 999 cmc, supraalimentat, care dezvoltă 84 CP la 5.400 rpm şi un cuplu motor de 120 Nm de la 2.000 rpm până la 4.750 rpm. În combinație cu schimbările mai bune de treaptă ale transmisiei, avem parte de o livrare promptă și rapidă a puterii.

Cea mai nouă versiune fortwo aduce foarte puține modificări exterioare, majoritatea fiind stilistice modificări minime la nivelul exteriorului: lumini de zi de tip LED-uri, jante speciale din aliaj uşor, blocuri optice față revizuite şi un set de sigle cu inscripţia Light shine.

Interiorul a fost schimbat mai mult, pornind de la forma aeratoarelor, până la noul sistem entertainment cu touch screen, disponibil opţional, dar care devine un must have pe oricare smart. Pe ecranul de 16,5 cm rulează sistemul de navigaţie, handsfree-ul Bluetooth, muzica, filmuleţe sau chiar fotografii.

Deși proporțiile acestei mașini ridică multe problem, confortul oferit la rulare este mai bun, iar stabilitatea pe viraje îmbunătăţită substanţial.Totuși, din cauza ampatamentului foarte scurt, supravirarea sau subvirarea apar destul de repede la viraje luate cu viteze mai mari, iar rularea pe suprafețe alunecoase este de evitat. Tot din cauza ampatamentului scurt, suspensiile nu pot să absoarbă foarte bine denivelările din drum, din cauza proximității roților.

Deși toți spun cu mâna pe inimă că Smart fortwo este cel mai ușor de parcat, atunci când ești la volanul ei îți este destul de greu să îi estimezi proporțiile. Dar odată ce te-ai obișnuit cu dimensiunile mașinii, poți să o strecori practice oriunde.

Consumurile declarate de producător sunt destul de greu de obținut mai ales în traficul urban. Am reușit să obțin un consum de 9 litri la 100 km în condițiile în care mașina a fost condusă destul de sportiv.

-
Spații de stocare mici
Pedala de frână este neobișnuită la Smart, ai impresia că te urci pe ea
Felul în care se simt gropile și denivelările

+
Designul este foarte atrăgător
Siguranța oferită
Gama de opționale

Smart fortwo coupe C451 62 kW

- 0-100 km/h: 10,7 secunde
- Viteza maximă: 145 km/h
- L/l/î: 2.695/1.559/1.565
- Masă proprie: 845 kg
- Volum portbagaj: 220 litri
- Cilindree (cmc): 999
- Putere (CP): 84 la 5.250 rpm
- Cuplu maxim (Nm): 120 la 2.000 rpm
- Consum mediu: 9 l/100 km
- Cutie de viteze: automată, 5 trepte
- Preţ de listă: 10.866 euro (cu TVA)

Toyota IQ - Japonezii au venit cu mașina lor de oraș mult mai târziu. Prețurile sunt mai mici, iar mașina este sensibil mai mare.
Renault Twizy - Francezii vor aduce pe piața din Europa un vehicul electric, mai mic decât Smart, dar și mai scump, model cu care vrea să cucerească zonele urbane.

Aston Martin Cygnet - O mașină mică produsă de un constructor de mașini sport pare o blasfemie, dar piața auto modern aduce tot felul de ciudățienii. Un concurent foarte scump.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite