VIDEO Sedanul Cruze rupe Chevrolet de Daewoo

0
Publicat:
Ultima actualizare:

 „Adevărul“ a testat unul dintre cele mai mediatizate sedanuri compacte din lume. Chevrolet Cruze este o maşină omniprezentă pe glob, fiind întâlnită pe circuitele de raliuri până în Australia. În goana noastră după maşini accesibile ne-am gândit şi la Cruze. Acest sedan compact este maşina de referinţă a gamei europene a producătorului american Chevrolet.

Cu ajutorul acestui model gama s-a rupt definitiv de imaginea de urmaşă a modelelor Daewoo. Lansat în 2009, Cruze a demonstrat că are ceea ce trebuie pentru a deveni un model global. Pe piaţa din Europa a înlocuit gama Nubira/Lacetti, în America Chevrolet Cobalt şi a devenit atât de popular încât GM îl lansează şi în Australia sub sigla locală Holden. Toate aceste lucruri m-au determinat să joc rolul lui Toma Necredinciosul şi să încerc să văd cu ochii mei ce poate acest sedan compact.

În primul rând, crearea unei maşini arătoase în acest segment este o misiune destul de dificilă, mai ales că japonezii „ţin steagul sus" cu modele foarte interesante. O altă problemă în segmentul compact este faptul că maşinile japoneze sunt percepute de public ca foarte rezistente, iar cele europene sunt percepute ca arătoase. Astfel, că cei de la General Motors au lucrat la Cruze cum ştiau ei mai bine şi au atacat exact unde trebuie - la buzunarele clienţilor. Uitându-mă la preţuri şi configuraţii descoperă accesibilitate şi destule dotări în echipările standard, într-un cuvânt o maşină corectă.

Volanul și bordul sunt arătoase, materialele din interior fiind decente



Stabilitate foarte bună

În interior pasagerii beneficiază de un mediu plăcut. Singurul neajuns este reprezentat de poziţionarea contoalelor de climatizare pe marginile consolei centrale. La fiecare apăsare a pedalei de acceleraţie, genunchiul se atinge de acestea scăzând temperatura cu câte un grad. Astfel, dacă nu eşti atent te poţi trezi îngheţat în plină vară în propria maşină. Restul instrumentarului de bord este foarte bine aşezat, iar materialele folosite la finisajele din interior sunt satisfăcătoare. Totuşi, preferam ca pe bord să întâlnim mai puţine culori şi materiale, combinaţia de patru materiale fiind un pic prea mult. La drum, Cruze se aşează şi se manevrează foarte bine, lucru normal deoarece aceasta este şi forma uneia dintre cele mai de succes maşini din WTCC. Direcţia oferă un feedback bun, iar cei 141 CP ai motorului de 1,8 litri sunt suficienţi pentru a-ţi permite să profiţi de orice breşă din trafic.

Transmisia este puţin cam dură şi nu suportă „abuzuri" de genul mişcărilor mai bruşte şi schimbărilor de trepte foarte „sportive". De asemenea, recomand să nu „vă daţi" la Cruze pentru că şi el se va da la buzunarul vostru. La un condus mai cuminte scoateţi un consum de 9 litri la 100 km în regim mixt, ceea ce nu este rău deoarece vorbim de un motor pe benzină cu o cilindree destul de mare.

Dotările de siguranţă ale modelului de test includ airbaguri frontale pentru şofer şi pasagerul din faţă, airbaguri cortină, airbaguri laterale montate în scaunele din faţă şi un pedalier pliabil. Tot în dotarea standard sunt incluse şi sistemul de antiblocare la frânare (ABS) a celor patru roţi, sistemul de control al tracţiunii (TCS) şi sistemul electronic de distribuţie a forţei de frânare (EBD), care controlează forţa de frânare faţă-spate. Chevrolet a livrat pieţei o maşină bună. Cruze oferă niveluri de echipare la configuraţii medii care la alţi competitori sunt întâlnite doar la vârfurile de gamă. General Motors a demonstrat că poate crea o maşină necostisitoare care se poate adapta perfect la piaţa europeană.

+

- Sistemele de siguranţă. 
- Consumul mic şi sistemul eco DRIVe.
- La volanul lui Chevrolet Cruze te simţi ca un gentleman.

-

- Poziţionarea controalelor de climatizare pe consola centrală.
- Mulţimea de materiale de pe bord.
- Nu sunt foarte multe locuri pentru pahare.

Chevrolet Cruze LT 1.8 DOHC 141CP

- 0-100 km/h: 10,2 secunde 
- Viteza maximă: 200 km/h
- Dimensiuni L/l/î: 4.597/1.788/1.477
- Volum portbagaj (l) : 450
- Cilindree (cmc) : 1.796
- Putere (CP) : 141 la 6.200 rpm
- Consum mediu: 9 l/100 km (regim mixt)
- Cutie de viteze manuală: 5 trepte
- Preţ (model testat) : 16.885 de euro (cu TVA)

image
image
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite