Scorpionul roşu atacă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Abarth Punto Evo oferă incredibil de mult pe circuit. Abarth Punto Evo demonstrează că mărimea nu e totul. Un motoraş de numai 1,4 litri scoate 165 CP şi 250 Nm. Am văzut ce poate „scorpionul roşu“ pe circuitul de la Balocco.

Pe pista de încercări de la Centro Sperimentale Balocco am avut ocazia să conducem maşina în regim de circuit de viteză, fapt ce ne-a permis să ne concentrăm doar asupra comportamentului lui Puncto Evo, eliberaţi de grijile inerente traficului.

Mai citiţi şi:

Fiat se împarte în două

Motorul „verde“ al anului 2010

Motor Multi Air

Turbina Garett, combinată cu noul sistem Multi Air, reuşesc să ofere un „punch" suficient de puternic pentru ca maşina să fie plăcută la condus şi să te facă să te simţi că eşti într-un hot hatch, şi nu într-o maşină normală de serie.

Esenţial la Punto Evo este că motorul are un răspuns oarecum constant atât la turaţii joase cât şi la turaţii ridicate.Nu te îngroapă în scaun la vreo anumită valoare de turaţie sau într-o anumită treaptă de viteză, însă răspunde egal, ceea ce face maşina foarte controlabilă şi plăcută la o exploatare de fineţe, cum este cazul pe circuit.

Suficient confort

Direcţia şi suspensia sunt foarte bine bricolate, fiind atât de sportive pe cât ţi-ai dori, însă rezonabile şi pentru utilizarea de zi cu zi a maşinii. Ca unul care conduce zi de zi o maşină cu suspensie super sport, pot spune că Punto Evo este suficient de moale şi de bine adaptat traficului obişnuit.

Am avut ocazia în centrul experimental să rulăm pe suprafeţe cu diverse grade de rugozitate - inclusiv pe o porţiune de piatră cubică - şi pentru un model sportiv Abarth Punto Evo poate fi considerat aproape confortabil.

TTC de mare folos

De mare folos este Torque Transfer Control, un algoritm electronic ce utilizează resursele sistemului ESP pentru a distribui cuplul între cele două roţi de la puntea faţă, în funcţie de condiţiile de aderenţă. Practic, TTC preia rolul diferenţialului central autoblocabil, diminuând semnificativ tendinţele subviratoare ale maşinii.



Sport vs Normal

Nu am avut ocazia să conducem maşina pe stradă, în trafic obişnuit, însă pe circuit diferenţele între modul Sport şi cel obişnuit sunt foarte evidente. Trecerea între cele două moduri se face prin intermediul selectorului montat lângă levierul schimbătorului de viteze. Informaţia este afişată pe bord, astfel că poţi verifica şi vizual modul în care se află maşina.

La pornire, Punto Evo pleacă automat în modul Normal, astfel că pentru modul Sport trebuie să angajezi manual clapeta cu pricina. Tot automat este pus şi modulul Start & Stop. Pentru circuit această funcţie nu este tocmai bună, pentru că, dacă uiţi să îl dezactivezi, după câteva ture de circuit, când opreşti maşina pe loc, se opreşte motorul.

Pentru sănătatea turbinei de supraalimentare, acesta ar trebui să meargă suficient de mult pentru răcire. Deci, dacă mergeţi cu maşina în forţă, aveţi grijă să dezactivaţi modulul Start&Stop.

Abarth Punto Evo 1,4 MultiAir

Echipare standard

Patru cilindri în linie n patru supape pe cilindru n 1.368 cmc n 165 CP la 5.500 rot/min n moment motor maxim 250 Nm la 2.250 rot/min n supraalimentare cu turbosuflantă cu geometrie fixă Garett GT1446 n admisie de aer MultiAir n Modul Start&Stop n cutie de viteze manuală cu şase trepte n servodirecţie electrohidraulică.

image
Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite