SUV-ul dă tonul în industria auto europeană

0
Publicat:
Ultima actualizare:

De la constructori de modele premium la cei de maşini ieftine, fiecare are în ofertă cel puţin un model Sport Utility Vehicle SUV-urile au înregistrat pe piaţa românească o creştere a

De la constructori de modele premium la cei de maşini ieftine, fiecare are în ofertă cel puţin un model Sport Utility Vehicle

SUV-urile au înregistrat pe piaţa românească o creştere a vânzărilor de peste 70% comparativ cu anul precedent, până la 18.700 de unităţi.

Niciodată n-am înţeles de ce românii şi în special mamele grijulii, cu familii numeroase, se dau în vânt după modele Sport Utility Vehicle. Există multe voci care afirmă că un SUV de dimensiuni compacte este un fel de struţo-cămilă a industriei auto. Oricât ar comenta cârcotaşii, un SUV îţi oferă spaţiu cât un model break, dimensiunile sunt compacte, iar preţurile nu sunt cu mult mai mari decât ale unei compacte ceva mai bine utilate.

Hyundai, lider autoritar la SUV-uri

La toate aceste avantaje merită adăugat atuul sistemului de tracţiune integrală, care la unele maşini din clasa compactă sau mare nu este nici măcar opţională. Garda la sol cred că reprezintă, cel puţin pentru români, încă un punct de atracţie al SUV-urilor. Motiv pentru care nu trebuie să ne mai mire că Hyundai vinde în neştire Tucson şi Santa Fe, Volkswagen a lansat Tiguan, în timp ce Touareg este printre cele mai bine vândute SUV-uri premium de pe la noi.

Liderul absolut al vânzărilor pe acest segment din România este Hyundai Tucson. Preţul imbatabil şi calitatea deja consacrată a modelelor constructorului coreean reprezintă principalele atuuri pentru cele aproape 3.300 de unităţi comercializate în 2007.

Ambele modele ale constructorului sud-coreean, Tucson şi Santa Fe, au reuşit să atingă, în 2007, un volum de vânzări de aproape 5.900 de unităţi, adică, peste 30% din piaţa totală de SUV-uri.

Tucson, un model ieftin, dar bine lucrat

Mulţi vor avea de comentat asupra plasticului, enervant de prezent la interior, sau a lipsei unei tracţiuni ceva mai modene, însă la 18.000 de euro nu trebuie să ai pretenţii mai mari. Pentru pretenţioşi există o puzderie de SUV-uri sau SAV-uri de superlux.

Hyundai Tucson nu este pentru urcat pe munte şi nici pentru serata muzicală de la operă, ci pentru uzul zilnic în traficul autohton plin de gropi, linii de tramvai sau canale neacoperite şi semnalizate. Maşina se potriveşte traficului zilnic de coşmar, pentru că suspensiile amortizează absolut orice denivelare sau alte obstacole apărute în calea şoferului. Poziţia de condus este optimă, pentru că nu ai sentimentul de autobuz londonez, întâlnit la multe modele de teren, dar nici poziţia joasă a unei maşini compacte.

La capitolul design interior Hyundai nu străluceşte. Materialele sunt preponderent din plastic de slabă calitate, care lasă o impresie de produs ieftin clientului. Motorul diesel de doi litri nu este conceput pentru demaraje fulminante de la semafor.

Puterea propulsorului se vede cu adevărat la peste 1.800 rotaţii pe minut, datorită cuplului maxim de 305 Nm. Depăşirile se fac rapid, indiferent de treapta de viteză, motorul reacţionând prompt la apăsarea pedalei, însă, cu condiţia să vă angajaţi în depăşiri aproape de zona optimă a cuplului, 1.800-2.000 de ture.

Motorul diesel Hyundai este puternic şi silenţios

Cei de la Hyundai au dotat acest model cu un motor rafinat cu rezerve mari de putere. La capitolul consum de carburant, trebuie spus că motorul diesel de doi litri nu dezamăgeşte, pentru că în aglomeraţia din orele de vârf a reuşit o valoare maximă de 14,3 l/km şi un minim de 9,2 l/100 km. Rezonabil, dacă avem în vedere că maşina cântăreşte aproape două tone. Direcţia este precisă, iar dimensiunile nu prea mari ale maşinii vă permit să vă strecuraţi destul de lejer prin trafic, oricum, mai uşor decât cu alte SUV-uri.

Qashqai, 50% offroad, restul la oraş

Iubitorii mărcii s-ar aştepta ca orice produs Nissan cu tracţiune 4X4 să se ridice la nivelul mult mai titraţilor Patrol, X-Trail sau Pathfinder. Qashqai nu este un offroad în adevăratul sens al cuvântului, ci un SUV cât se poate de compact, pentru că dimensiunile exterioare sunt aproape de cele ale unui Volkswagen Golf sau Opel Astra. Ceea ce îl aruncă pe Qashqai în liga SUV este garda la sol destul de mare şi posibilitatea echipării maşinii cu tracţiune integrală.

Nissan Qashqai este maşina perfectă pentru oraşele aglomerate şi pline de hârtoape ale României. Evident, cine doreşte senzaţii tari offroad trebuie să-şi schimbe opţiunile, pentru că "micuţul" Qashqai nu va face faţă pe traseele montane. Maşina este disponibilă în variante de motorizare începând cu propulsorul pe benzină de 1.6 litri şi 115 CP şi dieselul 1.5 dCi de 106 CP.

Lista continuă cu încă două motorizări, de 2.000 centrimetri cubi, cu patru cilindri, unul pe benzină de 140 cp, iar celalalt diesel de 150 de cai putere. Sunt disponibile două cutii de viteze manuale, cu cinci sau şase trepte, una automată cu şase rapoarte şi o transmisie cu variaţie continuă (CVT) de ultimă generaţie.

Nissan vrea să vândă peste 400 de unităţi

Transmisia Nissan 4x4 All-Mode este disponibilă pe versiunile cu motorizare de doi litri. Interiorul maşinii este destul de bine finisat şi dotat cu numeroase zone de depozitare, concepute pentru a oferi o polivalenţă maximă. Qashqai dispune de un acoperiş panoramic de sticlă, de dimensiuni mari, faruri cu aprindere automată, ştergătoare de parbriz cu senzori de ploaie, un sistem de navigaţie prin satelit şi preechipare Bluetooth pentru telefoanele mobile.

Siguranţa pasivă este datorată unei caroserii foarte rigide, în timp ce siguranţa activă dispune de o gamă largă de echipamente, printre care se numără sistemul de control electronic al traiectoriei (ESP) de ultimă generaţie care acţionează atât asupra frânelor, cât şi asupra cuplului motor.

Sistemul de frânare oferă printre altele o compensare hidraulică a efectului "fading" sau HFC (scăderea eficienţei frânelor din cauza supraîncălzirii), garantând o frânare perfectă în orice împrejurare.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite