SIAB 2007, ruda mult mai săracă a Salonului Auto de la Frankfurt

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dacă la Bucureşti sunt aşteptaţi cel mult 300.000 de vizitatori, la evenimentul din Germania au fost înregistrate peste 1,2 milioane. A şasea ediţie a Salonului Internaţional Auto

Dacă la Bucureşti sunt aşteptaţi cel mult 300.000 de vizitatori, la evenimentul din Germania au fost înregistrate peste 1,2 milioane.

A şasea ediţie a Salonului Internaţional Auto Bucureşti va înregistra, nici mai mult, nici mai puţin, de 100 de premiere în industria auto românească, şi va găzdui 35 de mărci de automobile din întreaga lume.

Ediţia de anul acesta va fi deschisă publicului între 5 şi 14 octombrie într-o noua locaţie, de această dată, fostul magazin Metro Otopeni, pentru că suprafaţa de expunere este cu mult mai mare.

La SIAB 2007 au fost înregistraţi 200 de participanţi

Evident, nu este vorba doar de maşinile prezentate pentru prima dată publicului larg din România. După cum ştiţi, alături de modele deja cunoscute cumpărătorilor români, la SIAB vor fi prezente şi o parte dintre exponatele ce au luat parte şi la Salonul Auto de la Frankfurt.

Cu siguranţă că, printre noutăţile ce vor atrage publicul român, va fi şi prezenţa unor dealeri de automobile produse în China, celebre prentru preţurile de dumping practicate, indiferent de clasa din care fac parte. La capitolul generaţii noi de autoturisme, vor fi prezentate Mazda 2 şi 6, noul Audi A4, pe care totuşi importatorul nu promite că îl aduce, Mercedes-Benz Clasa C, în varianta break şi versiunea sportivă C 63AMG, precum şi concurentul acesteia, BMW M3. În segmentul de maşini noi, Volkswagen va expune SUV-ul Tiguan, BMW va veni cu cel mai mic model al său în trei uşi, Seria 1 coupe, MINI va rupe gura târgului cu modelul Clubman, iar Fiat va dezvălui modelul 500, concurentul direct pentru Renault Twingo.

La standul Fiat va mai fi o prezenţă interesantă, şi anume, modelul Oltre, poreclit şi Hummer-ul italian, din cauza asemănării izbitoare cu mastodontul american. Mazda 6 a fost expusă în premieră mondială la Salonul Auto de la Frankfurt şi va fi prezentată şi la cel mai important eveniment automobilistic din România. Maşina a fost redesenată în totalitate şi, în plus, va oferi cel mai puternic motor de pe acest model. Propulsorul de 3,5 litri, V6, este preluat de la Mondeo.

Audi va expune versiunea cea mai puternică din segmentul clasei medii superioare, RS6. Cu noul Audi A4, marca din Ingolstadt va puncta decisiv în segmentul clasei medii. Noul model a crescut în lungime, şi măsoară 4,7 metri, dar şi în lăţime, care ajunge acum la 1,83 de metri. Odată cu noul model C-Klasse, Mercedes va expune varianta berlină, dar şi cea Estate, denumirea pentru versiunea break de caroserie.

Ca armă contra BMW M3, în segmentul sport îşi va face apariţia şi vârful de lance al clasei, C 63AMG. Acesta este propulsat de un motor în opt cilindri, cu arhitectură în "V". Cu o capacitate cilindrică enormă de 6,2 litri, C AMG dezvoltă 457 de cai-putere, şi un uriaş cuplu motor de 600 de newton-metru. Cu asemenea ajutor, performanţele maşinii ajung la cotele înalte ale modelelor supersport.

Producătorul anunţă pentru C 63 AMG o acceleraţie de la 0 la 100 de kilometri pe oră în doar 4,5 secunde. În segmentul mediu superior, Audi şi-a propus să lase concurenţa cu buza umflată, prin prezentarea celui mai puternic A6 construit vreodată. Modelul RS6 va fi propulsat de un V10 de 5,2 litri şi 580 de cai-putere. Şi ca să nu piardă lupta cu cei doi rivali, BMW s-a hotărât să arunce în ring noul M3, cu un propulsor de 4 litri şi nu mai puţin de 420 de cai-putere. Noua generaţie M3 nu va fi singur şi stingher la standul mărcii bavareze.

Cel mai mic model BMW va fi de asemenea expus, Seria 1 fiind disponibil şi în varianta coupe. MINI se va remarca prin noul său model, Clubman, un fel de shooting-brake, destinat celor care vor să impresioneze pa plajă, căci pentru căratul vânatului cu siguranţă nu va fi folosit.

SUV-urile, omniprezente la ediţia din acest an

Pe segmentul Sport Utility Vehicle (SUV), Volkswagen va aduce la SIAB fratele mai mic al lui Touareg. Modelul Tiguan va fi disponibil în primă fază cu două propulsoare pe benzină, de 1,4 litri şi 150 de cai-putere şi de 2 litri, ce dezvoltă de 200 de cai-putere.

La capitolul motorizări diesel, va fi prezentat propulsorul de 2 litri, în două variante de putere, cu 140 sau 170 de cai-putere. Propulsoarele pe motorină respectă normele Euro 5 în ceea ce priveşte emisiile de noxe, standarde care vor intra în vigoare de-abia în 2009. Dacă producători precum Volkswagen se încumetă să se avânte în segmentul maşinilor de ieşit la iarbă verde, alţii, precum Toyota, nu îşi aduc vedetele de teren la SIAB 2007. Aşa este şi situaţia noului Land Cruiser, probabil unul dintre cele mai cunoscute modele tot-teren din lume.

Italienii de la Fiat expun, printre alte modele, şi micul 500, un concurent serios pentru Renault Twingo, Peugeot 107& Co., şi chiar Mini Cooper, chiar dacă unii spun că este deplasat să îl pui pe Mini lângă Fiat 500. Ideea este că şi 500 este o reîncarnare a unei legende auto, mizând, în primul rând pe feeling şi nu pe veleităţi practice.

Ba, mai mult, s-ar putea ca, cel puţin în România, Fiat 500 să depăsească, la capitolul vânzări Mini-ul, pentru că diferenţa de preţ este evidentă. Modelul italienilor, lansat la fix 50 de ani de la apariţia primei generaţii, are un preţ de bază de sub 10.000 de euro, cel puţin pentru piaţa noastră. Romcar, importatorul Ford în România, va prezenta la Salonul Auto Bucureşti conceptul Iosis X, automobil de teren din care a derivat modelul Kuga, pe care Ford îl va lansa la începutul anului viitor în Europa.

Ford a prezentat Iosis X în premieră mondială anul trecut la salonul de la Paris. Iosis X a fost descris ca fiind un automobil de teren, cu trăsături de maşină sport, iar la salonul auto de la Frankfurt, încheiat pe 23 septembrie, Ford a expus modelul Kuga, derivat din Iosis X, model ce urmează a fi lansat în prima parte a anului viitor.

Trust Motors, importatorul automobilelor Peugeot în România, nu va participa la Salonul Internaţional Auto de la Bucureşti, motivând că spaţiul de expunere este impropriu şi accesul dificil, dar organizatorii apreciază că evenimentul va fi mai bine organizat şi spaţiul va fi utilizat mai eficient.

"Am considerat că participarea la ediţia din acest an nu reprezintă un mod eficient de a promova modelele mărcii Peugeot din cauza condiţiilor improprii de expunere, mai exact locaţia cort, total neadecvată acestui gen de eveniment considerat a fi internaţional", au declarat reprezentanţii Trust Motors. Al doilea motiv pentru care Peugeot a ales să nu participe la SIAB 2007 este legat de condiţiile de acces la salon, mai precis lucrările de amenajare care se fac pe Drumul Naţional 1, au explicat oficialii Trust Motors.

"Toate acestea vor duce la diminuarea efectului pe care ar trebui să-l aibă un salon internaţional", au mai declarat sursele citate. Salonul Internaţional de Automobile Bucureşti (SIAB) se va desfăşura pentru prima dată la Metro Otopeni, vizavi de Aeroportul Internaţional Henri Coandă şi va avea o suprafaţă expoziţională de peste 50.000 de mp.

Spaţiul destinat salonului este împărţit în 3 arii. Primele două, acoperite, vor cuprinde expozanţii auto, moto şi ATV, respectiv expozanţii de accesorii, echipamente şi servicii, iar suprafaţa aflată în aer liber va găzdui autoutilitarele. Spaţiile cele mai mari vor fi ocupate de importatorii cu mai multe mărci, cum ar fi Porsche România, Ţiriac Auto, Dacia-Renault şi Autoitalia. Cei patru expozanţi vor ocupa fiecare spaţii cuprinse între 2.500 şi 3.000 metri pătraţi.

"SIAB se prezintă cu o nouă carte de vizită. O nouă locaţie într-o structură unitară, poate una din cele mai spectaculoase din zonă, la construcţia şi funcţionarea căreia au contribuit firme de prestigiu din întreaga Europă. Este, fără îndoială, ediţia cu cea mai largă participare de până acum", a declarat doamna Victoria Lupu, director general AMC APIA Expo, compania care organizează SIAB.

Cum se ajunge la SIAB?

Accesul la locaţie se poate face prin intermediul liniilor RATB cu plecare din Piaţa Presei Libere - 444, 446, 448, 449, 450, 451, Piaţa Victoriei - 440 şi din Piaţa Unirii - 783 (linie expres). Organizatorii vor pune la dispoziţia vizitatorilor şi o cursă specială RATB pe traseul Piaţa Presei Libere - Metro Otopeni. Va fi asigurat transportul gratuit numai celor care au achiziţionat bilete pentru salon de la chioşcurile RATB, acestea fiind singurele puncte de vânzare unde pot fi găsite bilete, în afara locului de desfăşurare a evenimentului. Preţul biletului va fi 15 lei, iar copiii cu vârste de până la 7 ani vor avea acces gratuit.

"Preţul unui metru pătrat din standurile organizate în cadrul salonului este cuprins între 78 şi 90 euro. Membrii APIA beneficiază de tarife speciale", a declarat directorul general AMC APIA Expo, Victoria Lupu. Ea a spus că spaţiile cele mai mari vor fi ocupate de importatorii cu mai multe mărci, cum ar fi Porsche România, Ţiriac Auto, Dacia-Renault şi Autoitalia.

Cei patru expozanţi vor ocupa fiecare spaţii cuprinse între 2.500 şi 3.000 metri pătraţi. Pentru vizitatori sunt pregătite peste 2.500 de locuri de parcare, de 3 ori mai multe decât în 2005. Accesul auto se va face pe baza unei taxe de 15 lei. Cei care vor alege să viziteze SIAB în 2007 vor putea participa şi la concursul pregătit de organizatori. Marele premiu va consta într-un autoturism aparţinând modelului cel mai bine vândut în România în 2007. Pe lângă acesta, vor exista alte 10 premii, constând fiecare în câte 1.000 de litri de combustibil.

Hyundai i30, premieră la SIAB

Cu ocazia Salonului Internaţional de Automobile Bucureşti, Hyundai va lansa noul model i30 pe piaţa autohtonă. În afara modelului i30, Hyundai va fi prezent la SIAB şi cu întreaga gamă comercializată în România, începând cu Getz, Accent, Sonata, Grandeur, Coupe, Tucson şi Hyundai Santa Fe. (Iulian Buduşan)

Dacia va produce 350.000 de maşini în 2008

Automobile Dacia intenţionează să producă anul viitor circa 350.000 de autovehicule, de două ori mai mult faţă de producţia realizată anul trecut, de 188.461 de unităţi. Astfel, automobilul Dacia cu numărul patru milioane ar putea ieşi de pe liniile de fabricaţie înainte de 2010.

Cel de-al 3.000.000-lea automobil Dacia este un vehicul Logan de culoare gri. "Automobilul Dacia cu numărul un milion a fost fabricat în 1985, la 17 ani de la începerea activităţii de producţie la Mioveni. Au fost necesari apoi încă 13 ani pentru ca producţia totală a uzinei să ajungă la două milioane de vehicule. Se întâmpla în anul 1998.

Pe liniile de asamblare de la Mioveni au fost produse şase modele de autoturisme, printre care Dacia 1.100, Dacia 1.300/1.310, Dacia SupeRNova şi Dacia Logan, alături de o gamă largă de vehicule utilitare. Vânzările Dacia la nivel mondial au crescut, în primele opt luni, faţă de intervalul similar al anului trecut, cu 13,8%, la 151.141 de unităţi. (ştiriauto.ro)

Volkswagen Up!, în varianta miniutilitară şi hibrid

Constructorul german a anunţat că la sfârşitul lui octombrie, la Tokyo, va aduce un concept de miniutilitară construită pe platforma prototipului Up!, prezentat la Frankfurt, la începutul lui septembrie. Următorul eveniment auto considerat important de germani, ce va avea loc Los Angeles, va găzdui un Up! electric, alimentat de la priză. Maşinuţele construite pe platforma Up! sunt gândite de Volkswagen pentru segmentul maşinilor ieftine.

Inginerii germani au promis că un viitor vehicul de serie va avea un consum de carburant de cel mult 3,5 litri la 100 de km. Versiunea hibridă va avea un consum mai mic, dar un preţ de achiziţie mărişor. La Frankfurt, Volkswagen Up! a fost prezentat drept o maşină de oraş, în care pot călători 4 persoane, iar motorul şi tracţiunea sunt pe puntea spate. Cu o lungime ce depăşeşte cu puţin puţin 3 metri, Up! poate fi propulsat de un motor calsic de 600 de centrimetri cubi sau de unul de 900, ambele pe benzină. (Iulian Buduşan)

Mitsubishi Lancer serie nouă vine la SIAB

Mitsubishi Motors prezintă, în premieră naţională, la doar câteva zile după lansarea europeană de la Frankfurt, noul Lancer Sport Sedan. Construit în Japonia, Lancer Sedan vine pe piaţa noastră cu o gamă largă de propulsoare, de la economicul 1,5 litri MIVEC benzină, ce dezvoltă 110 cai-putere, la performantul 1,8 litri MIVEC benzină şi eficientul motor diesel 2,0l Pump-Jet. "Este unul dintre modelele care vor propulsa marca în top 10 în următorii ani.

Cu trei modele importante lansate pe piaţă, ne aşteptăm ca volumele să depăşească 3.500 de unităţi pentru 2007 şi peste 5.500 unităţi în 2008", a declarat Mihai Ivanescu, directorul general M Car Trading, importatorul oficial. O surpriză pentru cei ce iubesc sportul cu motor o va reprezenta expunerea modelului Lancer Safari în standul Mitsubishi Motors. (Iulian Buduşan)

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite