Românii vor fi primii şoferi ai SUV-ului Dacia Duster

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Românii vor fi primii şoferi ai SUV-ului Duster
Românii vor fi primii şoferi ai SUV-ului Duster

Cel mai nou model al Dacia va fi lansat în februarie, iar într-o primă etapă se va vinde doar în Români. Deşi oficialii Dacia au refuzat să dea un preţ pentru Duster, acesta va avea, probabil, preţuri cuprinse între 13.000 şi 18.000 de euro şi va avea dotări de top precum ESP (Electronic Stability Program) sau tapiţerie de piele şi inserţii de mahon.

Cel mai nou model al Dacia, SUV-ul Duster, va fi lansat în luna februarie a anului viitor, fiind disponibil, într-o primă etapă, doar clienţilor români. Din primăvară, Dacia va începe să vândă maşina şi în restul Europei. „Românii vor fi primii care vor beneficia de acest model”, ne-a declarat Jacques Chauvet, directorul regiunii Euromed la Renault, din care face parte şi România. Deşi oficialul a refuzat să facă public preţul autovehiculului, specialiştii auto l-au plasat în categoria de preţ 13-18.000 de euro, fiind astfel unul dintre cele mai ieftine modele de pe piaţă. Chauvet admite că lansarea lui Duster va fi evenimentul major pentru grupul auto la Salonul Auto Internaţional de la Geneva.
Concurenţă, din belşug
Principalii concurenţi pentru SUV-ul Dacia, cel puţin din punct de vedere al preţului de achiziţie, sunt Hoover CUV şi Hyundai Tucson. Potrivit lui Chauvet, România şi-a câştigat un loc privilegiat în grupul francez. Fabrica de la Mioveni este a doua cea mai mare a grupului din Europa, după cea de la Douai, Franţa. În plus, doi din cinci români sunt clienţi ai grupului şi cumpără maşini Dacia, Renault sau Nissan. Cu toate acestea, anul 2009 n-a fost prea bun pentru francezi: piaţa auto românească a scăzut la jumătate faţă de anul trecut, până la 130.000 de autoturisme. Totuşi, reprezentanţii mărcii au declarat că Dacia îşi va păstra şi în 2010 o cotă de 39% din piaţa românească de autovehicule noi. Jaques Chauvet susţine reluarea imediată a programului “Rabla” în România, chiar de la începutul anului viitor. Oficialul Renault recunoaşte însă că primele de casare oferite de stat vor “învăţa” clienţii cu reduceri de preţ substanţiale. El este de părere că niciun constructor auto nu va putea susţine o astfel de campanie de discounturi. Chauvet consdieră ca preţul este factorul decisiv în achiziţionarea unui nou autoturism, nu doar în România, ci şi pe pieţele auto mai dezvoltate.  Reprezentantul Renault-Nissan susţine că designul şi noutatea reprezintă alte două “motoare” ale creşterii vânzărilor. Jaques Chauvet spune că gradul de satisfacţie al clienţilor Dacia, chiar şi în Europa de Vest, este destul de ridicat. El a dat exemplu un sondaj efectuat printre cititorii revistei franceze L’Automobile, care arată că Dacia s-a poziţionat după marca germană Audi la capitolul clienţi mulţumiţi de maşina lor.

Pariul pe exporturi
Salvarea Dacia pentru acest an au reprezentat-o exporturile, pentru că 85% din autoturismele produse au fost livrate clienţilor străini. Debuşeul exporturilor va ridica afacerile grupului Renault în România de la 3 miliarde de euro anul trecut, la 3,5 miliarde de euro anul acesta. Anul trecut, în regiunea Euromed (România, Moldova, Bulgaria, Algeria, Maroc, Tunisia), grupul Renault-Nissan a reuşit să comercializeze 1,78 de milioane de unităţi. Pentru 2009 oficialii alianţei aşteaptă vânzări de cel mult două milioane de maşini, iar pentru 2010 prezviziunile sunt sumbre: nu mai mult 900.000 de autovehicule. În România, grupul Renault-Nissan are 18.000 de angajaţi, 100 de puncte comerciale şi 800 de furnizori de piese şi subansamble. Succesul Dacia este preluat şi de alte fabrici. Din 2012, Renault va mai construi încă o fabrică în Maroc, unde vor fi produse, potrivit lui Jacques Chauvet, două noi modele Logan. Ar putea fi vorba despre SUV-ul Duster şi despre un nou Logan, pe platforma berlinei Renault Fluence.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite