Românii şi-au cumpărat maşini înainte de concediu

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dacă, în urmă cu câţiva ani, cele mai bune luni pentru vânzarea de autoturisme erau martie şi octombrie-noiembrie, acum afluxul s-a mutat vara Cei care şi-au dorit o maşină nouă s-au

Dacă, în urmă cu câţiva ani, cele mai bune luni pentru vânzarea de autoturisme erau martie şi octombrie-noiembrie, acum afluxul s-a mutat vara

Cei care şi-au dorit o maşină nouă s-au înghesuit să şi-o achiziţioneze înainte de introducerea noii taxe de înmatriculare, dar şi pentru a beneficia de reduceri.

Apropierea concediului, precum şi taxa de poluare auto introdusă la începutul lunii trecute şi care scumpeşte birul pentru maşinile noi i-au determinat pe români să se grăbească să-şi cumpere un autoturism de marcă străină în iunie.

În acelaşi timp, clienţii Dacia au preferat să amâne achiziţia, în aşteptarea modelului Sandero şi a Loganului restilizat.

Şi programul "Rabla" a dinamizat cererea de maşini. În plus, comercianţii oferă reduceri însemnate în aceaste luni, înainte de scumpirile anunţate de mulţi dintre producătorii auto pentru toamnă.

Aşa se face că în luna iunie 2008 s-au vândut cu 12% mai multe maşini străine decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce producătorul autohton a înregistrat o scădere de 14%, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA). Românii nu mai pun bani deoparte pentru concediu, ci îşi cumpără maşini. Vânzările de autoturisme înainte de perioada concediilor au crescut constant în ultimii ani.

Vânzările merg cel mai bine vara

Dacă în urmă cu câţiva ani lunile cu cele mai bune vânzări erau cele de toamnă (octombrie şi noiembrie) sau de primăvară (în special martie), disponibilitatea românilor pentru achiziţia unei maşini s-a mutat în sezonul estival. "Sezonalitatea vânzărilor este specifică pieţei româneşti", consideră Radu Cristian, directorul de marketing al Trust Motors, importatorul mărcii Peugeot în România. "Mişcările de pe piaţa bancară influenţează cel mai mult vânzările de autoturisme. La fel de importante sunt însă şi promoţiile oferite de comercianţi", explică el.

Într-adevăr, vara aceasta este mai bogată în promoţii decât oricare alta. Producătorii auto au perceput tendinţa de schimbare a pieţei şi au lansat reduceri însemnate pentru unele modele de volum precum Renault Megane, Skoda Octavia, Chevrolet Aveo şi Fiat Grande Punto.

"La Renault, creşterea vânzărilor a fost determinată de programul REMAT, dar şi de acţiunile promoţionale susţinute pentru cele trei modele, Symbol, Clio III şi Megane Sedan, care au beneficiat de avantaje client excepţionale în perioada campaniei <> ", ne-a declarat Dumitra Râşnoveanu, directorul de comunicare al producătorului francez.

Taxa a încins casele de marcat ale dealerilor

Creşterile vânzărilor în iunie sunt determinate însă în cea mai mare parte de introducerea taxei de poluare. Noul mod de calcul a taxei scumpeşte maşinile noi şi ieftineşte birul pentru autoturismele second-hand.
Astfel, de la 1 iulie, valoarea taxei pentru un Renault Clio nou-nouţ de 1.400 cmc Euro 4 este de 216 euro, în timp ce pentru un Peugeot 206, vechi de un an şi cu aceleaşi caracteristici, birul este mai mic, de 188 de euro.

Luna cu cele mai proaste vânzări a fost mai, într-o perioadă în care Guvernul ieşea aproape zilnic cu o altă formă a taxei. În aşteptarea noului model Sandero şi a facelift-ului la Logan, vânzările Dacia au scăzut cu 51,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Nici vânzările de mărci străine n-au fost pe plus: au înregistrat o scădere de 14% faţă de anul trecut.

Scumpirile vin la toamnă

Majoritatea producătorilor au anunţat că vor opera modificări ale preţurilor autoturismelor în această toamnă, ca urmare a creşterii costurilor de producţie. Potrivit preşedintelui Renault Nissan, Carlos Ghosn, creşterile ar urma să acopere şi relativa stagnare din ultimii patru ani. "Toţi producătorii vor majora preţurile. Nu avem altă soluţie. E doar o chestiune de timp. Încă din 2007, majorarea ar trebui să fie de 2%-3%", a declarat recent Ghosn.

În ultimii ani, autoturismele comercializate în Europa s-au scumpit sub nivelul inflaţiei, potrivit studiului Car Price Report. Dacă în 2004 creşterea a fost de 0,5%, în 2006 a ajuns la 0,7%, iar anul trecut preţurile s-au majorat cu doar 0,2%.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite