VIDEO Revoluţie, nu poveşti!

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Modul sport face Lexus CT 200h sensibil mai agil decât celelalte modele hibride de pe piaţă
Modul sport face Lexus CT 200h sensibil mai agil decât celelalte modele hibride de pe piaţă

Prima compactă Lexus din istorie este un hibrid. Lexus aruncă o armă secretă chiar în mijlocul segmentului compact premium. „Adevărul“ a testat-o în premieră.

Dimensional, CT 200 h este o compactă cât se poate de onestă. Are un ampatament remarcabil de 2,6 metri care-i permite un spaţiu generos pentru pasagerii din spate. Dar şi un portbagaj încăpător, de 375 de litri. Designul este ultima interpretare a limbajului „L-Finesse", obţinân­du-se un CX de doar 0,28.

Este şi cel mai uşor Lexus realizat vreodată. S-a folosit aluminiu, dar şi oţeluri de ultraînaltă rezistenţă, care au adus scăderi importante de greutate. Dacă tot vorbim despre distribuţia de mase, să mai spunem că centrul de greutate are o distribuţie de 60% faţă - 40% spate, însă este poziţionat la o înălţime mai mică decât la o compactă obişnuită.

Lexus CT 200h are aceeaşi tehnologie cu Prius, dar specialiştii Lexus insistă că tunning-ul poartă semnătura sa, iar softwa­re-ul care asigură managementul acestui sistem este unic pentru marca premium.

Sistemul produce 136 CP reuşind un consum mediu de numai 3,8 l/100 km. Emisia de CO2 este de numai 89 g/km, ceea ce în multe ţări europene înseamnă bonusuri substanţiale.

Atenţie la butonul sport!



CT 200h are - în afara setărilor cunoscute la hibridele lui Lexus, EV, Eco Mode, Power, Normal - şi o nouă setare Sport care se apelează prin­tr-o rotaţie de buton la bord. Diferenţa între modurile „normal" şi „sport" este mai vizibilă decât la alte maşini care au sisteme similare.

Maşina devine mai veselă dintr-o dată, iar, dacă te năpusteşti peste pedală, vezi imediat reacţia motorului care relevă o maşină veselă, dornică să-ţi ofere ceva adrenalină. Desigur, dacă îţi propui să faci comparaţia cu vreun Porsche 911 Turbo, ar fi bine să renunţi din start...

CT 200h mai vine şi cu alte inovaţii tehnice unicat. Are un nou sistem digital audio care oferă un consum de energie mai mic cu 50% faţă de un sistem clasic, difuzoare „bamboo charcoal" şi folosirea extensivă de bioplastice. Noul sistem de „amor­tizoare" laterale care pre­iau solicitările şi vibraţiile din caroserie la trecerea peste denivelări este absolut original şi eficient.

Procesul de producţie din Japonia se face cu respectarea codului Lexus MUSTs, un cod de peste 500 de cerinţe, pe care un model trebuie să-l satisfacă pentru a atinge niveluri de calitate unice în industrie.

Lexus vine cu „The quiet Revolution" şi lansează CT 200h la un preţ sub 30.000 de euro pe principalele pieţe din Europa. Deocamdată preţurile pentru piaţa noastră nu sunt stabilite, dar este foarte probabil ca să demareze sub limita anunţată de producător.

Lexus CT 200h

0-100 km/h (s) 10,3
Viteza maximă (km/h) 180
L/l/h (mm) 4.320/1.765/1.430
Ampatament (mm) 2.600
Portbagaj (litri) 375
Masă proprie (kg) 1.370
Combustibil benzină Euro 5
Cilindree (cmc) 1.798
Putere cumulată (CP) 136
Cuplu (Nm/rpm) 142+207
Consum u/e/m 3,9/3,7/3,8
Emisii CO2 (g/km) 89
Cutie de viteze CVT

Interior Lexus
Auto



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite