VIDEO Reţetă de succes îmbunătăţită

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai

Qashqai arată mai bine, este mai elegant şi costă mai puţin. Nissan demonstrează cum ceva bun se poate transforma în ceva şi mai bun. Qashqai facelift a primit exact modificările de care avea nevoie.

După ce în mai puţin de trei ani a vândut peste 500.000 de exemplare Qashqai şi Qashqai+2, Nissan a considerat că este momentul pentru facelift. Succesul modelului în Europa a fost unul fulminant, având în vedere conceptul inteligent al maşinii, care combină agilitatea unei compacte, cu versatilitatea unui break şi capacitatea unui SUV.

Conservând şi chiar îmbunătăţind punctele forte ale maşinii, faceliftul s-a axat asupra unor repere şi detalii minore la prima vedere, dar cu un puternic impact în ceea ce priveşte calitatea percepută. Probabil că această caracterizare s-ar potrivi cel mai bine senzaţiei pe care o ai când urci în Qashqai facelift.

Dar până acolo, trebuie să vorbim puţin şi despre aspectul exterior, mai dinamic, în special la partea frontală. Au fost modificate capota, calandrul, barele de protecţie, aripile şi blocurile optice. Jantele de 16 şi 17 inci au un design nou, iar în paleta de culori şi-au făcut apariţia încă două nuanţe. Revenind în habitaclu, impresia de bine făcut rezidă din soliditatea îmbinărilor, lipsa zgomotelor parazite în timpul mersului şi materialele elegante, dar rezistente în acelaşi timp. Mai sesizăm noul instrumentar, cu display-ul TFT alb-negru poziţionat între vitezometru şi turometru.

Agreabil la condus

Testul pe şosea constituie cea mai plăcută surpriză, pentru că tot ceea ce înseamnă feedback a fost îmbunătăţit. Direcţia comunică foarte precis pe unde şi cum o iau roţile, iar suspensia independentă la ambele punţi contribuie la păstrarea ruliului în limite mai mult decât decente.

Un mare câştig îl constituie silenţiozitatea generală a maşinii, la care specialiştii Nissan au lucrat temeinic. Ne-a plăcut mult acest propulsor, ce oferă 90% din cuplu la 2.000 rpm, fapt ce îi asigură o viteză bună de reacţie şi o elasticitate liniştitoare în traficul aglomerat.

dCi-ul de 2 litri se remarcă prin consumul foarte bun şi calităţile de long cruiser, pentru că nu poate fi considerat un sportiv în adevăratul sens al cuvântului. Noi am condus versiunile echipate cu transmisia manuală cu şase trepte, corect etajate şi cu o cursă destul de scurtă a levierului.

Tracţiunea integrală este disponibilă numai pentru motorizările de 2 litri, dCi-ul de 1.5 litri şi benzina de 1.6 litri fiind oferite doar 4x2. Şi, la final, poate cel mai important detaliu, Qashqai facelift (inclizând aici şi varianta +2) are un preţ cu 2.000 de euro mai mic decât modelul înlocuit în ofertă, la motorizare şi echipare echivalentă, fiind chiar mai dotat în standard! Preţurile pentru Qashqai facelift pornesc de la 16.990 euro cu TVA pentru versiunile 4x2, iar în cazul All Mode 4x4 de la 20.800 euro cu TVA.

Echiparea standard a fost mult îmbunătăţită.

Echiparea standard a fost mult îmbunătăţită.

+

Calitate percepută foarte bună în habitaclu.
Preţ foarte competitiv şi echipare standard bogată.
Dinamică reuşită.

-

Motorizările 1,5 dCi şi 1,6 benzină nu sunt disponibile în versiune 4x4.
Cutia manuală nu agreează întotdeauna un regim de condus sportiv

Nissan Qashqai2.0i All Mode 4x4 Tekna

0-100 km/h 10,6
Viteză max. 193
L x l x h (mm) 4330/1783/1615
Ampatament (mm) 2630
Portbagaj (litri) 410
Masa proprie 1415
Combustibil benzină, euro 4
Cilindree (cmc) 1997
Putere max. 140/6000
Cuplu max. 196/4800
Consum 10,8/6,7/8,2
Emisii CO2 194
Transmisie 6 trepte

Echipare standard

-Airbaguri frontale, laterale şi tip cortină n ABS + EBD + asistenţă la frânare n jante aliaj de 18 inchi n tapiţerie piele n scaune faţă încălzite n plafon panoramic n faruri Xenon cu sistem de spălare n radio CD cu 7 boxe şi MP3 n ESP n senzori de parcare spate n aer condiţionat automat cu reglare bi-zonă n senzori de lumină şi ploaie n cruise control şi limitator de viteză -sistem Bluetooth n cheie inteligentă
-Echipamente opţionale
-Pachet Connect Bose cu sistem de navigaţie şi display color 5"

Taxa de poluare 1351 €
Revizie nc
Revizie 30.000 km (lei) nc
Revizie 45.000 km (lei) nc

PREŢ CIP 21.558 euro
PREŢ TTI 26.615 euro

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite