VIDEO Renault Latitude, fascinaţia confortului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Designul nu este unul care şochează, dar maşina arată destul de bine atât la exterior, cât şi la interior
Designul nu este unul care şochează, dar maşina arată destul de bine atât la exterior, cât şi la interior

„Adevărul“ a condus cel mai nou sedan Renault. Latitude este un nou-venit în segmentul sedanurilor executive şi caută să se impună acolo unde modelele germane fac legea. Încă de la Safrane, Renault a încercat reţete, mai mult sau mai puţin fericite, de modele pe care să le plaseze în gamă deasupra celebrului Laguna.

Noul Latitude este destinat exact acestui segment şi deşi mulţi au fost tentaţi să facă o paralelă între acesta şi VelSatis, noi nu o să cădem în acest păcat. Asta pentru că ne-am rezervat destul timp să pricepem totul despre această maşină şi putem spune cu mâna pe inimă că nu are nicio legătură cu acel model.

Povestea Latitude începe în Coreea de Sud, odată cu modelul Samsung SM5 din care este derivat. Cu ajutorul acestui sedan executiv, Renault încearcă să atace segmentul D şi se pare că are foarte mari şanse de reuşită. La exterior se vede că designerii francezi au făcut un mare efort pentru a adapta grila şi blocurile optice spate cu tehnologia LED şi, din păcate, caroseria clasică în trei volume iese destul de greu din mulţime. Cu toate acestea, la volanul acestei maşini te fereşti cu greu de privirile pofticioase ale fanilor de sedanuri, gen Passat, geloşi că există pe drum ceva mai mare decât maşina visurilor lor. 

Postul de conducere este foarte confortabil şi oferă o vizibilitate bună



În interior am descoperit că Latitude este o maşină executivă în adevăratul sens al cuvântului. Materialele din interior sunt de calitate, aerul este ionizat şi parfumat, iar consola centrală are un ecran LCD pe care se pot citi clar informaţiile. Pe scurt, este o maşină de care un director de multinaţională ar fi foarte mulţumit. Locul este suficient pentru cinci persoane, care pot călători confortabil în această maşină chiar şi pe distanţe foarte lungi. Şoferul este chiar răsfăţat datorită scaunului cu încălzire şi masaj.

Stabilitate perfectă

Dotările echipării Luxury ale modelului testat de noi sunt numeroase şi printre ele se află sistemul cruise control bazat pe radar, navigaţie
TOMTOM şi sistemul Bose care asigură o calitate a sunetului foarte bună. În cei peste 400 de kilometri petrecuţi la volanul acestui model, ne-am convins că Renault are un cuvânt greu de spus privind confortul în acest segment. Comportamentul suspensiilor este excelent şi stabilitatea nu este niciodată compromisă. Indiferent ce mişcare faci din volan, maşina nu pierde contactul cu drumul. În ceea ce priveşte gropile specifice României, acestea sunt absorbite prompt de suspensii.

Sub caroseria sedanului se află atât componente Renault, cât şi Nissan. Astfel, trenul de rulare este de la Renault Laguna, iar suspensia multi-link este derivată de la Nissan Maxima. Motorul diesel de 2 litri produce 175 CP care sunt de ajuns pentru a face să se mişte sprinten caroseria cu o greutate de aproape 1.700 de kilograme. Din păcate, am sesizat un uşor delay al transmisiei. Acesta trebuie luat în calcul dacă se aşteaptă un răspuns mai prompt al maşinii în cazul unui stil de condus mai sportiv.

Printre dotările de siguranţă se numără, pe lângă multele airbaguri şi sisteme precum ABS, AFU, ESP sau dublul senzor de impact lateral.  Latitude vine pe un segment care este dominat de brandurile cu rezonanţă germanică. Calităţile acestui model sunt suficiente pentru a convinge şi pentru a face pe producătorul francez să aibă un cuvânt de spus şi aici. Manevrabilitatea acestui model este bună, iar noi am apreciat această maşină mai mult pentru interiorul său decât pentru exterior. Acolo, la volanul sedanului executiv, simţi pe ce ai cheltuit banii.

Renault Latitude 2.0 dCi 175CP Luxury

- 0-100 km/h: 9 secunde ll    Viteza maximă: 215 km/h
- Dimensiuni L/l/î: 4.897/1.832/1.483
- Volum portbagaj (l) : 477
- Putere (CP) : 175 la 3.750 rpm
- Cuplu maxim (Nm) : 360 la 2.000 rpm
- Consum mediu: 7 l/100 km
- Cutie de viteze automată: 6 trepte
- Preţ (model testat) : 29.100 de euro (cu TVA)

+

- Preţul destul de scăzut pentru acest segment.
- Confortul de la bordul său.
- Sistemul de ionizare şi parfumare a aerului din interior.

-

- Designul ni se pare că nu are un caracter aparte.
- Ne aşteptam la mai multe inovaţii tehnologice.
- Delay-ul cutiei de viteze.

Postul de conducere este foarte confortabil şi oferă o vizibilitate bună
INFO
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite