Răzbunarea lui Ford

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Poţi să-ţi doreşti orice culoare atât timp cât alegerea este negrul!" Era sloganul prin care Henry Ford a vândut milioane de Ford T negre, probabil cel mai reuşit exerciţiu de producţie de masă din secolul XX.

Şi după 100 de ani negrul este la mare căutare. Un studiu recent făcut de DuPont ne arată că 27% din europeni preferă maşina neagră, culoarea numărul unu pe continent. La nivel planetar, negrul este pe locul doi cu 23% din preferinţe, fiind depăşit doar de argintiu care deţine 25% din sufragii.

Pe locul trei la nivel global vine albul, cu 16%. Dacă în urmă cu câţiva ani, această culoare părea un trend doar pentru ţările arabe, în prezent a devenit o modă în multe locuri, inclusiv în România. Studiul actual ne arată că albul este culoarea numărul unu în Japonia, SUA, Mexic şi nu lipseşte de pe podiumul niciunei regiuni, mai puţin Europa unde contează cu 10,5%, fiind totuşi pe locul cinci. Interesant este că roşul sau verdele sunt culori cu vânzări modeste mai peste tot în lume. Excepţie face doar Rusia, unde verdele este pe locul doi, iar roşul pe cinci (am avea motive să o vedem numărul unu...) chiar în faţa albului. La nivel global, verdele şi galbenul reprezintă doar câte 1% din piaţă.

Aşa cum arată studiul DuPont, culoarea a devenit un element aspiraţional, o parte componentă a tendinţelor de piaţă, un plus important pentru un nou model. Studiul amintit, aflat la a 57-a ediţie, reprezintă un instrument extrem de util pentru constructorii de automobile, care pot modifica producţia în funcţie de tendinţele de pe pieţe specifice din diferite regiuni.

Despre România nu avem niciun studiu. Dar avem convingerea că argintiul este suveran, iar albul are cea mai mare creştere. Sunt modele care dacă nu sunt albe, parcă nu merg bine pe drum. Şi nu ne referim doar la Audi Q7!

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite