Protecţia mediului, tema principală a salonului auto de la Geneva

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La ediţia din acest an, noile tehnologii ecologice şi combustibilii alternativi se află în prim-plan. La ediţia cu numărul 78 a Salonului Auto de la Geneva au fost anunţate peste 130 de

La ediţia din acest an, noile tehnologii ecologice şi combustibilii alternativi se află în prim-plan.

La ediţia cu numărul 78 a Salonului Auto de la Geneva au fost anunţate peste 130 de premiere europene şi mondiale din toate sectoarele industriei auto internaţionale. Şi în acest an, tendinţa este accentuată pe maşini care folosesc tehnologii alternative şi combsutibili neconvenţionali pentru propulsie.


În cele 10 zile cât durează evenimentul, de pe 6 până pe 16 martie, vor fi prezente aproape 1.000 de mărci din peste 30 de ţări şi aproape 260 de expozanţi. Aproape toate mărcile prezente la Geneva 2008 şi-au intensificat studiile de cercetare şi dezvoltare pentru a găsi noi metode de propulsie.

Din cele 94 de premiere mondiale şi europene, 17 sunt concepte care folosesc tehnologii alternative de propulsie. Mai mult, Hala 3 a complexului expoziţional Palexpo din Geneva este special dedicată acestui fapt. Interesul major pentru acest an va fi, ca de obicei în ultima perioadă, pentru vehiculele cu propulsoare electrice.


130 de premiere europene şi mondiale


Producătorii importanţi vor fi prezenţi cu modele hibride, şi aici merită menţionat pionierul acestui domeniu, gigantul japonez Toyota, ce va prezenta şi modele de lux echipate cu motor electric. Şi producătorii chinezii s-au aventurat în acest domeniu, compania BYD fiind prezentă la Geneva cu un model hibrid.

Totuşi, Salonul auto de la Geneva nu reprezintă doar vitrina tehnologică a viitorului, pentru că trei dintre companiile prezente vor avea de celebrat. Italdesign, creatorul primului Volkswagen Golf sau a altor modele precum Alfa Romeo Brera sau Fiat Grande Punto, a întreţinut mai bine de 40 de ani visele pasionaţilor designului auto, ridicat la rang de artă. Un alt clasic în viaţă al carosierilor de lux este Franco Sbarro va sărbători 35 de ani de când produsele sale sunt vedete ale Salonului de la Geneva.

Propulsiile hibride şi carosierii de lux sunt totuşi o mică parte din cele aproape 1.000 de mărci prezente la eveniment, iar Geneva 2008 va fi mijlocul cel mai profitabil pentru constructorii auto să arate lumii ce pot.
Constructorul sud-coreean Hyundai vine anul acesta la Palexpo cu o sumedenie de premiere, europene sau mondiale.

Merită amintite noul Hyundai Sonata, premiereă europeană, Hyundai Matrix, premieră mondială, la fel şi Hyundai Eco-Dinamic. Pe lângă premiere, Hyundai expune şi HED-5, un concept car monovolum cu 6 locuri, construit din materiale moderne şi cu o mare versatilitate. În standul sud-coreenilor vor mai fi prezente bine-cunoscutele modele ale anului 2008 - adică micuţul i10, Getz, i30 & i30 break, monovolumul Grandeur, sportivul Coupe şi consacratele SUV-uri Tucson şi Santa Fe.


GM pune accentul pe sistemul "Flex"


General Motors va fi prezent la Geneva 2008 cu toată pleiada de branduri europene aflate sub umbrela sa. Cea mai cunoscută marcă, Opel, va expune Opel Concept în premieră mondială. Acelaşi statut îl va avea şi conceptul Meriva cu soluţia inovatoare "FlexDoor" pentru portiere.

De asemenea, vor fi prezente noile ediţie Zafira şi Agila, pregătite de lansare. Standul va mai beneficia de aportul modelului Tigra TwinTop "Illusion" în variantă Soft-Top. Variantele ecoFLEX sunt atracţiile principale ale gamei Opel pentru acest an.

Opel implementează treptat iniţiativa ecoFLEX pentru o mobilitate compatibilă cu mediul: după prezentarea conceptului şi premiera modelului Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX la IAA 2007 la Frankfurt, Opel prezintă acum toată gama ecoFLEX la Geneva şi subliniază potenţialul său de reducere a consumului de carburant şi a emisiilor. Aceste autovehicule ecologice vor apărea pe piaţă în această primăvară.

Numele ecoFLEX este dat fiecărei variante de motorizare din gama modelelor Opel care sunt cele mai economice în ceea ce priveşte consumul de carburant şi prin urmare cu cel mai redus nivel de emisii de gaze toxice. General Motor îşi expune la Geneva 2008 toate armata de modele din gama premium.

Saab Concept este premieră mondială, Saab 9-4X BioPower, premieră europeană, Cadillac CTS Coupe, premieră europeană, acelaşi statut îl va avea şi Cadillac CTS-V, Corvette ZR1 este tot o premieră europeană, în timp ce Chevrolet Aveo cu trei uşi este prezent în premieră mondială.


Mazda va fi prezentă la Salonul Auto de la Geneva cu versiunea cu trei uşi a noii Mazda 2. Evenimentul va prilejui şi alte trei premiere europene: conceptul Taiki, echipat cu noua generaţie a motorului rotativ dezvoltat de Mazda, şi modelul hibrid Mazda5 Hydrogen RE. Mazda 2 în varianta cu trei uşi va contribui direct în procesul de creştere al Mazda în Europa, prin segmentul nou de clienţi pe care îl va atrage.

Vehiculul va avea disponibile aceleaşi motoare ca şi modelul deja existent pe piaţă, respectiv cele pe benzină de 1,3l şi 1,5l, precum şi motorul common-rail turbo diesel de 1,4l. În decembrie, mezina gamei nipone a primit o cotaţie de cinci stele pentru protecţia pasagerilor adulţi în urma testelor efectuate de Euro-NCAP.

700.000 este numărul de vizitatori estimat de organizatorii evenimentului în cele 11 zile de desfăşurare

Între amintiri şi tehnologii alternative

Una dintre surprizele plăcute de la standul Volkswagen va fi noul Scirocco.
Acesta va fi lansat în luna septembrie pe piaţa europeană. Oficialii companiei germane au fost destul de zgârciţi în a da informaţii despre acest model, chiar dacă a fost creat un site special pentru acest model. Singura informaţie oficială este legată de motorizări, Scirocco va dispune la început de un propulsor cu 4 cilindri 2.0 TSI, care va dezvoltă aproape 200 de cai putere.

Acesta va fi urmat de motorizări mai puternice, între care şi un vârf de gamă V6. Scirocco va fi disponibil atât cu tracţiune pe puntea faţă, dar şi integrală, oferită opţional. Noul model va fi produs la uzina Volkswagen din Portugalia, în paralel cu decapotabila Eos.

Cum ambele maşini utilizează cam aceleaşi componente, este posibil ca Scirocco să fie realizat şi în versiune cabrio, ce ar urma să beneficieze de acelaşi acoperiş metalic ca la Eos. Pe lângă Scirocco, Volkswagen lansează la Geneva o versiune hibrid diesel-electric a modelului Golf, capabilă să ofere un consum de 3,4 litri de motorină la suta de kilometri.

Oficialii Volkswagen spun că Golf hibrid va emite în atmosferă 89 grame de dioxid de carbon pe km. Pentru a face o comparaţie, Toyota Prius are un consum de 4,3 litri şi emite cu 17% mai multe dioxid de carbon, 104 g/km. În prezent nu este clar dacă Volkswagen va produce în serie conceptul hibrid pe care îl va prezenta la Geneva. În acest caz, mai mult ca sigur, tehnologia se va regăsi şi pe celelalte variante
Volkswagen.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite