Propunere corectă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Chevrolet Orlando reuşeşte un bun raport între  dinamică şi confort
Chevrolet Orlando reuşeşte un bun raport între dinamică şi confort

Şapte locuri standard, confort sporit, design neconvenţional pentru segment şi preţ de pornire competitiv. Acestea sunt atuurile noului Chevrolet Orlando. Noul model reprezintă prima incursiune a lui Chevrolet pe piaţa europeană de MPV-uri compacte şi vine cu argumente extrem de credibile în faţa necredincioşilor.

Orlando este un produs al platformei GM Delta, desenat şi construit în Coreea de Sud, care împarte aceeaşi arhitectură tehnică cu sedanul Cruze şi, implicit, cu Opel Astra.

Este o propunere extrem de interesantă pentru familiştii convinşi, ţinând cont în primul rând de aspectul neconvenţional pentru segmentul în cauză şi în al doilea rând de faptul că Orlando este disponibil exclusiv în versiune cu şapte locuri. Robusteţea exterioară nu are cum să treacă neobservată, liniile ducându-te mai degrabă cu gândul spre un crossover, şi nu la un MPV.

Caracter practic

Configuraţia celor şapte locuri a fost proiectată astfel încât să permită amplasarea rândurilor doi şi trei de scaune în poziţii succesiv mai înalte pentru sporirea vizibilităţii tuturor pasagerilor.

În plus, scaunele exterioare de pe rândul median au posibilitatea de pliere-basculare, astfel încât se lipesc de spătarul din faţă şi facilitează accesul la rândul al treilea - acolo unde există suficient spaţiu la nivelul capului pentru persoanele adulte, însă loc la picioare doar pentru copii.

Funcţionalitatea interiorului iese în evidenţă şi în momentul în care pliezi ultimele două rânduri şi obţii o suprafaţă perfect plană şi un volum de 856 de litri.

Orlando este un MPV şi, în consecinţă, ambianţa este extrem de importantă. Dispunerea instrumentelor de bord şi a butoanelor este familiară posesorilor de Cruze, ceea ce înseamnă un aranjament logic şi la îndemână.

De asemenea, nici materialele folosite nu dezamăgesc, plasticele prezente nederanjând din punct de vedere vizual sau tactil. O găselniţă interesantă la nivelul soluţiilor de depozitare o reprezintă compartimentul „secret" din spatele panoului frontal al sistemului audio, acolo unde descoperi o conexiune auxiliară şi un port USB.

Cum se comportă la drum

În spatele panoului instalaţiei de sunet există un compartiment de depozitare „secret“ , o găselniţă practică



Din punct de vedere al motorizării, Chevrolet Orlando este disponibil într-o versiune cu benzină de 1,8 litri şi 141 CP, precum şi cu două opţiuni turbodiesel ale aceluiaşi motor de 2,0 litri, însă în două trepte de putere: 131 sau 163 CP. Pentru aceasta din urmă, se poate opta şi pentru o cutie automată.

Extrem de atractiv este şi preţul de la care modelul porneşte în România. La 14.790 de euro cu TVA inclus ai la dispoziţie motorul cu benzină extrem de plăcut în exploatare şi o echipare standard satisfăcătoare.

Singurul posibil dezavantaj al acestui „pachet" este cuplarea sa la o cutie manuală cu cinci trepte. La viteze de autostradă, motorul funcţionează la turaţii destul de ridicate. Cu toate acestea, insonorizarea habitaclului este extrem de bună, astfel încât pasagerii nu sunt deranjaţi de zgomote nedorite.

Personalitate echilibrată

Orlando nu este un model care să-ţi stârnească  pornirile dinamice, dar asta nu înseamnă că nu rezistă la un ritm mai alert. Ruliul este bine stăpânit şi este secondat de o setare a suspensiilor cu un echilibru optim între confort şi stabilitate.

Pentru versiunea diesel, cunoaştem preţul de pornire pentru piaţa autohtonă doar în cazul variantei de 131 CP, motor ce este cuplat la o transmisie manuală cu şase trepte - 17.490 de euro cu TVA. În România, noul MPV Chevrolet va fi disponibil spre comercializare începând din
februarie 2011.

Chevrolet Orlando LS Plus 1,8 benzină


Cilindree (cmc) 1.796
Putere (CP/rpm) 141 CP/6.200
Cuplu Nm/rpm 176/3.800
Combustibil benzină Euro 5
Transmisie manuală cu cinci trepte
Tracţiune faţă
0-100 km/h (s) 11,6
Viteză maximă (km/h) 185
L/l/h (mm) 2.659 / 1.836 / 1.633
Ampatament (mm) 2.760 mm
Cap. portbagaj (litri) 98/458/856
Masă 1.528 kg
Consum u/e/m (l/100 km) 9,7 /5,9/7,3
Emisii CO2 172 g/km

În spatele panoului instalaţiei de sunet există un compartiment de depozitare „secret“ , o găselniţă practică
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite