Proiectele anului 2011

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Stimulată de criză, industria auto încearcă să-şi înnoiască din ce în ce mai repede oferta de modele, deşi multe dintre acestea au fost de curând restilizate. Dacă în urmă cu 20 de ani durata medie de viaţă a unui model de succes era de cinci ani, acum aceasta începe să scadă într-un ritm accelerat.

Proiectele mai multor modele ce se vor lansa la sfârşitul anului viitor sau în 2011 au început să apară deja în presă. Vă prezentăm câteva dintre fotografiile prototipurilor pregătite de constructori.

Dacia Duster

Deşi era programat să apară în 2009, SUV-ul produs la Mioveni va mai aştepta probabil până spre sfârşitul lui 2010, începutul lui 2011. Cu o platformă şi mai multe elemente împrumutate de la Nissan Qashqai, Duster vizează piaţa off-roaderelor low-cost. Faţă de conceptul Duster prezentat la Salonul de la Barcelona din acest an, SUV-ul Dacia va avea o caroserie mult mai convenţională, aşa cum se întrevede şi în imaginile surprinse zilele trecute pe Transfăgărăşan, unde românii au testat un model camuflat.

Renault Clio IV

image

Grăbit să ţină pasul cu concurenţa (Ford Fiesta, Seat Ibiza, Volkswagen Polo), Renault lucrează de zor la cea de-a patra generaţie a lui Clio. Designul modelului ce va apărea probabil în 2011 se înscrie în „look-ul“ imprimat modelelor Renault de Megane III. Despre motorizările care vor echipa Clio IV nu se ştie încă nimic, însă probabil că francezii vor face tot posibilul pentru a dezvolta propulsoare care să concureze cu cele ale grupului VW şi Toyota.

BMW Seria 1

image

Deficitară la capitolul estetic, caroseria seriei 1 ce va fi lansată peste doi ani moşteneşte lipsa de inspiraţie a designerilor. Gama motorizărilor va fi îmbogăţită cu un propulsor dezvoltat în colaborare cu grupul PSA, un 1,4 pe benzină, supraalimentat, cu consum şi emisii de CO2 scăzute. De asemenea, se pare că pe seria 1 va fi disponibil şi un diesel dotat cu pachetul Efficient Dynamics care recuperează energia rezultată în momentul frânării.


Audi A3


image

Cea de-a doua generaţie a modelului A3 va fi lansată probabil peste doi ani. Linia caroseriei se va înscrie în linia lui A5. Lungimea va fi mai mare decât cea a modelului actual, cu trei sau cinci uşi (ultima variantă denumită Sportback) şi, cu mici modificări, va fi caroseria unui viitor Allroad sau a unei variante sedan.

Mazda 1

image

Realizată în stilul conceptului Kiyora - prezentat la Salonul Auto de la Paris din 2008 – Mazda 1 va fi un rival pentru Toyota iQ sau pentru viitorul Volkswagen Up. Pe platforma Mazdei 2, Mazda 1 va avea un motor de 1,3 litri, cu injecţie directă de benzină, consum redus şi emisii de CO2 sub 90 de grame pe kilometru. De asemenea, va fi echipată cu un sistem Start&Stop care opreşte motorul la semafor şi care se va numi Smart Idle Stop System (SISS).



Ferrari F450

image

Primele fotografii spion ale viitorului F450 au apărut mai devreme decât se preconiza. Creaţia celor de la Maranello este una dintre cele mai aşteptate sportive, având în vedere că va fi următorul model ce va îngloba cele mai noi tehnologii aplicate în Formula 1. Una dintre acestea va fi sistemul de recuperare a energiei, numit KERS, şi care va plasa F450 în competiţie directă cu supersportive ca McLaren P11 sau Mercedes SLC AMG. Motorul viitorului Ferrari va fi un V8 de 4,5 litri ce va avea o putere de peste 520 de cai‑putere şi va fi cuplat la o cutie secvenţială.

Ford Focus

image

Realizat deocamdată doar pe calculator, Focusul anului 2011 va urma linia caroseriei ultimului Fiesta al celor de la Ford. Principala preocupare în realizarea viitoarei generaţii Focus este scăderea coeficientului aerodinamic (Cx) sub valoarea de 0,3. De asemenea, se pare că supraalimentarea va fi prezentă pe toate motorizările, atât benzină, cât şi motorină.

Opel Small SUV

image

Confruntaţi cu criza, nemţii din Rüsselsheim pregătesc pentru 2011 un „mini-SUV“, în replică la Skoda Yeti, Volkswagen Tiguan, Renault Koleos, Dacia Duster sau Nissan Qashqai. Noul model va fi fabricat cel mai probabil la Bochum (Germania), iar constructorii se aşteaptă să vândă 200.000 de exemplare anual.



Prototipul de la Geneva

Duster, primul concept car al mărcii Dacia, a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva, în luna martie a acestui an. Conceptul are 1,49 metri înălţime, 4,25 metri lungime, 1,64 metri lăţime şi un ampatament de 2,8 metri, maşina fiind un crossover robust şi sportiv.

Coeficientul aerodinamic (Cx) este de 0.3. Maşina prezentată a fost echipată cu un propulsor diesel de 1,5 litri care dezvoltă 105 cai-putere, echipat cu filtru de particule. Astfel, motorul emite 139 de grame de dioxid de carbon pe kilometru şi are un consum de 5,3 litri pentru 100 de kilometri parcurşi. Maşina accelerează de la 0 la 100 de kilometri pe oră în 9,6 secunde.

Slalom

Maşina anului 2010

image

59 de jurnalişti auto care formează juriul concursului „Maşina anului“ au completat lista celor 30 de maşini care vor intra în competiţie pentru ediţia din 2010. Cele 30 de modele care îşi vor disputa titlul de „Maşina anului 2010“ sunt  BMW Z4 (foto), Chevrolet Cruze, Citroën C3 Picasso, Ford Ka, Honda Insight, Hyundai i20 şi ix55, Kia Sorento şi Soul, Land Rover Dicovery IV, Lexus RX 450h, Mazda 3, Mercedes Benz Classe E, Mitsubishi Colt, Nissan 370 Z şi Cube, Opel Astra, Peugeot 3008, Porsche Panamera, Renault Scenic, Seat Exceo, Skoda Yeti, Subaru Legacy, Suzuki Alto/Nissan Pixo, Toyota Avensis, Verso, Prius, Urban Cruiser şi iQ, Volkswagen Polo.

GT by Citroën pe străzile Londrei

image

Conceptul GT by Citroën şi-a făcut apariţia şi pe străzile din centrul capitalei engleze, Londra. Recreând o parte din circuitul stradal din jocul „Gran Turismo“ pentru Playstation 3, străzile din Londra au găzduit marţi, 23 iunie, o scurtă demonstraţie a conceptului francez. Circuitul a inclus câteva puncte celebre, ca Piccadilly Circus, Regent Street, Trafalgar Square şi Buckingham Palace.

GT by Citroën îşi va continua parcursul în Anglia, debutând la Festivalul Vitezei de la Goodwood (3-5 iulie), când va urca celebrul Goodwood Hill, în cadrul cursei Sunday Times Supercar Run. Rezultat al unui parteneriat unic între Citroën şi Polyphony Digital Inc., GT by Citroën impresionează datorită stilului dinamic şi a liniilor aerodinamice.

Logan MCV, disponibil şi în varianta Prestige

image

Gama de echipare Prestige este oferită acum pe piaţa internă şi pentru Logan MCV. Preţul de pornire al unui Logan MCV Prestige, varianta cu cinci locuri, echipat cu motorul de 1,6 litri cu 16 supape, este de 11.250 de euro, cu TVA inclus. Pentru versiunea cu şapte locuri, preţul este de 11.750 de euro.

Dieselul MCV Prestige (dCi de 1,5 litri şi 85 CP), cu cinci locuri, costă 12.400 de euro, respectiv 12.900 de euro (şapte locuri). Versiunile MCV Prestige sunt dotate cu jante din aluminiu, geamuri electrice spate, radio CD cu MP3 player, volan îmbrăcat în piele şi tapiţerie „Sable“.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite