VIDEO Primul autoturism Renault electric a fost prezentat astăzi, la Bucureşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vin electricele în România! Primele maşini Renault care se încarcă la priză ar putea fi disponibile spre vânzare în 2012, în primă fază către firme şi instituţii de stat. În prezent, compania franceză este în discuţii cu autorităţile române pentru a putea implementa în marile oraşe un sistem de reîncărcare pentru modelele electrice.

Când te gândeşti la un vehicul 100% electric, primul lucru care îţi vine în minte e că este foarte scump şi nu se rentează. Am avut ocazia, ieri, preţ de 10 minute, să conduc o astfel de maşină: Renault Fluence ZE.

Maşina a fost prezentată astăzi, în premieră, la Bucureşti  alături de surata sa mai mare, furgoneta Kangoo ZE. Cu mult zvâc pentru o electrică, cei 95 de cai putere ai motorului oferă suficientă putere pentru a nu-ţi fi rănit orgoliul la volan.

Foto: Sever Gheorghe

image

Spaţioasă, dar mai ales silenţioasă şi fără emisii poluante, berlina franţuzească te cucereşte pe loc. Când vine vorba de preţ, acesta este unul destul de piperat, circa 26.000 de euro cu TVA. Şi totuşi, argumentul principal care mă face să nu scot banii din buzunar, dacă i-aş avea, este că în România nu aş avea unde să o încarc!

Foto: Sever Gheorghe

image

„Am pus la punct împreună cu furnizorii de energie şi de infrastructură un caiet de sarcini pe care îl vom prezenta în peste 20 de oraşe cu peste 100.000 de locuitori, unde vom încerca să implementăm infrastructura de reîncărcare. Abia din 2012, există posibilitatea să le comercializăm în România, în primă fază către companii şi instituţii de stat”, ne-a declarat Dora Pasăre, brand manager Renault.

Începând din toamna acestui an şi până la jumătatea lui 2012, Renault va lansa în Europa şi Israel patru vehicule electrice.

Detalii tehnice
Renault Fluence ZE


Preţ: 26.300 cu TVA
Baterie: litiu-ion 22 kWh
Încărcare: standard (6-8 ore) şi quickdrop (înlocuirea bateriei cu o alta)
Autonomie: 185 de km
Cai Putere: 95
Lungime: 4.75 m, mai lungă cu 13 cm decât versiunea cu motor termic
Volum portbagaj: 300 de litri
Cuplu maxim: 226 Nm
Viteză maximă: 135 km-h

Foto: Sever Gheorghe

image

Avantaje:

           -nu consumă carburant
           -nu poluează
           -silenţioasă
           -nu necesită drumuri multe în service


Dezavantaje:

                -preţ mare   
                -în preţ nu este inclusă bateria pentru care clientul va plăti o taxă lunară de 79 de euro pe lună, pentru trei ani
                -prea silenţioasă pentru pietoni, care nu te pot auzi
                -lipsa infrastructurii, ceea ce o face nepotrivită pentru ieşitul din oraş

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite