Primul test cu Ford B-Max FOTOGALERIE
0"Adevărul" a testat în Munchen cel mai nou automobil produs în România. Este vorba de B-Max, maşina de familie produsă de Ford la Craiova.
Bazat pe platforma globală B a Ford - pe care o împarte cu Fiesta - B-MAX este un autoturism compact care îmbină un spaţiu interior mare cu un design ingenios. Portierele faţă sunt convenţionale, cu balamale, iar portierele spate sunt glisante. Această soluție permite o deschidere de 1,5 metri, pe aici pot avea acces deosebit de ușor pasagerii sau se pot încărca obiecte mai voluminoase. Designul integrează structura pilonului central tradiţional în portierele faţă şi spate, nemaifiind o parte a caroseriei propriu-zise.

Designul exterior este unul cu linii destul de frumoase. Fiind un monovolum, este destul de înalt, dar designerii au avut grijă să mascheze acest lucru prin niște linii frumos curgătoare. Șina ușii culisante este și ea foarte plăcut integrată în aripa spate, nelăsând loc de aspect neplăcut.
B-Max este disponibil cu motorul EcoBoost de 1,0 litri pe benzină, disponibil în versiunile de 100 CP şi 120 CP. Din gamă mai fac parte motoarele diesel Duratorq TDCi de 1,6 litri şi 95 CP şi 1,5 litri şi 75 CP.
Preşedintele Băsescu a cumpărat prima maşină Ford B-Max produsă la Craiova
Consum de 6 l/100 de kilometri
Dintre acestea, noi am testat versiunea diesel de 95 CP. Consumul din cadrul testului din Germania a fost de 6 litri la 100 km, în condiții mixte de trafic (atât urban cât și rural). Motorul, cuplat la o cutie de viteze cu 5 trepte oferă suficientă putere și cuplu pentru un vehicul de familie.
La viteze peste cea legală de pe autostrăzile din România, B-Max ajunge aproape de limite, iar virajele strânse luate la peste 70 km/h dau un ușor sentiment de nesiguranță. Suspensia are un comportament destul de bun, dar nu pot să vă spun cum se va simți pe drumurile accidentate din România, deoarece am avut parte de un test pe niște drumuri cu un asfalt perfect neted.
B-Max este un model high-tech, chiar cel mai tehnologizat produs până acum pe plaiurile mioritice. Interiorul a păstrat mai multe caracteristici de design de la Focus, dar și de la Fiesta.
Printre funcţiile avansate se numără cea de control vocal, integrarea dispozitivelor şi interfaţă de conectivitate, Ford SYNC, cu Emergency Assistance care este menită să asiste ocupanţii în apelarea operatorului local de servicii de urgenţă în caz de accident.
Printre opționale se numără chiar un sistem Sony cu opt difuzoare, sistemul Key Free, Buton pornire Ford Power, Camera video spate şi tapiţerie integral din piele. Modelul este echipat cu ABS, ESP.
B-Max fiind un produs destul de atrăgător, Ford își pune speranța în acesta să atragă clienți de la alte branduri. Conform estimărilor companiei, 60% dintre clienții de B-Max vor fi oameni care nu au mai avut niciodată un Ford. Această mașină este adresată familiilor tinere dar și celor care apreciază spatial interior și accesul deosebit oferit de monovolumul compact al Ford.
Românii au comandat o sută de maşini Ford B-Max
Pro
Mașina de familie spațioasă,
Motoare decente cu consum destul de mic,
Acces ușor în interior
Contra
Ușile față sunt destul de grele, aveți grijă cum le deschideți,
Nu are un comportament dinamic sportiv.
Caracteristici ale Ford B-Max Titanium 1.6 TDCi
0-100 km/h: 13,9 secunde
Viteza maximă: 173 km/h
L/l/î: 4.077/1.751/1.604
Masă proprie: 1.310 kg
Volum portbagaj (l): 318
Cilindree (cmc): 1.560
Putere (CP): 95 la 3.800 rpm
Cuplu maxim (Nm): 215 la 1.750 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: manuală, 5 trepte
Preţ de bază: 13.400 euro cu TVA
CONCURENȚA
Honda Jazz
Foarte puțin cunoscută publicului din România, gama subcompactă de la Honda a pornit cu o abordare de monovolum. Are motoare bune, dar un preț cam mare.
Opel Meriva
Concurentul direct al B-Max a venit și el cu o soluție ingenioasă privind sistemul de deschidere al ușilor. Cele din spate sunt opozabile, oferă și ea spațiu dar a întârziat când a fost vorba de dat pe spate clienții.
Citroën C3 Picasso
Producătorul francez a lansat cu mari speranțe acest monovolum compact care arăta și bine. Din păcate a rămas un vehicul destul de necunoscut într-o nișă care nu atrage mulți client.