VIDEO Opel Meriva: Prima evaluare înainte de start

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ţinuta de drum este mult peste clasa unui monovolum obişnuit de familie
Ţinuta de drum este mult peste clasa unui monovolum obişnuit de familie

Adevărul a testat noul Opel Meriva înainte de lansarea oficială de la Salonul Auto de la Geneva. Săptămâna viitoare vom vedea maşina finalizată.Primele impresii despre un model ce vrea să revoluţioneze segmentul monovolumelor compacte.

Pentru prima oară în România, un cotidian este invitat la testele de evaluare ale unei maşini. Aceste teste au loc înainte de lansarea oficială, iar fabricantul foloseşte experienţa jurnaliştilor auto pentru a culege informaţii utile referitoare la setările sistemelor responsabile cu ţinuta de drum, confort acustic etc.

Dat fiind că modelul nu este prezent încă oficial pe piaţă, încercările de acest gen se fac în regiuni izolate, cu caroseriile maşinii camuflate astfel încât să ofere cât mai puţine indicii asupra detaliilor de design. Multe dintre ele sunt în curs de finalizare, astfel că de multe ori produsul final poate arăta uşor diferit.

CUM MERGE ?

Noi am avut la dispoziţie două modele, fiecare dintre ele cu setări diferite pentru sistemul de direcţie. Una dintre maşini avea volanul mai puţin servoasistat şi raportul de transmitere mai mic, astfel că era mult mai potrivită pentru amatorii de autoturisme cu tentă dinamică.

Cealaltă maşină era mai cuminte, în sensul că direcţia răspundea puţin mai lent, iar asistarea era ceva mai pronunţată. Ca părere personală aş merge pe prima variantă. În configuraţia respectivă, Meriva are un comportament impecabil, lucru pe care l-am putut aprecia extensiv pe drumurile sinuoase din regiunea viticolă dintre Frankfurt şi Main.

Suspensia este şi ea foarte reuşită, confortabilă şi silenţioasă, însă suficient de dinamică pentru a nu răpi din plăcerea condusului.Monovolumul lui Opel se doreşte din punct de vedere al comportamentului rutier un model de familie în care cel de la volan nu este privat de strunirea cailor putere. Pentru că am adus în discuţie subiectul, noi am testat motorul de 1,4 litri, pe benzină, supraalimentat, disponibil şi pe Astra.

Un propulsor corect, creat de Opel pentru a înlocui motoarele aspirate de 1,8 litri. Inspirată mişcare, pentru că micul motoraş dă lecţii la absolut orice capitol unui motor aspirat de până în 1,8 litri. Cuplu din belşug la turaţii medii şi joase, viteză de reacţie şi zgomot rezonabil în funcţionare. Cei 140 CP furnizaţi sunt suficienţi pentru orice pretenţii normale.

CE ARE NOU?

Cel mai evident aspect sunt uşile FlexDoor. Portierele spate cu deschidere spre înainte sunt o premieră în această clasă şi aduc avantaje indiscutabile. În momentul în care ai deschis uşa faţă şi cea posterioară, accesul de la locurile faţă la cele din spate este excepţional.

Dacă ai de mutat ceva de pe locul pasagerului sau invers, faci asta direct, fără a mai ocoli o uşă spate cu deschidere convenţională. În parcările aglomerate, unde uşa se deschide puţin, accesul în Meriva cu FlexDoor este mai uşor. Nu în ultimul rând FlexDoor este mai sigur. Uşile faţă şi spate formează o arie de protecţie când sunt deschise, lucru foarte apreciat de familiile cu copii mici. Mai multe detalii despre motorizări, performanţe şi preţuri vom avea săptămâna viitoare la salonul auto de la Geneva.

Ambianţă interioară Flex

În termeni de versatilitate şi acces în interior, Meriva este noul lider european. FlexDoor, FlexSpace, FlexRail şi FlexFix sunt sisteme ce oferă arhitecturii habitaclului un nivel fără precedent în această clasă.

Opel Meriva
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite