VIDEO Premium la scară redusă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

A1 atacă un segment nou pentru marca cu patru cercuri, păstrând ADN-ul specific mărcii. Sunt vizaţi clienţii tineri. Cu A1, Audi se orientează spre publicul mai tânăr, doritor de calitate şi dinamică. Rezultatul este o reuşită.

După cum spunea Rupert Stadler, preşedintele Consiliului de administraţie al Audi AG, modelul A1 întinereşte mult marca. Acest nou produs reprezintă răspunsul Audi la necesităţile de mobilitate urbană, la creşterea rapidă a cerinţei pentru modelele sub-compacte premium şi la trendul ascendent către cele mai înalte niveluri de individualizare.

A1 va atrage cu siguranţă noi clienţi ce nu au mai avut vreodată un Audi şi care aveau până acum doar alternative din partea concurenţei (vezi Mini). Testele din Germania ne-au dezvăluit o maşină foarte bine executată calitativ.

Chiar dacă unii ar fi tentaţi să afirme că sub caroseria şic se află multe elemente preluate de la Polo, A1 este cu totul altceva. Audi demonstrează că a fi premium nu înseamnă că trebuie să fii şi mare. În 3,9 metri lungime a concentrat tehnologia, calitatea şi personalitatea pe care le întâlneşti şi într-un A8.

Interior de clasă



Planşa de bord nu te duce câtuşi de puţin la ideea că te afli într-un model de clasă mică (sau sub-compact, cum îl denumesc oficialii Audi). Materialele sunt de cea mai bună calitatea, iar layout-ul mai mult decât inspirat. Şi volanul cu trei braţe arată impecabil şi transmite o senzaţie de lucru bine făcut, de maşină mai mare, în sensul confortabil al cuvântului.

De altfel, poziţia de condus are o configurare optimă, lucru destul de greu realizabil într-un vehicul de asemenea dimensiuni. Gabaritul mic se reflectă totuşi la locurile posterioare, care sunt bune cel mult pentru o deplasare scurtă şi nu pentru persoane foarte înalte.

Oficialii Audi anticipează că A1 va fi cumpărat mai mult de persoane tinere, care nu au încă o familie sau de cei care au deja una sau două maşini şi vor un model urban cu personalitate. Chiar dacă portbagajul nu reprezintă un criteriu hotărâtor în decizia de cumpărare a unui A1 - ba chiar am spune că este unul secundar - volumul ajunge totuşi la 270 de litri.

Dinamică reuşită

Audi a reuşit să seteze foarte bine şasiul lui A1 pentru a obţine un comportament sigur în orice situaţie. ESP-ul împreună cu diferenţialul electronic cu alunecare limitată oferă maşinii o neutralitate apreciabilă în curbele abordate cu vervă.

În configuraţia cu jante de 17 inci, pe drumuri cu piatră cubică, suspensia îşi arată însă configuraţia sportivă, inducând maşinii o trepidaţie uşor zgomotoasă. Am condus toate versiunile de motorizare şi am rămas surprinşi de micul 1.2 TFSI de 86 CP, cu un consum de 5,1 litri/100 km şi emisii de 118 g CO2 pe kilometru.

Foarte elastic şi prompt, acesta se descurcă excelent în oraş şi decent pe autostradă, fiind ajutat şi de masa mică a maşinii, de 1.040 de kg, cea mai mică din segment. 1.4 TSI de 122 CP poate fi cuplat opţional la o transmisie S-Tronic cu şapte trepte şi deja are tente sportive. Pentru doritorii de economie, TDI-ul de 1.6 litri vine propus în două variante de putere, de 90 şi 105 CP.

În România, A1 va fi disponibil din luna septembrie, preţurile nefiind încă stabilite. În Germania, versiunea de bază 1.2 TFSI Attraction începe de la 15.800 de euro.

image

+

Calitate interioară fără reproş.

Motoare economice şi vioaie.

Comportament dinamic sportiv şi sigur.

-

Spaţiu restrâns pe locurile din spate.

Suspensie prea „tare" pe piatră cubică.

Doar cinci trepte de viteză pentru TDI-uri.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite